انواع مشاور کسب و کار کدامند؟

انواع مشاور کسب و کار کدامند؟

امروزه افراد برای موفقیت در دنیای کسب و کار اقدام به دریافت مشاوره می کنند. انواع مشاور کسب و کار در سبک های مختلف وجود دارد. در حال حاضر انواع مختلفی از مشاوره  کسب و کار وجود دارد که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

مشاوره کسب و کار استراتژی و مدیریت

یکی از مهمترین انواع مشاور کسب و کار نوع استراتژی و مدیریت است. مشاورانی که در زمینه کسب و کار، مدیریت و استراتژی فعالیت دارند به افراد کمک می کنند تا به صورت تخصصی صنعت کسب و کار را مورد بررسی قرار می دهد. تا به این ترتیب به آن ها در دستیابی به فرصت های جدید و ارتقاء درآمد یاری کند. استفاده از این نوع مشاوره به افراد امکان می دهد تا بتوانند به فرصت های جدید و درآمد بیشتر در کسب و کار دست پیدا کنند.

مشاوره عملیاتی کسب و کار

برخی از مشاوران کسب و کار و تجارت در زمینه عملیات تخصص دارند. آنها به شما کمک می کنند تا بتوانید فرایند روزانه تجاری خود را بهبود ببخشید. در انواع مشاور کسب و کار مدل کسب و کار را فعلی را طراحی می کنند و بر اساس آن بهترین راهکار و نتیجه با کیغیت را در کسری از زمان و هزینه در نظر می گیرند. مراجعه به این نوع مشاوران کسب و کار به شما کمک می کند تا بتوانید به وسیله بهینه سازی تولید، کنترل کیغیت و درک نحوه تنظیم بهترین راه حل را پیدا کنید.

مشاوره منابع انسانی در کسب و کار

با استفاده از انواع مشاور کسب و کار مدل منابع انسانی می توانید مسئولیت های روزانه این بخش را که شامل مدیریت عملکرد کارکنان، حفظ و جذب کارمندان، انجام مسئولیت های اداری، بررسی حقوق و دستمزد می شود را بر عهده بگیرید.

مشاوره بازاریابی

یکی دیگر از انواع مشاور کسب و کار نوع بازاریابی آن می باشد. انتخاب این نوع مشاوره باعث می شود بتوانید برند خود را تحلیل کرده و نقاظ ضعف و قدرت آن را شناسایی کنید. این امر به گسترش برندینگ کمک زیادی می کند. تفاوتی ندارد شما به دنبال یک لوگوی جدید برای کسب و کارتان باشید، یا به استراتژی برای شبکه اجتماعی خود نیاز داشته باشید. برای انجام انواع مشاور کسب و کار می توانید به مرکز مشاوره کسب و کار دکتر برقبانی مراجعه کنید و نتایج مثبتی را در دنیای کسب و کار تجربه کنید.

مشاور کسب و کار کیست

در حقیقت مشاور کسب و کار به کسی اطلاق می شود که جهت بهبود عملکرد بهره وری در سازمان ها و شرکت ها مشاوره های تخصصی را ارائه می کند. متخصصان کسب و کار با تجزیه و تحلیل امور تجاری راهکار هایی به شرکت ها ارائه می کنند تا آن ها را در رسیدن به اهداف مورد نظر شان یاری کنند.

صاحبان تجارت و کسب و کار زمانی که برای پیشرفت در مسیری که انتخاب کرده اند به کمک نیاز داشته باشند تا بتواند به بهترین نحو ممکن چشم انداز این مسیر را برای آن ها مشخص کند یا هر زمانی که احساس کنند نیازمند کاتالیستی هستید تا شرکت شما را دچار تحول کند می توانید از خدمات مشاوره کسب و کار دکتر برقبانی کمک بگیرید.

برخی از افراد این تفکر اشتباه را دارند که انواع مشاور کسب و کار تنها محدود به زمانی می شود که قصد دارید کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنید. این یک ذهنیت نادرست می باشد. باید در طول رشد و حیات شرکت یک مشاور کسب و کار حرفه ای در کنار کارفرما یاشد تا بتواند برای مشکلات و بحران های پیش آمده را در زمان درست راه حل مناسبی پیدا کند. همچنین از ایجاد بحران ها نیز جلوگیری به عمل آورد.

برخی از افراد این نظریه را دارند که استخدام مشاور برای کسب و کار باعث تلف شدن هزینه ها می گردد. در حالی که درست بر عکس این قضیه می باشد. بر اساس تجربه های سازمان هایی که از تجربیات و تخصص مشاوران کسب و کار بهره گرفته اند نه تنها هزینه ای در سازمان از بین نمی رود که باعث می شود یک سرمایه گذاری پربهره را نیز تجربه کنید.

