مشاوره ساخت و ساز

مشاوره ساخت و ساز

مشاوره ساخت و ساز  بی شک نخستین گام پیش از ساختن یک ساختمان مسکونی داشتن اطلاعات کافی و تخصصی در زمینه ساخت و ساز است. لذا ما به شما توصیه می‌کنیم اگر به فکر راه‌اندازی یک پروژه ساختمانی هستید، حتماً از یک یا گروهی متخصص از مهندسان مشاور ساختمان برای بررسی پروژه خود کمک بگیرید. حتماً به این نکته نیز توجه داشته باشید که در انتخاب مشاور ساختمان تحقیقات لازم را انجام دهید. آنها با صفر تا صد مراحل ساخت و از همه مهمتر شرایط اقتصادی بازار آگاه هستند.

 

عوامل مؤثر بر روند ساخت یک پروژه ساختمانی عبارتند از:

 

  • وسعت، طول و عرض زمین یا ملک مورد نظر
  • محل جغرافیایی و منطقه مورد نظر
  • بودجه کافی
  • قیمت مصالح ساختمانی
  • دستمزد کارگران و عوامل اجرا
  • کیفیت مصالح
  • آگاهی از نوسانات بازار
  • مدت زمان احداث پروژه
  • نوع ساختمان: اداری ،تجاری، مسکونی، گردشگری و …

خدمات مهندسان مشاور و مزایای استفاده از آن در ساختمان سازی

 

  • ارائه اطلاعات کافی و منسجم در خصوص برخی از مشکلات احتمالی که احتمال روبرو شدن با آنها زیاد است.
  • ارائه اطلاعات در مورد بودجه مورد نیاز برای ساخت یک ساختمان و همچنین قیمت روز مصالح ساختمانی.
  • مشخص نمودن بازه زمانی ساخت و اتمام پروژه.

 

مزایای استفاده از دانش مشاوران ساختمان به این شرح است:

 

  • استفاده از بالاترین و با ارزش ترین سود ممکن.
  • اتمام پروژه در کمترین زمان ممکن
  • ارائه راه کار های ساده و کاربردی متناسب با بودجه سازنده

 

استفاده از مشاوره ساخت و ساز همانطور که گفته شد میتواند در ابعاد مختلف یک پروژه ساختمانی برای شما مفید باشد. اما استفاده از مشاور ساخت و ساز حتی در پروژه های کوچک نیز مفید است. این مسئله حتمی نیست که از مشاوره های ساخت و ساز در پروژه های بزرگ استفاده کنیم بلکه مشاوره میتواند در تمام فرآیند های ساخت و ساز به کار شما بیاید. بسیاری از مشاوران در زمینه های صنعت ساختمان و همچنین دیگر صنایع ساخت وساز فعالیت میکنند و پروژه های بزرگ و کوچک را مدیریت میکنند.

نکته این است که در هر شرایطی، حتی زمانی که شما میخواهید یک باز سازی ساده در ساختمان خود انجام بدهید هم میتوانید از مشاوره ساخت و ساز استفاده کنید. به همین دلیل هم توصیه شده است که در همه شرایط به دلیل اهمیت موضوع از مشاوره ساخت و ساز استفاده کنید.

 

 

اصول مهم در ساخت و ساز

همانطور که گفتیم ساخت و ساز اصولی مورد قبول اکثر افراد بوده است و بسیاری از مهندسین و کارفرمایان به این موضوع اهمیت ویژه ای داده اند. به همین منظور هم ما لازم است که حتما به این اصول توجه ویژه ای داشته باشیم و آن ها را بشناسیم. اصول مهم در ساخت و ساز در مرحله اول به پی ساختمان مرتبط میشود.

 

در ابتدایی ترین مراحلی که ساخت یک پروژه ساختمانی آغاز میشود، پی کنی و پی ریزی وجود دارد که باید به این مراحل به عنوان یک اصل مهم و اساسی توجه کنیم. شما نمیتوانید زمانی که سازه را ساخته اید به پی ساختمان برگردید و آن را تغییر بدهید بلکه تنها میتوانید با برخی از شیوه های مدرن و جدید، آن را تقویت کنید که این تقویت کردن هم فقط تا حدی میتواند جبران اشتباهات شما در این مرحله باشد.

