برندسازی یا برندینگ در صنعت ساختمان

اهمیت برند سازی در صنعت ساختمان

برندینگ و طراحی لوگوی قوی به مشتریان شما می گوید که شما چه کسی هستید و چرا باید شما را انتخاب کنند یا از مجموعه شما باید چه انتظاراتی داشته باشند.  

ایجاد هویت و تعیین برندسازی در صنعت ساختمان شاید در ظاهر کاری ساده و آنچنان مهم نباشد ولی در اصل می تواند برای افراد چالش برانگیز باشد.

برندینگ باید بتواند بهترین ویژگی های کسب و کار شما را به همگان معرفی کند و در مورد هویت و اهدافی که دارید توضیحات خوبی به عموم مردم ارائه دهد. به یاد داشته باشید که هر شرکتی داستانی برای گفتن دارد که میخواهد آن را با مشتریان خود به اشتراک بگذارد. داستان و برندسازی در صنعت ساختمان باید جالب، قابل ربط، امیدوارکننده و موفق باشد تا افکار و اندیشه های شما را به جامعه معرفی نماید.

برندینگ چیست؟

برندینگ در حقیقت فرصتی را ایجاد می کند تا شما بتوانید خود و تجربتان را با عموم مردم در میان بگذارید و  مشتریان بالقوه  مجموعه خود را پیدا کنید. امروزه  اصطلاح “برندسازی” به گونه ای تکامل یافته است که بسیار مهم تر از عوامل دیگری برای معرفی شرکت ها و مجموعه های مختلف استفاده می شود.

در حقیقت برندسازی تنها اولین قدم برای اطمینان از گام برداشتن در صنعت ساخت و ساز با اصالت و با کیفیت است. هنگامی که از یک شخصیت یا تصویری خاص برای برند شرکت ساخت و ساز خود استفاده می کنید، باید ابتدا به این فکر کنید که چگونه می خواهید هویت خود را به مخاطبان خود منتقل کنید.

امروزه با گسترش تکنولوژی و ابزارهای اجتماعی راه های مختلفی برای تبلیغ یک تجارت ساختمانی وجود دارد. ارتباط با مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی تا سرمایه گذاری در تبلیغات رادیویی یا حمایت از تیم های ورزشی محلی و موسسات خیریه می تواند شرکت شما را به عموم مردم معرفی کند.

برای برندسازی در صنعت ساختمان از دکتر مجتبی برقبانی کمک بگیرید:

09362445966

اصلی ترین عوامل در ایجاد هویت برندینگ

هویت سازی یک برند قوی باید بهترین ویژگی های کسب و کار شما را برجسته نموده و به فروش بیشتر یا پر رونق تر شدن کسب و کار ساختمانی شما کمک کند.

رقابت شدید در حوزه صنعت ساختمانی به گونه ای است که  شما برای فعالیت بهتر در این حوزه نیاز به یک استراتژی بازاریابی و برندینگ قوی دارید. چه شرکت ساخت و ساز شما در یک شهر کوچک باشد و یا در یک کلان شهر بزرگ مستقر باشد باید به طور فعالانه در زمینه معرفی مجموعه در بین شرکت های معروف و معتبر ساختمان سازی تلاش نمایید. بنابراین برای داشتن برندسازی موفق در صنعت ساختمان و ایجاد هویت برندینگ قوی که باعث تقویت تجارت ساختمانی شما می شود باید به موارد زیر توجه نماید.

  • هویت برند باید بتواند به صورت رسا و قوی داستان شرکت شما را به همگان بازگو کند.
  • هویت برند قوی، باید بتواند آگاهی مشتری را افزایش دهد.
  • هویت برند قوی باعث ایجاد اعتماد و اعتبار شرکت در میان مشتریان و سایر رقبا شود.
  • در ایجاد هویت قوی برندینگ باید از قدرت روانشناسی بهره برد.
  • هویت برند قوی شما را از رقبا متمایز می کند.
  • هویت برند قوی به کارمندان الهام و انگیزه بالا می بخشد.
  • هویت برند قوی باید داستان و اهداف شرکت شما را بازگو کند.

