راهکارهای ایجاد ارتباط موثر با مشتریان بین‌ المللی در مهندسی فروش

راهکارهای ایجاد ارتباط موثر با مشتریان بین‌ المللی در مهندسی فروش

استفاده از راهکارهای ایجاد ارتباط موثر با مشتریان بین‌ المللی در مهندسی فروش برای توسعه کسب و کار پیشنهاد می شود. اگر می‌ خواهید برند خود را برای فروش محصولات یا خدمات در سطح بین‌ المللی گسترش دهید، احتمالاً از خود می‌ پرسید چگونه با مشتریان خارجی ارتباط برقرار کنم؟ همه ما می خواهیم به این هدف دست یابیم زیرا به معنای سودآوری و گسترش تجارت است. علیرغم تحریم ها و سایر محدودیت ها، همکاری با مشتریان خارج از کشور هنوز چشم انداز خوبی است. دسترسی به مشتریان بین المللی نقطه رشد فوق العاده ای برای شرکت ها محسوب می شود.

ارتباط با مشتری چیست؟

ارتباط با مشتری هر گونه تعاملی است که بین یک شرکت و مصرف کنندگان آن از طریق هر وسیله ارتباطی رخ می دهد. این ارتباط می تواند در سطوح یا مراحل مختلف خرید اتفاق بیفتد و باید توجه را معطوف به رفع نیازهای مشتری و ارائه خدماتی بی نظیر کند. اگرچه تا چند سال پیش ارتباطات عموماً از طریق تلفن یا حضوری انجام می شد، امروزه تعداد زیادی ابزار تعاملی وجود دارد. شرکت ها می توانند از این ابزارها برای کارآمدتر کردن ارتباطات خود استفاده کنند. مشاوره کسب و کار دکتر برقبانی به شما برای ارتباط بهتر با مشتریان کمک می کند.

چند نکته در مورد استراتژی های جذب مشتریان بین المللی

برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام استراتژی برای شما بهتر عمل می کند، باید مدل شخصیت مشتری یا خریدار ایده آل خود را درنظر بگیرید. برای جذب و ارتباط با مشتری خارجی چندین نکته را ذکر می کنیم.

وب سایت

وب سایت خوب یکی از راهکارهای ایجاد ارتباط موثر با مشتریان بین‌ المللی محسوب می شود. امروزه وب سایت های تجاری ضروری هستند و بسیاری از کسب و کارها از آن ها به عنوان یک استراتژی کانال ارتباطی استفاده می کنند. وب سایت را به عنوان مرکز کنترل کل خدمات، بازاریابی و استراتژی فروش خود در نظر بگیرید. با ایجاد وب سایت خود، مشتریان شما می توانند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

تبلیغات

از نظر بهترین مشاور کسب و کار تهران تبلیغات یکی از ساده ترین و موثرترین تکنیک ها است. شما می توانید تخفیف هایی در قیمت یک یا چند محصول یا خدمات شرکت خود اعمال کنید. هدف این استراتژی این است که مخاطبان  را برای اولین بار به پیشنهاد علاقه مند کنید تا وفاداری مشتری ایجاد شود.

از مدل فریمیوم استفاده کنید

مدل فریمیوم شامل ارائه نسخه ای از محصول یا خدمات بدون هیچ هزینه ای است تا اطمینان حاصل شود که کاربر در نهایت خدمات شما را خریداری می کند. این یک استراتژی رایج در شرکت هایی است که نرم افزارهای مختلف ارائه می دهند.

دستیابی به موقعیت خوب SEO

دستیابی به موقعیت خوب سئو یک استراتژی بسیار موثر است در واقع، نرخ تبدیل بالایی دارد. برای اینکه بتوانید به صورت ارگانیک در جایگاه های برتر موتورهای جستجو ظاهر شوید، باید روی سئو خیلی خوب کار کنید. برای انجام این کار، یافتن مناسب‌ ترین کلمات کلیدی و بهینه ‌سازی جنبه‌ هایی مانند عناوین، توضیحات متا و برچسب‌ ها بسیار مهم است.