مشاور کسب و کار کیست

درباره خدمات مشاوره کسب و کار چه می دانید

مشاوران کسب و کار به مراجعان خود خدماتی را ارائه می دهند که باعث می شود بتوانند در زمینه تجارت به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند. در ادامه به برخی از خدماتی که توسط مشاوره کسب و کار دکتر برقبانی به شما ارائه می گردد اشاره خواهیم کرد.

ایجاد راهکار برای بهبود عملکرد سازمان

یکی از مهمترین خدماتی که یک مشاور کسب و کار به سازمان ها ارائه می کند یافتن یک مسیر درست برای تحقق اهداف آنها می باشد. مشاوران سازمانی شرایط حاکم بر محیط را آنالیز کرده سپس به بررسی نقات قوت و ضعف مجموعه می پردازند و از طریق آن راهکارهای موثری زا برای سازمان ها ایجاد می کنند.

برنامه ریزی صحیح برای رسیدن به اهداف

یک مشاور حرفه ای در زمینه کسب و کار و امور تجاری برای رسیدن سازمان و کسب و کارها به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت آن ها دست به یک برنامه ریزی صحیح و درست می زند. هر کسب و کاری برای رسیدن به اهداف و سودآوری مجموعه ی خود بر اساس نوع فعالیتی که دارد نیازمند یک پلتفرم مناسب می باشد. به همین دلیل مشاوران سازمان ها اقدام به یک برنامه ریزی صحیح کرده و آن را در اختیار سازمان ها قرار می دهد.

ارائه راهکار متناسب با کسب و کار

کسانی که به عنوان مشاور در زمینه انواع مشاور کسب و کار فعالیت می کنند برای حل مشکلات مختلف در شرایط و موقعیت های گوناگون راهکارهایی و راه حل های متناسبی را ارائه می کنند. در برخی از موارد مشاهده می کنیم مدیران سازمان ها به دلیل مشغله ی زیاد زمانی برای حل مشکلات و بررسی راهکارها و راه حل های مناسب ندارند و همین امر باعث پس رفت در سازمان ها می گردد.

مشاوران کسب وکار وظیفه دارند که در این راستا راهکارها و راه حل های مناسبی را به مدیران ارائه کنند تا به توسعه و گسترش کار آن ها کمک کند.

کمک به رشد مهارت ها و توانایی های منابع انسانی

مشاوران حرفه ای در زمینه کسب و کار با تکیه بر دانش و مهارت خود به افزایش راندمان نیروی کاری کمک زیادی می کنند. یکی از مسئولیت های مشاوران  این است که به افراد کمک کنند تا در جهت شناسایی توانایی های فردی خود گام بردارند. انجام این فرایند تاثیر بسزایی در بهینه سازی عملکرد کارکنان و قرار گرفتن سازمان و کسب و کارها در مسیر پیشرفت و توسعه می باشد.

استخدام نیروهای متخصص و کارآمد

مشاوران کسب و کار وظیفه دارند در ارتباط با نیروهای ماهر و کاربلد دانش لازم را داشته باشند. اغلب مدیران برای استخدام کارکنان نیاز دارند که از یک شخص توانمند و کارآمد در این زمینه کمک بگیرند. مشاوران کسب وکار می توانند با شناسایی توانمندی های نیروهای موجود در منابع انسانی و پرورش قوه ی خلاقیت در آن ها این نیرو را به مسیر درستی حرکت دهد.

جذب مشتریان

یکی دیگر از خدماتی که توسط مشاوران کسب وکار انجام می گیرد ارتقاء جایگاه و افزایش سود در بین رقبا می باشد. آن ها می توانند با جذب مشتری و جلب اعتماد افراد به پیرفت کارهای شما کمک زیادی کند. مشاوران کسب و کار این وظیفه را دارند تا با استفاده از برنامه ریزی های انجام گرفته مسیر پیشرفت در سازمان ها را مشخص نماید همچنین طرح روشنی از مشتریان وفادار را به مدیران ارائه کنند. در حقیقت مشاوران با مشتریان ارتباط سازنده ای برقرار می کنند و پس از جلب اعتماد آن ها یک بستر مناسب را برای نزدیک شدن به اهداف مجموعه انتخاب می کنند.