چرا برندسازی در صنعت ساختمان اهمیت دارد؟

برندسازی برای هر کسب و کاری مهم است زیرا مخاطبان و مصرف کنندگان فقط بر اساس منطق تصمیم نمی گیرند که چه چیزی بخرند یا با چه کسی کار کنند. عمده مشتریان به سمت شرکت‌های خاصی سوق داده می‌شوند که معتقدند سازمان دارای اهداف، مأموریت و ارزش‌های مطابق با امیال و خواسته های آنها است.

برندینگ و تعیین نام تجاری شرکت ساختمانی چیزی است که شما را در میان سرمایه گذاران و مشتریان به یک شرکت به چهره دیگر تبدیل می کند. در نتیجه با استفاده از پشتیبانی معماری حرفه ای می توانید مجموعه خود را در میان مخاطبانتان به مفهومی الهام بخش و وفادار معرفی نمایید.

اگر استراتژی برندسازی در صنعت ساختمان را درست انجام دهید، نه تنها رابطه خود را با مخاطبان خود بهبود می بخشید و شرکت خود را متمایز می کنید، بلکه درآمد بیشتری نیز کسب خواهید کرد. 46 درصد از مشتریان می گویند که برای کار با برندی که می توانند به آن اعتماد کنند برایشان بهتر است و حاضر هستند در این حوزه هزینه بیشتری نیز پرداخت کنند. بر اساس  گزارش های منتشر شده توسط شرکت های معتبر ثبات برند با ارائه یک تصویر و شخصیت ثابت می تواند درآمد شما را بین 10 تا 20 درصد افزایش دهد.

دستورالعمل های مهم برندسازی شرکت ساختمانی

لحن صدا و نحوه صحبت شما با مشتریان می تواند به عنوان یک برند ساختمانی مشخص عمل کند و موجب جذب یا دفع مشتریان گردد. به عبارت دیگر توجه به فنون بازاریابی، نحوه تعامل رودرروی کارکنان و مشتریان می تواند شخصیت برند شرکت را به دیگران معرفی کند. بنابراین در پازل هویت برند قطعات زیادی وجود دارد که به یک اندازه همه آنها نقش مهمی در شناخت و معرفی برند دارند. تعدادی از این قطعات از نظر استراتژیک برای برندسازی شرکت ساختمانی مهمتر از بقیه هستند.

·        انتخاب نام مناسب

یکی از اولین کارهایی که هنگام تعریف شخصیت سازمانی خود باید انجام دهید این است که نامی را انتخاب کنید که برند شما را از سایرین متمایز کند. نام تجاری مجموعه شما باید مؤلفه های اصلی هویت شما مانند حرفه ای بودن، اقتدار، تجربه، ثبات و قابل اطمینان بودن را برجسته کند.

تعریف شخصیت شرکت ساختمانی و انتخاب نام و حتی برجسته کردن نکات مثبت شرکت شما باید علاوه بر نام تجاری بتواند در لوگوی بصری شما بتواند منعکس کننده ویژگی های اصلی مجموعه شما باشد.

·        یک شعار را امتحان کنید

شعارها می توانند برای شرکت های ساختمانی بسیار ارزشمند باشند، زیرا آنها اهداف و امیال شما را به صورت مختصر برای مخاطبانتان تعریف می کنند که حتی می توانید آنها را در طراحی لوگوی خود بگنجانید. ممکن است عباراتی مانند «ساختن آینده ای بهتر» یا «چشم انداز فردا» در عین کوتاه و سریع بودن بتوانند برخی از عناصر  و اهداف اصلی شرکت شما را به دیگر افراد جامعه معرفی کنند.

·        استفاده از پالت های رنگ در ایجاد برند

ابتدا، قبل از شروع کار برای طراحی لوگو برای برند ساختمانی خود، باید به پالت رنگ متناسب  فکر کنید زیرا  انتخاب رنگ اهمیت بالایی در ایجاد ارتباطات عاطفی انسان ها دارد.روانشناسی رنگ به ما می گوید که سایه ها و استفاده از رنگ های متنوع معمولاً با ویژگی ها و مفاهیم مختلفی مرتبط هستند.