انواع ارتباط با مشتری

وجود کانال‌ های ارتباطی با مشتری برای موفقیت یک برند ضروری است. این کانال ها به شما امکان می دهد به سؤالات مشتریان خود به سرعت پاسخ دهید و از فرصت‌ های فروش بهتر استفاده کنید. فناوری به سرعت پیشرفت کرده است و طیف گسترده ای از کانال های ارتباطی مشتری را در دسترس شرکت ها قرار داده است، به ویژه در رسانه های دیجیتال. بهترین مشاور کسب و کار انواع راه های برقراری ارتباط با مشتری را به شما آموزش می دهد. اما به طور کلی در زیر ما به شما معرفی خواهیم کرد که در حال حاضر کدام کانال ها پرکاربرد هستند و مزایای هر یک از آن ها چیست.

وبلاگ

وبلاگ یکی از با ارزش ترین راهکارهای ایجاد ارتباط موثر با مشتریان بین‌ المللی در مهندسی فروش است. این کانال به شما امکان می دهد اطلاعات دقیقی در مورد موضوعات مختلف مرتبط با نیازهای مصرف کنندگان خود ارائه دهید. ایده یک وبلاگ این است که دانش خود را به اشتراک بگذارید و نشان دهید که به مخاطبان خود علاقه مند هستند.

 بهتر است قسمتی را به پرسش و پاسخ اختصاص دهید اگر به سؤالات خوانندگان پاسخ دهید، بهتر است. با ایجاد محتوای ارزشمند، راه ‌های جدیدی را برای نزدیک ‌تر شدن به مخاطبان خود ارائه می ‌دهید. مهم است که وبلاگ خود را همیشه به روز نگه دارید، به این ترتیب وفاداری بازدیدکنندگان خود را افزایش می دهید و اعتماد مشتریان را به دست می آورید.

تلفن

ارتباط با مشتری در مدل کسب و کار هر شرکت متفاوت است اما با این حال برقراری تماس یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود. با پیشرفت تکنولوژی، تلفن همچنان در لیست مهم ترین کانال های ارتباطی مشتریان قرار دارد. زمانی که مشتری درخواست فوری دارد، معمول است که مستقیماً با شرکت تماس بگیرد تا راه حلی فوری برای مشکل خود پیدا کند. وجود افراد تحصیلکرده ای که به این مسائل رسیدگی می کنند و آمادگی بسیار خوبی برای مقابله با این نوع موقعیت ها دارند، ضروری است. گوش دادن دقیق به مشتری، ابراز همدلی، لحن مناسب و مراقبت از حجم صدا از جمله الزامات لازم برای تقویت تجربه مشتری در این کانال هستند.

پیامک

پیام های متنی که به نام اس ام اس آن ها را می شناسیم نیز نمونه ای از راهکارهای ایجاد ارتباط موثر با مشتریان بین‌ المللی هستند. پیامک ها باید برای در دسترس قرار دادن اطلاعات مختصر استفاده شوند. برای مثال، یک کلینیک پزشکی می ‌تواند پیام‌ هایی برای تأیید زمان مشاوره یا معاینه بیمار ارسال کند.

یا یک مدرسه می تواند برنامه کلاسی را برای به دانش آموزان اطلاع دهد. علاوه بر این، از پیامک می توان برای تایید وضعیت سفارش یا خدمات استفاده کرد، مانند خریدهای انجام شده در تجارت الکترونیک، ارائه کوپن های تخفیف و غیره. همچنین در بازاریابی کسب و کار بر استراتژی های توسعه یافته با کمک پیامک تکیه کنید.

بازاریابی ایمیلی

پست الکترونیک در حال حاضر به طور گسترده توسط شرکت ها برای تبادل پیام با مشتریان استفاده می شود. استفاده از این رسانه برای تبلیغ شرکت و محصولات آن نیز صورت می گیرد. از طریق ایمیل می توانید پیام هایی به مشتریان ارسال کنید که آن ها را به خرید ترغیب می کند. یکی دیگر از استراتژی های جالب  طریق ایمیل، ارسال خبرنامه است. خبرنامه مخاطبان شما را به خوبی از اخبار مختلف شرکت و محصولات یا خدماتی که در آن به بازار عرضه می شود مطلع می کند.

این بدان معناست که بازاریابی ایمیلی کانالی است که همچنان در بازار رو به افزایش است و در استراتژی های ارتباطی ما با مشتریان باید توجه ویژه ای داشته باشیم. برای این کار باید تکنیک های مناسبی مانند مطالب و موضوعات متقاعد کننده داشته باشیم که توجه گیرندگان را به خود جلب کند. نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که یک ابزار بازاریابی ایمیلی خوب داشته باشید تا بتوانید با قالب های شخصی سازی شده پیام ارسال کنید.

