مشاور کسب و کار شرکت های معماری

مشاور شرکت های معماری

مشاوره کسب و کار به صاحبان مشاغل یا مدیران این مشاغل کمک می کند تا از ایده های جذابی برای رونق کسب و کار خود استفاده نمایند. شرکت‌های معماری عمدتا در حوزه طراحی دکوراسیون و نمای ساختمان های تجاری و مسکونی فعالیت و خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

اگر قصد دارید در آینده ای نزدیک به عنوان یک مجموعه معماری معروف بر روی محدوده وسیع‌تری از مشتریان دولتی یا بخش خصوصی کار باید از مشاوران کوچینگ ماهر در این زمینه استفاده نمایید. این افراد به صورت تخصصی در طیف وسیعی از پروژه های عمومی، تجاری و صنعتی معماری به صورت حرفه ای فعالیت می کنند.

نقش آنها در برنامه ریزی و ارائه راه حل های خلاقانه طراحی ساختمان برای مشتریان می تواند تحولات بنیادی در روند توسعه و پیشرفت یک شرکت معماری ایجاد کند. برنامه ریزی اصلی، مدیریت پروژه و همچنین طراحی توسط معماران مشاور متخصص یکی از مثال های بارز بهره مندی از مشاوران زبده این حوزه است.

معماری کسب و کار چیست؟

همان طور که از یک دانش معماری برای ساختن خانه های زیبا یا بازسازی آنها استفاده می کنید، معماری تجاری نیز یک رویکرد ساختارمند و مبتنی بر مدل های درآمدزایی برای مدیریت بهتر یک سازمان است. مشاوره کسب و کار شرکت های معماری از راه هایی مختلف برای چیدمان  استراتژی کسب و کار و جریان های ارزش زا استفاده می کند تا عملیات پیشرفت آن را هموار سازد.

این متخصصان با کمک عناصر سازمانی می توانند فرآیند و اطلاعات یکپارچه معماری کسب و کار را تعریف نمایند و با طریق امکان تحقق اهداف استراتژیک را فراهم می کنند. مشاوران متخصص حوزه کسب و کارها می توانند فرایندی را طراحی کنند که به روندهای مختلف بازار پاسخ  مثبت دهند. یک معماری کسب و کار موثر می تواند فعال بودن را امکان پذیر و  راه های بهتری برای انجام کارها، انعقاد قراردادها و… را ارائه می دهند.

مزایای فرآیندهای تجاری شرکت های معماری

کوچینگ شرکت های معماری در حوزه های مختلف مدیریت پروژه، مدیریت نیروی انسانی و بازاریابی می توانند نقش بسزایی را ایفا نماید.

·        حل مسئله

هر کسب و کاری در مسیر رشد و توسعه خود ممکن است با موانع و مشکلات متعددی مواجه شود که باید در اسرع وقت نسبت به حل و فصل آن اقدام نمود. در این میان چگونگی مواجه با مسائل و مشکلات مختلف یا پیدا کردن راه حل های کاربردی می تواند از سوی یک مشاور کوچینگ حرفه ای به شما ارائه شود.

·        توانایی همسویی قابلیت ها، فرآیندها و فناوری ها

وجود یک متخصص معماری کسب و کار در حوزه های مختلف شغلی به خصوص پیشبرد اهداف شرکت های معماری  به نقشه راه استراتژیک آنها شفافیت می بخشد. بنابراین با کمک این مشاوران شما می توانید اهداف، خدمات و مسیرکاری خود را به وضوح در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

متخصص کوچینگ شرکت های معماری چگونه ساختار فرآیند بهینه را امکان پذیر نموده و بدین ترتیب در فرایند زمانی و هزینه های پروژه ها صرفه جویی شده و فرصت های جدید پیدا می گردد.

·        حرکت به سوی سازماندهی فعالانه

یک معماری تجاری مستحکم در ابعاد مختلف به شما کمک می کند تا اجتناب از افزونگی را تضمین نمایند و اشتراک قابلیت‌ها را به حداکثر برساند. به این ترتیب مدیران بخش های مختلف می تواند با راهکارهای خلاقانه بهترین استفاده را از منابع پشتیبانی نموده و شالوده کلی سازمان را به سمت یک مجموعه پویا و هدفمند هدایت کند.