رنگ آبی در صنعت ساخت و ساز رایج است زیرا به اعتماد و قابلیت اطمینان مرتبط است که در عین حال بیانگر یک برند بسیار پایدار و سازگار با محیط زیست می باشد. ممکن است یک مجموعه ساختمان سازی از رنگ سبز به عنوان مرجعی برای سرزندگی و دنیای طبیعی استفاده کند.

اگر می خواهید فردی خلاق و پرانرژی دیده شوید، ممکن است از سایه هایی مانند زرد و نارنجی استفاده کنید، بنابراین طیف وسیعی از گزینه های رنگی مختلف آزمایش کنید تا ببینید چه رنگی برای برند شما مناسب است.

·        لوگوی خود را ایجاد کنید

هنگامی که پالت رنگ  اختصاصی مجموعه خود را انتخاب کردید، می توانید روی جنبه های مختلف لوگوی خود کار کنید. انتخاب و یا طراحی لوگو تا حد زیادی به سلیقه و ذوق هنری شما بستگی دارد تا تعیین کنید چه نوع نشانی را می خواهید ایجاد کنید.

ممکن است یک حرف یا کلمه ساده بتواند نام برند شما را به نمایش بگذارد و یا از علامت ترکیبی یا یک تصویر را انتخاب نمایید.  اما به یاد داشته باشید که بهترین لوگوها ساده اما خاطره انگیز هستند و در عین حال می توانند هویت اصلی برند شما را برجسته کرده و شما را از رقبا متمایز کند.

·        مخاطبان خاص خود را شناسایی کنید

راه های مختلفی برای اداره و تبلیغ یک شرکت ساختمانی وجود دارد اما برخی از سازمان ها به طور انحصاری بر ساخت خانه ها و املاک مسکونی تمرکز می کنند. برخی از مجموعه ها ترجیح می دهند به صورت  B2B بر روی نوسازی دفاتر و ایجاد انبارها، فروش ابزارهای ساختمانی، طراحی نقشه های معماری یا مدیریت ساختمان ها تمرکز کنند.

بنابراین قبل از هر کاری شما باید مشخص کنید که قصد دارید در کدام حوزه صنعت ساخت و ساز ساختمان فعالیت کنید. سپس مشخص کنید که  مخاطبان هدف شما چه کسانی  هستند تا از این طریق جنبه های مختلف برندینگ را بر اساس دانش و نیاز مخاطبانتان کاربری نمایید. از خود بپرسید که مشتریان شما ترجیح می دهند چه بودجه ای برای این کار اختصاص دهند، چه چیزی را از یک برند ساختمانی می خواهند و با چه دردسرها و موانعی روبه رو هستند.

·        صفحه سایت آنلاین

امروزه تقریباً هر کسب و کاری به سایت و حضور آنلاین نیاز دارد تا بتواند در 24 ساعت شبانه روز با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. اکثر مشتریان در حال حاضر ترجیح می دهند که  با جستجوی آنلاین شرکت های ساختمانی در منطقه خود را پیدا کنند و نظرات سایر کاربران را در مورد این شرکت ها مطالعه نمایند.

فضای شرکت را دکوراسیون تجاری کنید

در برندسازی شرکت های ساختمانی فضا و دکوراسیون محیط کار، نحوه برخورد کارمندان و تعاملات آنها با یکدیگر می تواند به اندازه راه اندازی صفحات سایت شرکت مهم باشد. در این حوزه شما زمان زیادی را صرف کار و ارتباط رو در رو با مشتریان خود خواهید کرد بنابراین بهتر است از  برخی استراتژی های بازاریابی، بیلبوردها و… در محیط کاری خود استفاده نمایید.

برندسازی

·        رقیبان خود را بشناسید

تجزیه و تحلیل رقبا و شناسایی نقاط قوت آنهلا می تواند برندسازی در صنعت ساختمان بسیار مفید و کارامد باشد. به عبارت دیگر، مشخص کنید که با کدام برندهای دیگر برای به دست آوردن سهم خود از بازار رقابت خواهید کرد.