کانال های تلگرام و چت

برخلاف دیگر شبکه ‌های اجتماعی، تلگرام عملکردهای پلتفرم‌ های مختلف را ترکیب می ‌کند و تعامل بهتر کاربران مختلف را با یکدیگر تضمین می‌ کند. می توانید در چت های موضوعی به دنبال مشتریان بالقوه بگردید.  در این چت ها  افراد زیادی تجربیات خود را به اشتراک می گذارند و در مورد مسائل مختلف بحث می کنند.

چت آنلاین

چت آنلاین یکی از راهکارهای ایجاد ارتباط موثر با مشتریان بین‌ المللی محسوب می شود. داشتن یک چت آنلاین در وب سایت شما یک گزینه ایده آل برای پاسخ به سوالاتی است که بازدیدکنندگان دارند. از این طریق می توانید آن ها را بهتر به سمت دریافت خدمات خود راهنمایی کنید. مزیت چت هایی از این دست این است که حتی می توانید از برخی ابزارهای هوش مصنوعی برای افزایش پاسخگویی خود استفاده کنید. همچنین می توانید چندین مکالمه را به طور همزمان حتی در ساعات غیر اداری داشته باشید.

پشتیبانی فنی

این یکی دیگر از مهم ترین کانال های ارتباطی با مشتری است و به خدمات مشتری مربوط می شود. همچنین مسئولیت رسیدگی به شکایات را نیز بر عهده دارد. بدون شک این فرصتی است که کاربران را به حامیان برند تبدیل کنید. علاوه بر این به شما کمک می کند مشکلات تکراری را شناسایی کنید و سوالات و نیازهای اصلی مشتری را بیابید. نکته مهم این است که یک تیم واجد شرایط داشته باشید که از کسب و کار شما اطلاع داشته باشند. تنها در این صورت می توانند خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهند، چه از طریق ایمیل، تلفن یا چت آنلاین.

مهارت های ارتباط با مشتری

در صورتی که از مهارت های ارتباط با مشتری آگاهی داشته باشید قطعاً می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید و فروش بیشتری داشته باشید.

مهارت های کلامی و نوشتاری

در مشاوره کسب و کار تاکید می کنند که فروشندگان باید به طور مداوم مهارت های ارتباطی کلامی و نوشتاری خود را بهبود بخشند. آن ها از طریق تلفن، تماس های ویدیویی و ایمیل با مشتریان در ارتباط دائمی خواهند بود و محصول را ارائه می دهند. نحوه بیان آن ها از طریق راه های  ارتباطی به طور قابل توجهی بر اینکه آیا قادر به فروش هستند یا خیر تأثیر می گذارد.

مهارت های گوش دادن

گوش دادن یکی از مهم ترین مهارت های برقراری ارتباط موثر با مشتری محسوب می شود. گوش دادن در فروش  یکی از ضروری ترین مهارت های ارتباطی موثر برای فروشندگان است. برای نشان دادن نگرانی و همدلی با مشتریان، فروشندگان باید نیازهای آن ها را درک کنند. با گوش دادن و درک خواسته مشتری  قطعاً ارتباط نزدیک تری را با او برقرار می کنند.

مهارت های لینکدین

مهارت های ارتباط موثر فروش عالی باید شامل توانایی اتصال از طریق لینکدین باشد. اگرچه این برای همه موقعیت های تیم فروش ضروری نیست، اما مهم است که با نحوه تعامل از طریق این پلتفرم ها آشنا باشید. به عنوان مثال، فروشندگان شما از داشتن دانش کاری در مورد پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی در هنگام جستجو سود خواهند برد.

مهارت حل مسئله

تیم فروش شما به فروشندگانی نیاز دارد که بتوانند در لحظات حساس تصمیم بگیرند و مشکلات را حل کنند. مهم نیست که چه موقعیت ها یا مشکلات پیچیده ای ممکن است پیش بیاید، آنها باید بتوانند خود را تطبیق دهند و یاد بگیرند که بر آنها غلبه کنند. آنها باید در صورت لزوم راه حل های جدید را پیاده سازی کنند.