در نتیجه با طراحی  یک شالوده معماری صحیح می توان تحولات بنیادی، دیجیتالی شدن و بهبود مستمر را در کل کسب و کار انجام دهید تا تغییر بعدی از ریسک کمتری برخوردار باشد.

·        تدوین یک استراتژی منسجم برای دستیابی به اهداف والاتر

دغدغه های مهمی همچون هدر رفت زمان، هزینه و ارتقا کیفیت محیط کاری در محیط اقتصادی و تجاری مدرن اهمیت بسیار بالایی دارد. امروزه اختلالات دیجیتال، تمرکز زدایی نیروی کار و پیشرفت‌های فناوری می‌توانند با سابقه‌ترین کسب‌وکارها را نیز به چالش بکشند.

در این میان درک عملیات موثر و مثبت کسب و کار، شناسایی وضعیت آینده، چالش ها و… برای کسب موفقیت مهم است. بنابراین تدوین یک استراتژی منسجم و هدفمند برای پیاده سازی انواع برنامه ریزی، اجرا و انطباق برای تحقق اهداف سازمانی اهمیت فوق العاده ای دارد.

مشاوره کسب و کار شرکت های معماری

6 نکته پر اهمیت در مشاوره کسب و کارهای معماری

استفاده از رویکرد مشاوره تجاری شرکت های معماری به یک سازمان اجازه می دهد تا  با کمترین  سرعت به نوآوری برسد، بدون اینکه در طول مسیر از ارزش برند و اعتبار آن کاسته شود. بنابراین برای پیاده سازی ایده های مشاوران کسب و کار در حوزه شرکت های معماری باید به نکات مختلفی توجه نمود که نیازهای کسب و کار  مورد نظر و مرحله چرخه زندگی سازگار وی را در چارچوب منطقی، عملی و متمرکز ارزش ملموس در نظر گرفته باشد.

·        تدوین برنامه ریزی های جامع با قابلیت اجرایی

افزایش سرعت بهبود وضعیت برند در بازار، بهبود کیفیت تحویل کالا، کاهش تکرار، اتلاف انرژی یا هزینه و  امکان تصمیم گیری مبتنی بر واقعیت ها از جمله مواردی است که باید یک مشاور در هنگام ارائه راه حل های کاربردی خود به آنها توجه کند. واکنش سریع به تغییرات قانونی بازار یا محیطی در کنار پیگیری فعالانه اهداف استراتژیک و تکامل کسب و کار به یک مدل عملیاتی توانمند می تواند مسیر پیشرفت و تعالی یک شرکت معماری را هموار نماید.

·        مدلسازی و طراحی با قابلیت بالا

قابلیت‌های اصلی در حقیقت عملکرد کلیدی در یک سازمان محسوب می شود که نقش مهمی در ارائه ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شرکت های معماری و تجاری به بازار دارند. یک مشاور حرفه ای کوچینگ کسب و کار باید در یک برهه زمانی بتواند نتایج هدفمند و الزامات طراحی را برای قابلیت های اصلی تعریف نماید. این الزامات به دنبال  ورودی های کلیدی می تواند  ایده ها را برای معماری فرآیند، سازمان و فناوری سازمان مورد نظر فراهم کند.

·        طراحی و معماری فرآیند کسب و کار

تعریف و طراحی فرآیندهای کسب و کار باید به صورت واضح با نتایج هدف تعیین شده به صورت واضح و روشن هماهنگ باشند زیرا این عوامل قطعات مهم در معماری های تجاری هستند. کارشناسان و مشاوران شرکت های معماری می توانند قابلیت‌های عمیقی را در طراحی و ادغام فرآیند مختلف به کار ببرند تا به شما در توسعه معماری سازمان خود کمک کنند.