تحقیق در مورد سایر برندهای ساختمانی می تواند به شما کمک کند تا نقاط کاربردی فروش و مزایای منحصر به فرد مجموعه خود و بازار را شناسایی کنید. الهام خوبی به شما بدهد. شما می‌توانید مشخص کنید که سایر سازمان‌ها از چه نوع نام‌ها، آرم‌ها و استراتژی‌های بازاریابی در فضای کاری شما استفاده می‌کنند.

·        بر بازاریابی محلی تمرکز کنید

اکثر شرکت های ساختمانی تنها در یک فضای خاص قادر به ارائه خدمات به مشتریان خو هستند بنابراین  استراتژی های بازاریابی محلی در برندسازی در صنعت ساختمان ارزشی دوچندان دارد.

·        تخصص های خود را برجسته کنید

بهترین استراتژی بازاریابی برای هر برند ساختمانی همیشه توجه و معرفی تجارب و تخصص های مختلفی است که دارد. این دقیقا آن چیزی است که شما را از کسب و کار یا سایر رقبا  متفاوت و متمایز می کند و در عین حال توجه مخاطبان را به سوی خود جلب می کند.

بنابراین در هنگام برندینگ به این فکر کنید که قرار است چه کاری متفاوت با رقبای خود انجام دهید و مزایایی را که می توانید در هر استراتژی بازاریابی به مخاطبان خود ارائه دهید را برجسته کنید.

·        به خدمات مشتریان خود متعهد باشید

بسیاری از شرکت‌های ساختمانی اکثر مشتریان وفادار و سرمایه گذارن اصیل خود را از ارجاعات و بازاریابی دهان به دهان به دست آورده اند.

بنابریان با در نظر گرفتن این موضوع، باید دائماً بر روی بهبود رضایت مشتری تمرکز نمایید و  بر ارتباط سطح عمیق تر با مخاطبان خود تمرکز کنید. رسیدگی به نیازهای خاص آنها و پاسخگویی سریع به شکایات مشتریان  یا محتوای کارآمد در در سایت و فیدهای اجتماعی خود می تواند نتایج مثبت بسیار زیادی برای شما به دنبال داشته باشد.

·        با برندهای معروف کار کنید

راه های توسعه حضور برند شما در مجامع مختلف در اغلب اوقات ممکن است از طریق مشارکت مجموعه های معتبر دیگر مهیا گردد.  همچنین  حمایت مالی از یک تیم ورزشی در منطقه به شما کمک کند تا حضور خود را در میان مجموعه های معتبر و مشهور منطقه تقویت کنید. شاید گاهی نیاز باشد تا نام تجاری و حضور خود را در رویدادها و کنفرانس های ساختمان سازی به نمایش بگذارید.

نمونه های برندسازی شرکت ساختمانی معروف در دنیا

اگر چه برندسازی یک شرکت ساختمانی می تواند مفهومی دلهره آور به نظر برسد و هیچ گاه این بدون چالش نیست. اما شما باید به دقت در مورد تصویری که می خواهید برای طراحی لوگو و معرفی سازمان خود ایجاد کنید را بررسی نماید تا بدانید که می خواهید مشتریان شما را چگونه بشناسند.

فراموش نکنید که داشتن یک لوگوی چشم نواز کافی نیست بلکه باید به نحوه استفاده از برندسازی در ساخت و ساز برای ارتباط عاطفی با مخاطبان خود نیز به خوبی فکر کنید. هرچه برند شما تأثیرگذارتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید مشتریانی پیدا کنید نسبت به شما و نحوه کاری که انجام می دهید حس وفاداری دارند. در این بین برخی از بهترین برند های صنعت ساختمان سازی را به صورت مختصر معرفی می کنیم.

·        بچتل

بچتل که دومین شرکت بزرگ ساختمانی در ایالات متحده است که در طول سال‌ها فعالیت متعهدانه توانسته نامی معتبر برای خود دست و پا کند. این سازمان به نام بنیانگذارش نامگذاری شده و از یک لوگوی جسورانه و چشم نواز برای جلب توجه مخاطبان استفاده می کند. استفاده از سیاره رنگارنگ پشت علامت کلمه این شرکت تمرکز آن بر خدمات رسانی به طیف گسترده ای از مشتریان در سراسر جهان کاملا ملموس و قابل مشاهده است.