مهارت‌ های جمع‌ آوری اطلاعات

فروشندگان باید مهارت ‌های جمع‌ آوری اطلاعات را داشته باشند. این مهارت ها شامل توانایی تحقیق دقیق در مورد رقبا، روندهای فعلی بازار، تامین‌ کنندگان و مشتریان بالقوه است. این توانایی به آن ها اجازه می دهد تا اطلاعات مرتبط و به روز در مورد محیطی که در آن حرکت می کنند به دست آورند.

با جمع آوری و تجزیه و تحلیل این اطلاعات، فروشندگان می توانند تصمیمات استراتژیک بیشتری بگیرند. داشتن دانش دقیق در مورد رقبا به شما این امکان را می دهد که نقاط قوت محصول یا خدمات خود را برجسته کرده و خود را متمایز کنید. علاوه بر این، با دانستن روندهای فعلی بازار، آن ها می توانند استراتژی فروش خود را برای برآوردن نیازهای متغیر مشتری از طریق یک شکل موثر ارتباط فروش، تطبیق دهند.

مهارت های همکاری

برای اینکه راهکارهای ایجاد ارتباط موثر با مشتریان بین‌ المللی موثر واقع شوند داشتن همکاری در تیم توصیه می شود. همکاری با سایر فروشندگان و توانایی کار به عنوان بخشی از یک تیم در زمینه فروش ضروری است. همکاری و به اشتراک گذاشتن ایده ها، منابع و تجربیات می تواند منجر به نتایج مثبت و موفق تر شود. نشان دادن صبر و داشتن نگرش مشارکتی در کار تیمی می تواند به بهبود فرهنگ شرکت و معیارهای فروش کمک کند. با صبور بودن، فروشندگان می توانند یک محیط کاری هماهنگ و سازنده ایجاد کنند که همکاری و حمایت متقابل را در بین اعضای تیم ترویج می کند.

مهارت های مدیریت تعارض

در فروش، نارضایتی مشتری و شکایت رایج است، بنابراین فروشندگان باید بدانند که چگونه با آن ها برخورد کنند. اگر مهارت‌ های مدیریت تعارض و نگرش فعالانه در این موقعیت ‌ها را توسعه داده باشند، احتمالاً به فروش بالاتری دست خواهند یافت. مشاور کسب و کار شما را راهنمایی می کند که بتوانید با نظرات منفی و شکایات چگونه برخورد کنید.

مزیت های جذب و ارتباط با مشتری در خارج از کشور

بر کسی پوشیده نیست که یافتن یک راه موثر برای جذب و ارتباط با مشتریان خارجی تأثیر زیادی در رشد برند دارد. اکنون به مهم ترین مزیت های استفاده از راهکارهای ایجاد ارتباط موثر با مشتریان بین‌المللی در مهندسی فروش می پردازیم.

مناطق و بازارهای جدید را تسخیر کنید

راهکارهای ایجاد ارتباط موثر با مشتریان بین‌ المللی اگر به خوبی انجام شوند باعث پیشرفت کسب و کار می شوند. برای بسیاری از شرکت ها، گسترش جهانی فرصت تسخیر مناطق و بازارهای جدید، دستیابی به مصرف کنندگان بیشتر و افزایش فروش را فراهم می کند. اگر تقاضا برای محصول یا خدمات شما وجود دارد، بهتر است پیشنهاد خوبی را آماده کنید. برخی کشورها حتی برای شرکت هایی که در کشورشان تجارت می کنند، مانند شیلی یا آلاسکا، مشوق هایی ارائه می دهند.

حاشیه سود بهتر

مشاوره کسب و کار دکتر برقبانی با تاکید بر ارتباط با مشتریان خارجی به شما کمک می کند حاشیه سود خود را افزایش دهید. برخی از مشتریان شما ممکن است در کشورهایی با ارزهای قوی و مستحکم مانند دلار، یورو و حتی پوند استرلینگ تجارت کنند. طبیعتاً این امر می تواند نرخ های بالاتری را برای شما تضمین کند و در اکثر مواقع آن ها مخالفتی با پرداخت نخواهند داشت. مثلاً در سوئیس، جایی که هزینه های زندگی آن ها هزینه های بالایی دارد جذب مشتری حاشیه سود فوق العاده ای خواهد داشت.

دسترسی به استعدادهای جدید

شما ممکن است نه تنها محصولات یا خدمات خود را بفروشید، بلکه به عنوان یک کارفرما، ممکن است به دنبال کارکنان جدید و بین المللی باشید. با ارتباط موثر با مشتریان خارجی شما فرصت همکاری با مجموعه ای از متخصصان را خواهید داشت. این امر منجر به دسترسی به افراد و استعدادهای جدیدی می شود.