 

مشاوره ساخت و ساز: از تحلیل تا تحویل پروژه در کنار ما

مشاوره اولیه قبل از شروع هر پروژه ساختمانی، بخصوص در دسترسی به ضوابط و قوانین، بسیار حیاتی است. در این مرحله، تعامل مستقیم با مهندسین و کارشناسان مرتبط، که دانش و تسلط کامل به امور ساخت و ساز و مقررات مرتبط را دارند، یک گام اساسی است.

 

اگر شما به دنبال راهکارهایی هوشمندانه برای ساخت و ساز پروژه‌های خود هستید، در تیم مشاوران ما، از تحلیل نیازها در فاز صفر، قبل از اخذ دستور نقشه و جواز تا ساخت و تحویل نهایی پروژه، ما همراه شما خواهیم بود، تا بهترین تجربه ساخت را برای شما فراهم کنیم. گام های خدمات ما در مشاوره ساخت و ساز شامل:

گام اول: توضیحات مفصل پروژه

در مرحله اول شما باید اطلاعات جامع و کاملی از پروژه خود ارائه دهید. هر چیزی که ممکن است در تصمیمات مرتبط با پروژه تأثیر بگذارد. برای ارائه توضیحات دقیق و مفصل، لطفاً اطلاعات زیر را فراهم کنید.

 

کاربری و نوع پروژه:

مثلاً ساخت با کاربری مسکونی، اداری، تجاری؟ یا بازسازی، بهبودی است

 

آدرس و کد شناسایی پروژه:

کد ملک و بلوک یا شماره پرونده شهرساری دقیق پروژه

 

اندازه پروژه:

ابعاد، مساحت طبق سند و ویژگی‌های فیزیکی دیگر

 

اهداف پروژه:

مقصد اصلی پروژه و اهداف کلانی که می‌خواهید برآورده کنید

 

نیازها و تجهیزات:

هر نیاز و تجهیزات خاصی که مورد نیاز پروژه است

 

زمانبندی پروژه:

برنامه زمانی برای شروع و تمام پروژه

 

1- بررسی قوانین و ضوابط شهرداری

بخش اول از مشاوره جواز و ساخت ما به بررسی قوانین و ضوابط شهرداری و نظام مهندسی محلی و منطقه ای (مراجع زیر صلاح) مرتبط با پروژه شما اختصاص می یابد. که چگونه پروژه شما با این مقررات و ضوابط سازگار باشد.

 

2- پتانسیل مشکلات و راه‌ حل‌ها

بخشی دوم از مشاوره با ما شامل این است که چه پتانسیل مشکلاتی هست که در طول پروژه ممکن است پیش بیاید و چگونه می‌توان آن‌ها را در مراجع زیر صلاح حل و فصل کرد. این به شما اطمینان خواهد داد که با چالش‌های پیش‌روی خود آشنا شوید تا نقشه راهی و برنامه ای در هر مرحله کاری در جواز و اجرا داشته باشید.

 

3- تخمین زمانی و مالی

در این مشاوره به شما تخمین زمانی و هزینه‌ای از پروژه ارائه می دهیم. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا از لحاظ مسائل مالی و برنامه های زمانی خود مطلع شوید.

 

4- نقش و اهمیت هر مرحله

در مشاوره، ما به شما توضیح می دهیم که هر مرحله از پروژه چه نقش و اهمیتی در فرآیند اخذ جواز و ساخت دارد. این توضیحات به شما کمک خواهد کرد تا از جزئیات فنی و مدیریتی آگاهی کافی داشته باشید.

 

مشاوره ساخت و ساز

پیشهاد ویژه ما

با این مشاوره گام به گام تخصصی، می‌توانید با اطمینان و با اطلاعات کافی به سمت پروژه ایده‌آل خود حرکت کنید.با این کار، احتمال مواجهه با مشکلات و تاخیرها کاهش می‌یابد و پروژه به بهترین شکل ممکن پیش می‌رود.

 

تعهد ما به ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی در تمام طول پروژه، ما را از دیگران متمایز می‌کند. با تضمین و اراده کامل، ما به شما این امکان را می‌دهیم که از سایت ما در اشتراک اقتصادی و یا اشتراک ویژه در دو بازار هدف مختلف، با کیفیت بالا و با اطمینان خرید کنید

Rate this post