ارائه ی گزارش

لازم است که مشاور کسب و کار در جریان همه ی موارد مربوط به قسمت های مختلف یک سازمان تجاری قرار بگیرد. در همین راستا این افراد ملزم به تهیه ی گزارش کار جامع به صورت هفتگی، ماهانه از همه ی رخداد ها در زمینه کسب و کار هستند. این گزارش کار باید به مدیران ارائه داده شود.

مشاوره کسب و کارهای کوچک

جالب است بدانید راه اندازی کسب و کارهای کوچک ئ متوسط بسیار چالش برانگیز می باشد و نیازمند عوامل مختلفی است تا به موفقیت های لازم دست پیدا کند. این برای صاحبان کسب و کار غیرممکن است که بتوانند به تنهایی به کنترل مواردی مانند پشتیبانی فنی، منابع انسانی و حسابداری بپردازد. در این جا است که اهمیت انواع مشاورکسب و کار را متوجه می شویم. این موضوع برای کسب و کارهای کوچک بسیار حائز اهمیت می باشد. کسب و کارهای کوچک معمولا رقبای زیادی دارند به همین دلیل لازم است با کمک یک مشاور حرفه ای و متخصص این مسیر دشوار را به آسانی طی کنند.

 مشاوره کسب و کار خانگی

با توجه به رشد تکنولوژی که در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم. کسب و کارهای خانگی در بین افراد بسیار محبوب شده و از رشد بالایی برخوردار هستند. در هنگام راه اندازی کسب و کارهای خانگی لازم است از مشاوره کسب و کار کمک بگیرید. یک مشاور کسب و کار در زمان راه اندازی، برنامه ریزی و آموزش ها و اجرای راهکارها همراه شما خواهد بود.

مشاوران کسب و کار به صورت مستقیم با کارآفرینانی که در زمینه ی مشاغل خانگی فعالیت می کنند همکاری می کنند. با کمک این افراد صاحبان کسب و کار می توانند با گسترش و توسعه ی طرح تجاری و همچنین میزان هزینه ها برای شروع بودجه آشنایی پیدا کنند.

این افراد وظیفه دارند به شناسایی نیازهای بازاریابی، توسعه ی مهارت های لازم، شیوه ی فعالیت در شبکه های اجتماعی و …. با صاحبان مشاغل خانگی همکاری های لازم را داشته باشند. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که متاسفانه اکثر مشاغل و کسب و کارهای خانگی در مورد مشاوره  کسب و کار و نقش تاثیرگذار آن در بیزنس آن ها اطلاعات زیادی ندارند.

مزایای استفاده از مشاوره کسب و کار چیست

زمانی که بحث مزیت های استفاده از انواع مشاور کسب و کار مطرح می شود این بحث پیش می آید که بهترین مشاور کسب و کار در ایران کیست و چه ویژگی هایی دارد. به صورت قطع نمی توانیم یک فرد را به عنوان بهترین مشاور کسب و کار معرفی کنیم. بهترین مشاور کسب و کار فردی است که بنابر شرایط بهترین پیشنهاد را برای پیشرفت مشاغل و سازمان ها ارائه کرده است.

استخدام مشاوران کسب و کار مزیت های زیادی را برای کسب و کارها به دنبال دارد. بعضی از تاثیرگذارترین این فاکتورها کمک گرفتن از بینش و تخصصی است که از صنایع دیگر و مشتریان به دست آورده اند. کمک گرفتن از دیدگاه بیرونی، دریافت کمک برای به وجود آوردن طرح ها و شناسایی منابع برای تحقق این امر  را بر عهده دارند.

کاهش هزینه ها در سازمان ها

گاهی اوقات در سازمان ها مواردی پیش می آید که کارفرمایان در سازمان ها قادر نیستند به تنهایی این مشکلات را مرتفع کنند. در این موقعیت نیروهای انسانی که در سازمان مشغول هستند نمی تواند افزون بر توان خود نسبت به حل این مسئله اقدام کنند. آن ها نه تنها زمان کافی ندارند که توانایی لازم را برای پرداختن به این امور نخواهند داشت بنابر این از مشاوره کسب و کار نهایت استفاده را در رفع این مشکلات می برند.

دیدگاه بیرونی

مشاوران کسب و کار وظیفه دارند یک دیدگاه بیرونی یا راهکار منظره  چشم پرنده را به مراجعان خود ارائه بدهند. اکثر مدیران و صاحبان مشاغل می توانند با مشاهده ی تصویر کامل در وسط مشکل داشته باشند. با توجه به اینکه مشاوران کسب و کار دارای ذهن و دیدگاه تازه ای هستند این امکان را دارند که چیزهایی را مشاهده کنند که صاحبان کسب و کار قادر به مشاهده ی آن ها نیستند.

