نقش برندینگ در حوزه پزشکی

نقش برندینگ در حوزه پزشکی

نقش برندینگ در حوزه پزشکی:

برندینگ پزشکی فرآیندی است که در آن یک مرکز پزشکی، بیمارستان یا حتی یک پزشک خاص سعی می‌کند تا شناخت خود را در بازار بهبود دهد و ارتباطات خود را با بیماران و جامعه پزشکی تقویت کند. این فرآیند شامل ایجاد هویت برند، استفاده از روش‌های بازاریابی مناسب، ارتقاء کیفیت خدمات، و ترویج اعتماد بیماران به سازمان یا پزشک موردنظر می‌شود.

 

رشته ی پزشکی از پرتقاضاترین رشته های دانشگاهی ایران است. پذیرش دانشجو در این رشته برای پنج سال آینده به 3000 تا 5000 نفر افزایش یافته است. و این یعنی رقابتی تنگاتنگ در بازار کار این رشته. مهم ترین شاخصه ای که متخصصان رشته ی پزشکی را طبقه بندی می کند، تجربه ی کاری، برخورد حرفه ای با بیماران و ارائه ی خدمات درمانی با کیفیت می باشد. برای معرفی شما به عنوان یک پزشک حرفه ای راهی بهتر از ایجاد یک ارتباط دائم و قوی بین شما و بیمارانتان وجود ندارد. این چیزی است که به آن برندینگ پزشکی گفته می شود.

 

برای افرادی که در زمینه پزشکی فعالیت دارند اهمیت برندینگ پزشکی کاملا آشکار است. فعالیت در حوزه پرطرفداری مانند پزشکی به خوبی اهمیت بازاریابی و برند سازی را مشخص می‌کند. در این حوزه افراد باید شما را بشناسند تا به شما به عنوان یک پزشک مراجعه کنند. لذا شناساندن یک پزشک به جامعه هدف برای جذب بیماران بیشتر بسیار مهم است.

نقش برندینگ در حوزه پزشکی
نقش برندینگ در حوزه پزشکی

مزیت‌های برندینگ پزشکی:

  • اعتماد بیشتر بیماران: برندینگ قوی به بیماران اعتماد بیشتری به پزشک یا مرکز پزشکی می‌دهد.
  • جذب بیماران جدید: برندینگ موثر باعث جذب بیماران جدید و افزایش اعتبار و شهرت پزشک یا مرکز پزشکی می‌شود.
  • افزایش قدرت رقابتی: یک برند قوی می‌تواند به پزشک یا مرکز پزشکی کمک کند تا در مقابل رقبا برتری داشته باشد و بازار را به خود جلب کند.
  • ارتقاء موقعیت مالی: برندینگ موثر می‌تواند به افزایش تعداد بیماران و در نتیجه، افزایش درآمد و سود پزشک یا مرکز پزشکی منجر شود.
  • افزایش ارتباط با بیماران: برندینگ مناسب باعث بالا رفتن ارتباط پزشک یا مرکز پزشکی با بیماران می‌شود و این امر بهبود مراقبت‌های پزشکی و رضایت بیماران را فراهم می‌کند.
  • جلب وفاداری بیماران: برندینگ موثر می‌تواند باعث جلب وفاداری بیماران به پزشک یا مرکز پزشکی شود و این بازگشتی مداوم بیماران را به دنبال دارد.

۱۵ قدم تا برندینگ پزشکی (حوزه سلامت):

  1. استراتژی‌های برندینگ خود را مشخص کنید.
  2. از یک برند ثابت استفاده کنید
  3. نظرات مراجعین آنلاین را ارزیابی کنید
  4. یک وب سایت ریسپانسیو داشته باشید
  5. سرعت وب سایت را تست کنید
  6. بهینه سازی نتایج موتورهای جست‌وجو
  7. استفاده از PPC و نمایش تبلیغات برای برندینگ پزشک
  8. در برندینگ پزشک نظرات بیماران را دنبال کنید
  9. به رسانه‌های سنتی توجه کنید
  10. مراجعه به پزشکان را در برنامه‌های بازاریابی پزشکی قرار دهید
  11. بیماران فعلی خود چک کنید
  12. در زمینه‌ی تخصصی خود صاحب نظر باشید
  13. نحوه برندسازی در پزشکی خود را دنبال کنید
  14. اهرم رسانه‌های اجتماعی برای برندینگ پزشک
  15. از بیماران نظرخواهی کنید
نقش برندینگ در حوزه پزشکی
نقش برندینگ در حوزه پزشکی

هدف نهایی برندینگ پزشکی افزایش اعتماد و شناخت بیماران به مراکز پزشکی یا پزشکان است تا انتخاب خود را برای درمان و خدمات پزشکی با آگاهی بیشتر و اطمینان بیشتر انجام دهند.

کلام آخر

امروزه پزشکان زیادی مشغول به طبابت هستند. و اگر شما هم می‌خواهید در میان این پزشکان مشغول به کار شوید و در بین رقبایتان دیده شوید باید اهمیت برندینگ پزشکی را جدی بگیرید. اینکه شما به عنوان یک پزشک بسیار حاذق هستید و توانایی و استعداد بالایی دارید کاملا درست است، اما شما باید بتوانید دیده شوید تا مراجعانتان شما را ببینند و بشناسند تا بتوانند به شما مراجعه کنند و از تخصص و مهارت شما بهره ببرند.

به همین دلیل است که این روزها اهمیت برندسازی شخصی در زمینه پزشکی بسیار زیاد می باشد و اکثر پزشکان از برندینگ برای بهتر دیده شدن استفاده می‌کنند.

 

Rate this post