·        طراحی سازمان هدفمند و تعریف نقش های اختصاصی

شرکت ها از انواع مختلفی از مدل های سازمانی استفاده می کنند که شامل مدل های سازمانی مبتنی بر فرآیند، مبتنی بر عملکرد، مبتنی بر محصول و مبتنی بر مشتری هستند. مشاوران کسب وکار به سازمان های کمک می کنند تا ساختار مناسب را بر اساس اولویت های کسب و کار و الزامات توانایی اصلی شناسایی نمایید. همچنین این مشاوران به تعریف نقش های کلیدی و شایستگی های مورد نیاز برای حمایت از نیازهای سازمان شما کمک خواهند کرد.

·        استراتژی و طراحی خدمات مشترک

در شرکت های همچون مجموعه های مهندسی و معماری توانایی ادغام جنبه های مختلف عملیات پشتیبان، تیم سازی در یک ساختار عملیاتی و ارائه خدمات مشترک موجب افزایش ارزش قابل توجه برند و هویت مجموعه مورد نظر می شود. مشاوران کوچینگ در تعیین مناسب ترین ساختار خدماتی مشترک باید عوامل زیادی از جمله نوع خدمات، اندازه عملیات، منحصر به فرد بودن الزامات واحد تجاری و استراتژی های گسترش کسب و کارها  را در نظر بگیرند.

·        ارائه فناوری و معماری روشن یا کاربردی سازمانی

ارائه راه‌حل‌های فناوری و بهبود زیرساخت‌ها در طول زمان تکامل می‌یابند که در اغلب موارد اکثر ایده ها منسوخ می‌شوند و دیگر با نیازهای کسب‌وکار هماهنگ نمی‌شوند. اما داشتن یک معماری سازمانی همسو برای حصول اطمینان از برآورده شدن نیازهای سازمان شما و ادغام یکپارچه به شیوه ای مقرون به صرفه و انعطاف پذیر بسیار مهم است.

بنابراین کارشناسان فناوری و کوچینگ باید بتوانند به  شما کمک کنند تا الزامات برنامه و زیرساخت را تعریف کنید. سپس با تعریف یک برنامه راهبردی در حوزه معماری های سازمانی جامع می توان هدایت سرمایه گذاری های هوشمندانه را در آینده هایی نه چندان دور برای شرکت ها تعریف نمود.

مشاوران کسب و کار شرکت های معماری چگونه به شما کمک می کنند؟

تیم متخصص معماران تجاری می توانند به ارزیابی و شناسایی یک مدل عملیاتی بهینه برای کسب و کار شما کمک کنند. به این ترتیب قابلیت ها، فرآیندها، فناوری ها و منابع سازمان را برای رسیدن به اهداف استراتژیک شما همسو می نمایند.

·        شفاف سازی ایده ها و برنامه ها

در طی  تعامل یک ساله طراحی شده بین مشاوران و شرکت های معماری باید از فعالیت به یک شرکت فعال و مبتنی بر ارتباط با مشتری تبدیل کند که دیگران شکایت می‌کنند «آن کار را انجام داده است».

·        تبین دقیق جایگاه و  موقعیت برند

هویت شرکت باید به گونه ای برای همگان تعریف شود که به وضوح بیان کنند  خدمات این مجموعه برای چه کسی سودمند است. با بیان تبین جایگاه برند می توان به صورت شفاف تر یا هوشمندانه تر هدایت رشد شرکتتان تسهیل نمود تا مشتریان با حس و منطق خود شما را برای رسیدن به اهداف دکوراتیو خود  انتخاب کنند.

·        طرح برنامه جامع کسب و کار

در فرآیند ایجاد یک طرح کسب و کار مهندسی معماری، اتخاذ تصمیمات استراتژیک و معنادار کاری بس دشوار  است. با برنامه ای واضح می توان در راستای  توسعه مشتری مداری و فعالیت های رهبری فکری صحیح برای جلب توجه بازار و فضای بازار را اجرایی نمود.