کسب و کار خود را بیشتر به نمایش بگذارید

نمایش برند در خارج از کشور باید به اندازه کسب سرمایه و سود برای شما مهم باشد. چه شرکتی نمی خواهد در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شود؟ داشتن مشتری در خارج از کشور خود به سازمان شما اعتبار داده و شهرت برند را بهبود می بخشد. همچنین باعث رشد قابل توجهی در بازار و صنعت، هم در داخل و هم در خارج از کشور می شود.

تنوع بیشتر

همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید ممکن است این جمله را شنیده باشید. یک مثال ساده برای نشان دادن اهمیت داشتن تنوع در کسب و کار است. تنوع می تواند فضای اقتصادی امن تری به شما بدهد. گسترش تجارت خود در سطح بین ‌المللی قطعاً مزیت های زیادی به همراه دارد. به عنوان مثال می ‌تواند از شما در برابر رویدادهای غیرمنتظره، مانند سقوط اقتصادی در کشوری که در آن مستقر هستید یا در هر فضایی که تجارت می کنید، محافظت کند.

در صورت بروز چنین اتفاقی، اگر کشورهای دیگری برای تثبیت زیرساخت های شرکت دارید، می توانید فروش خود را داشته باشید. این امر حتی در مواقعی که مشکلی در اقتصاد کشور وجود دارد یا حتی اگر در مکانی با نرخ تورم بالا هستید، به کسب و کار شما و فروش آن کمک می کند. بر همین اساس باید به راهکارهای ایجاد ارتباط موثر با مشتریان بین‌ المللی توجه داشته باشید.

حرفه ای شدن

بیزینس کوچینگ با آموزش برقراری ارتباط با مشتریان خارجی به شما کمک می کند در کسب و کار خود حرفه ای شوید. اگر شروع به دریافت سفارش و جذب مخاطب در خارج از کشور کنید، می توانید سطح حرفه ای بودن را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. همچنین قادر خواهید بود در عین حال رونق اقتصادی را برای کسب و کار خود تضمین کنید. مشتریان خارجی، به عنوان یک قاعده، به جای جستجوی منافع کوتاه مدت، تجارت قابل اعتماد و طولانی مدت را اولویت اصلی خود قرار می دهند‌.

اثرات ارتباط ضعیف با مشتری

مشاوره کسب و کار دکتر برقبانی قطعاً درباره خطرات و مشکلات ارتباط ضعیف با مشتری هشدار خواهد داد. هنگامی که یک شرکت ارتباطات ضعیفی را به مشتریان ارائه می دهد، ممکن است پیوندهای قابل توجهی با آن ها برقرار نشود و کم کم آن ها شروع به جدا شدن از برند کنند. این امر می تواند رضایت مشتری را کاهش دهد، وفاداری مشتری را محدود کرده و منجر به از دست دادن مشتریان مهم شود.

از سوی دیگر، زمانی که مشتریان متوجه شوند که راهی برای درخواست اطلاعات در مورد برند شما وجود ندارد یا کانال های شما به خوبی مدیریت نمی شوند، دلسرد می شوند. آن ها فکر می کنند که اگر نتوانید به یک سوال ساده در مورد گزینه های محصول اصلی خود پاسخ دهید، اگر مشکلی در پرداخت شما ایجاد شود، سعی در رفع آن نمی کنید. همین امر در مورد مشتریان بین ‌المللی و مؤثر شما نیز اتفاق می افتد، که می خواهند با شما کار کنند.

در آخر

راهکارهای ایجاد ارتباط موثر با مشتریان بین‌ المللی در مهندسی فروش رابطه بین برند شما و مصرف کنندگان را زنده نگه می ندارد. به همین دلیل ساده، لازم است همه شرکت ها ارائه کانال های ارتباطی خوب و استراتژی های خدمات مشتری را در اولویت قرار دهند. ارتباطات ضعیف پویایی کاملاً متفاوتی از تعامل با مشتری ایجاد می کند که می تواند بر روند پیشرفت شرکت تأثیر بگذارد. مشاوره کسب و کار دکتر برقبانی در این زمینه‌ شما را راهنمایی می کند و اطلاعات جامع تری را در اختیارتان قرار می دهد.

Rate this post