نکته ی دیگر اینکه مشاوران کسب و کار با مشاغل متعددو زیادی سرو کار دارند و با مشتریان گوناگونی کار می کنند. این امر موجب می شود آن ها صاحب بینش و دیدگاه ارزشمندی باشند و بتوانند ایده های جدیدی را ارائه دهند.

حل بهتر مسائل قانونی

معمولا سازمان ها و شرکت ها بیشترین درگیری هایی را که دارند در مورد مسائل حقوقی، ثبتی و مالیاتی می باشد. در چنین موقعیت هایی استخدام یک مشاور کاری امری ضروری به شمار می رود. در حقیقت مشاوران کسب و کار می توانند یک همراه و شریک دائمی باشند تا در زمان بروز هر نوع مشکلی آن را به سرعت حل و فصل کنند. زمانی که کارفرمایان و مدیران سازمان ها با مشاوران کسب و کار تعامل سازنده ای داشته باشند آینده ی درخشانی برای کسب و کار رقم می خورد. هنگامی که این ارتباط به درستی شکل بگیرد. طرفین می توانند از مسائل و مشکلات شرکت و کسب و کارها شناخت کافی داشته باشند که این امر باعث می شود تا رسیدن به نتیجه ی مطلوب در کنار همدیگر باقی بمانند.

ورود مهارت های جدید به شرکت

معمولا مشاوران کلاس های آموزشی را ذزر شرکت ها برگزار می کنند که در طی آن به آموزش کارکنان می پردازد و تجربیات خود را به آن ها انتقال می دهد. این امر موجب می شود که سطح توانایی کارمندان ارتقاء پیدا کند و در کنار آن راندمان کاری در کسب و کار هم به میزان زیادی افزایش پیدا کند.

آرامش ذهنی برای مدیران در سازمان ها

زمانی که افراد تصمیم به استخدام انواع مشاور کسب و کار می کنند علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها و زمان باعث می شود که کارفرمایان ذهن آرامی داشته و آسودگی خیال را تجربه کنند. فراموش نکنید اگر کارفرمایان بخواهند همه امور مربوط به شرکت یا سازمان را خودشان به تنهایی انجام دهند و در کنار آن از توان و زمان کارمندان دیگر بهره بگیرد مطمئنا به نتیجه ی دلخواه نخواهد رسید.

مدیران سازمان ها و کسب و کار به حد کافی وظایف سنگین و طاقت فرسایی دارند. در صورتی که بخواهند خودشان به مسئلی که در حوزه مشاوره کاری است بپردازند مطمئنا خیلی سریع فرسوذه می شوند و دچار خستگی، افسردگی و لضطراب بیش از حد می شوند.

درآمد مشاور کسب و کار

مشاوران کسب و کار به عنوان افرادی شناخته می شوند که با تکیه بر مهارت ها و دانش خود می توانند راهنمایی های لازم را برای دستیابی به موفقیت برای مشاغل گوناگون ارائه کنند. اخیرا بر اساس مهارت ها و دانشی که مشاوران کسب و کار داشته اند همچنین توانایی های بی نظیری که افراد در زمینه ارائه ی راهکار در زمینه شغلی داشته اند بازار کار نسبتا خوبی برای این فعالیت به وجود آمده است. در حال حاضر شاهد رشد استارتاپ ها و مشاغل کوچک در زمینه های مختلف هستیم. همین امر موجب شده است که موقعیتی ایجاد شود که این کسب و کارها برای رسیدن به موفقیت به مشاور در زمینه کسب و کار نیاز داشته باشند.

از لحاظ درآمد عامل تعیین کننده مهارت های مشاور در زمینه کسب و کار و میزان مهارت، تخصص و تجربه ی آن ها می باشد. هر اندازه یک مشاور در سطح بالاتری باشد طبیعتا درآمد بیشتری را کسب خواهد کرد.

سخن پایانی

با توجه به مواردی که در ابتدا ذکر کردیم امروزه اهمیت انواع مشاور کسب و کار بر کسی پوشیده نخواهد بود.برای دریافت بهترین مشاوره کسب و کار می توانید به دکتر برقبانی مراجعه کنید. همچنین می توانید با مراجعه به اینجا بهترین مشاوره کسب و کار را در ایران دریافت کنید. فراموش نکنید که انجام مشاوره کسب و کار برای پیشرفت و ارتقای شغلی یک امر ضروری می باشد.

 

Rate this post