·        تدوین استراتژی توسعه کسب و کار + کوچینگ

آیا می خواهید نحوه فروش خدمات معماری را فرابگیرید یا تفاوت بین فروش، توسعه کسب و کار و توسعه مشتری مداری را بیاموزید. در این حالت شما باید طرز فکر خود را در مورد نحوه تهیه خدمات معماری تغییر دهید و راه طولانی را برای بهبود “میزان بازدید” خود طی نمایید.

·        برگزاری کارگاه های آموزشی برای مدیران و کارکنان

بر اساس جایی که پروتکل های کلی که برای رشد و توسعه شرکت معماری در نظر گرفته می شود تا مجموعه مورد نظر بتواند در مسیر تکامل خود قرار گیرد، مشاوران کسب و کار آموزش هایی را برای کارکنان شما تنظیم می کنند تا این افراد بیشترین استفاده را از زمان در محیط کارشان ببرند.

در این بین مشاوران همواره در حال پیشبرد اهداف آموزشی خود هستند بدون اینکه تمرکز کارکنان بر روی پروژه های گذشته خود کاهش یابد. در این مسیر با ارائه ایده های طراحی راهی وجود دارد که مشکلات را از بین می برد و نرخ بهروری سازمان را بهبود میبخشد.

سوالاتی که می توانید از مشاوران کسب و کار در حوزه معماری بپرسید؟

به طور کلی معماری کسب و کار اساساً تعریف می‌کند که چگونه فرآیندها، فناوری، ساختار سازمان، نقش‌ها و شایستگی‌ها، معیارها و زیرساخت‌ها باید دریک ساختار یکپارچه پیکربندی شوند تا بتوان از استراتژی‌های تجاری جدید پشتیبانی کرد.

به عنوان کارشناسان استراتژی، فرآیند و فناوری، مشاوران کوچینگ شرکت های معماری با شما همکاری می کننند تا خدمات یکپارچه ای  را به شما ارائه دهند. چرا که معماری کسب و کار یک چشم انداز مشترک برای سازمان فراهم می کند و به عنوان پایه ای برای هدایت پیشرفت های آینده عمل می کند.

مشاوران کسب و کار برای شرکت های معماری همواره در تلاش هستند تا ایده های خلاقانه و کاربردی برای بهبود کسب و کار شما ارائه دهند. برخورد با پالش های مختلف کار با شیوه های معماری به این مشاوران کمک می کند تا دیدگاه و بینش عینی، استراتژی ها و برنامه ریزی هایی را ارائه دهند که منجر به رشد مجموعه می شود. در این راستا برنامه و طرح کلی مشاوران کسب و کار شرکت های معماری باید بتواند به سوالات پیش روی مدیران جواب منطقی و قانع کننده ارائه نماید.

  • چه چیزی ما را از رقبای خود متمایز می کند؟
  • چگونه کارهایی را که انجام می دهیم که به سادگی و به طور مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنیم؟
  • در آینده می خواهیم کجا باشیم و چگونه به آنجا برسیم؟
  • بهترین راه برای شناخته شدن به عنوان متخصص در زمینه دکوراسیون ساختمان چیست؟
  • چگونه می توانیم به طور سیستماتیک از روابطی که برای ایجاد کسب و کار داریم استفاده کنیم؟

کلام آخر

اگر در هویت سازی یا توسعه شرکت معماری خود مشکل دارید باید به افرادی متخصصی مراجعه کنید که در حوزه رشد کسب و کار شما مشاوره های کاربردی را در اختیارتان قرار می دهند. مشاوران کسب و کار شرکت های معماری باید  بیشترین تخصص در تحلیل شرایط کاری، مالی و جایگاه فعلی شما داشته باشند تا با استفاده از ایده های خلاقانه بتوانند مجموعه را در مسیر صحیح رشد و توسعه هدایت نمایند.

این مشاوران برای تحقق اهداف استراتژی یا تحول کسب و کار، ساختار تجاری و عملیاتی یک شرکت اغلب بخش های مدیریتی و سازمانی را بازسازی می نمایند. زیرا معماری موثر کسب و کار نقش مهمی در ارائه محصولات یا خدمات به شیوه ای با کیفیت بالا و کم هزینه ایفا می کند.

 

Rate this post