·        فلور

شرکت فلور یک شرکت ساخت و ساز و مهندسی آمریکایی است که طیف وسیعی از خدمات ساخت و ساز را در سراسر کشور ارائه می دهد. کمپانی Fluor  از یک علامت کلمه قانع کننده و پیچیده برای لوگوی خود استفاده می کند که چیدمان حروف بزرگ، حس قدرت و ثبات را به ذهن مخاطب منتقل نموده و استفاده از رنگ آبی نیز با اعتماد و اعتبار همراه است.

·        شرکت کیویت

شرکت Kiewit یکی از بزرگترین شرکت های ساختمانی در آمریکای شمالی است که در دهه 1800 راه اندازی شد.  این شرکت ساختمان سازی هویت خود را بر اساس میراث و ثبات بنا کرده و در همین  در طراحی لوگوی خود از رنگ سیاه و زرد استفاده نموده است. این کار باعث شده تا لوگو فوراً فرد مشاهده کننده را به چشم انداز ساخت و ساز و علائم هشدار یا خطر استفاده شده در سراسر صنعت متصل کند.

کلام آخر

برندینگ شرکت های ساختمانی چیزی فراتر از طراحی یک لوگوی چشم نواز است فقط از آن برای ارتقا کلاس کاری استفاده شود. در حقیقت شرکت های ساختمانی باید بتواند آنچه را که سازمان شما انجام می دهد و آنچه را که می خواهد باشد و چه چیزی می تواند به مخاطبان هدف ارائه دهد، به خوبی با افراد مختلف به اشتراک بگذارد.

برندسازی موثر در ساخت و ساز که به ابعاد بشر دوستانه و سلامت محیط زیست توجه می کند می تواند مجموعه را به شرکتی احساسی و جذاب در بین مشتریان تبدیل کند. در این حال شما به سرعت که قادر به برقراری ارتباط با مخاطبان هستید و در کمترین زمان ممکن  نام تجاری شما در بازار هدف طنین انداز می شود. در این بین تخصص، مهارت، تجربه و میزان تعهد شما می تواند منجر به افزایش شهرت شرکت گردد.

اگر به برخی از بهترین برندهای ساختمان سازی در جهان نگاه کنید، متوجه خواهید شد که آنها فقط بر اساس خدمات شگفت انگیزی که مشتریان ارائه می دهند با همدیگر رقابت نمی کنند. بلکه آن‌ها در تلاش هستند تا با استفاده از پالت‌های رنگی، آرم‌ها و پیام‌های مناسب با مشتریان خود ارتباط عمیق‌تری برقرار کنند.

 

سوالات متداول

در هنگام برند سازی باید چه مواردی را مدنظر قرار دهم؟

شما باید در حین برندسازی توجه داشته باشید که می خواهید  چه خدمات خاصی را ارائه به مشتریان خود دهید؟ مشتریان باید در مورد چه نوع محصولات یا خدماتی به شما مراجعه کنند؟ آیا در زمینه خاصی متخصص هستید؟

شرکت و مجموعه شما از چه ارزش هایی حمایت می کند؟

برندسازی صنعت ساختمان سازی چه کار می کند؟

هویت برندینگ خوب شما را مورد توجه قرار می دهد. هویت برند عالی شما را به یاد می آورد.

اهمیت استفاده از لوگو در برندینگ شرکت های ساختمان سازی چیست؟

انسان ها موجودات بصری هستند که در این حالت لوگوی کسب و کار شما  مهمترین عنصر هویت برند شما محسوب می شود. در حقیقت لوگوی شما معرف چهره شرکت شما است بنابراین یک لوگوی پویا و حرفه ای توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب می کند و در سال های آینده توسط مشتریان شناخته می شود.

چه چیزی یک برندینگ خوب را می سازد؟

در ابتدایی ترین حالت، برند یک قطعه کوچک و نمادین از آثار هنری است که نشان دهنده یک تجارت است. وقتی تمام گرایش‌های طراحی و فونت‌های فانتزی را کنار می‌گذارید، یک برند باید:

رسالت و تخصص مجموعه را تجسم کنید.

فورا قابل تشخیص باشد.

همه کاره باشد

بی زمان باشد

3/5 - (5 امتیاز)