چگونه بیزینس کوچ شویم؟

چگونه بیزینس کوچ شویم

شاید این سؤال برای شما هم مطرح شده باشد که چگونه بیزینس کوچ شویم؟ در پاسخ به این پرسش، باید ذکر کنیم که راه اندازی کسب و کار با به دست آوردن تجربیات ارزشمندتر و بیشتر، می تواند فوق العاده مفید باشد. اغلب صاحبان مشاغل کوچک، در به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص خود اشتباهات مشابهی را مرتکب می شوند. ممکن است شما بتوانید به آنها کمک کنید تا از دام های رایج اجتناب کنند، اهداف تجاری هوشمندانه ای را تعیین نمایند و رشد کسب و کار خود را استارت بزنند. تمامی موارد فوق، در حوزه خدمات کوچینگ کسب و کار قرار می گیرد. این جایگاه مربیگری، اکنون یک صنعت 11 میلیارد دلاری است و به طور تصاعدی در حال رشد می باشد؛ چرا که در چند سال گذشته، استارتاپ های بیشتری به بازار پیوسته اند. اگر می‌خواهید مربی کسب ‌و کار شوید، این راهنما را بخوانید تا بدانید امروز برای شروع تمرین مربیگری کسب ‌و کار خود چه چیزی را نیاز دارید.

بیزنس کوچ کیست؟

مربیان کسب و کار، به سازمان‌ ها کمک می ‌کنند تا پایه‌ ای محکم بسازند و به آن‌ ها اجازه می‌دهند، تصمیم‌ هایی بگیرند که مطابق با ساختار ارزشی آن ‌ها باشد. کوچینگ، می تواند به شفافیت و جهت دهی هر سازمانی کمک نماید، خواه یک هدف کوتاه مدت یا بلند مدت داشته باشند. از آنجایی که، افراد بیشتری کارآفرین شدن را انتخاب می‌کنند، تقاضا برای مربیان کسب و کار که آماده حمایت از سیل عظیم افراد باهوش، هدایت‌گر و خلاق هستند، با سرعت زیادی افزایش می‌یابد.

مشاوره کسب و کار دکتر برقبانی در تهران، همراه شما است تا بر اساس مهارت هایی که دارید، بهترین گزینه را برای کوچ شدن انتخاب نمایید.

وظایف بیزینس کوچ

هدف اصلی یک مشاور شروع کسب و کار، کمک به کارآفرینان و صاحبان مشاغل برای موفقیت است. آنها مسئولیت‌پذیری ایجاد می‌کنند، در تعیین هدف کمک می‌کنند، نقاط کور را شناسایی می‌کنند، برنامه‌های تجاری را تنظیم می‌کنند، بازخورد می‌دهند. کار مشاور این است که به مشتری آموزش دهد و نظارت داشته باشد تا بهترین ایده های او اجرا شوند. انواع مختلفی از مربیان کسب و کار موفق مانند مشاوره سرمایه گذاری کسب و کار وجود دارند که شما می توانید از آن ها راهنمایی بگیرید. در متن ذیل، تعدادی از وظایف مشاور کسب و کار را بیان کرده ایم:

  • اجتناب از اشتباهات تجاری غیرمنتظره اما حیاتی
  • حل مشکلات تجاری خاص (مانند تنگناهای عملیاتی)
  • کمک به جمع آوری بودجه یا انجام فرآیند IPO
  • ایجاد ایده ها و مسیرهای تجاری جدید
  • جایگزینی موقت پرسنل کلیدی (مانند مدیر مالی)
  • بهبود عملکرد صاحب کسب و کار

به عبارت دیگر، نوع کاری که تصمیم می گیرید در آن تخصص داشته باشید، نوع مشتری را تعیین می کند که باید روی آن تمرکز کنید. شما برای شروع تأثیرگذاری مثبت بر شرکت ‌هایی که با آن ‌ها کار می ‌کنید، باید یک غول جهان تجارت باشید. برای کوچ شدن، با ادامه متن همراه ما باشید.

چگونه در 9 مرحله بیزینس کوچ شویم؟

برای به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص خود با دیگران از طریق مشاوره ایجاد کسب و کار هیجان زده هستید؟ این فرآیند 9 مرحله‌ای را دنبال کنید تا تمرین مربیگری خود را آغاز نمایید.

مرحله 1: جایگاه و مخاطبان خود را شناسایی کنید

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک مشاور کسب و کار در تهران، این است که بدانید می خواهید چه نوع مربی کسب و کاری باشید. از خودت بپرس: آیا در مربیگری انفرادی یا تیمی تخصص خواهید داشت؟ منطقه ای که می توانید بیشترین ارزش را در آن ارائه کنید کدام است؟ استراتژی، چارچوب، قیمت‌گذاری، برنامه‌های مربیگری و برند شخصی شما همگی به جایگاه مربیگری که تصمیم دارید دنبال کنید بستگی دارد. اما اجازه ندهید که سرعت شما را کاهش دهد. از آنجایی که تازه شروع به کار کرده اید، اگر انتخاب خوبی نداشته باشید، می توانید به راحتی جایگاه خود را تغییر دهید. پس از انتخاب جایگاه مربیگری خود، به این فکر کنید که چه نوع مشتری می تواند با مهارت های شما مناسب باشد. سعی کنید به سؤالاتی مانند: مشکلی که خودشان نمی توانند به طور مؤثر حل کنند چیست؟ آنها چه نوع شرکتی را اداره می کنند؟ چرا آنها شما را استخدام می کنند؟ سؤالاتی از این دست به شما کمک می کند تا یک پروفایل مشتری ایده آل ایجاد کنید که ویژگی های جمعیت شناختی، روانشناختی، فرموگرافیک و رفتاری مشتریان ایده آل بالقوه شما را توصیف می کند. از پروفایل مشتری ایده آل خود، برای استراتژی در مورد بهترین مکان برای یافتن اولین مشتریان خود استفاده کنید (مانند کنفرانس صنعتی، لینکدین، شبکه کسب و کار محلی، تبلیغات).

مرحله 2: روی مهارت های خود کار کنید

حتی مربیانی که با گذراندن رشته دانشگاهی کوچینگ در حال حاضر کلاس های جهانی برگزار می کنند، باید دائماً چیزهای جدیدی در مورد صنعت خود بیاموزند تا در اوج بمانند. در واقع، این تنها راهی است که آنها می توانند برای مدت زمان قابل توجهی در سطح جهانی ماندگار باشند. بر اساس مشکلاتی که برای مشتریان خود حل می کنید، تمام مهارت های خود را به عنوان اولیه، ثانویه یا ثالث طبقه بندی کنید. شایستگی خود را در هر یک از آنها رتبه بندی کنید. سپس یک برنامه بهبود ایجاد کنید. اگر احساس می‌ کنید در مهارت‌های اولیه خود بسیار عالی هستید، فوراً روی پیشرفت ‌ها کار کنید. برای آموزش کوچ کسب و کار ثبت نام کنید، گواهینامه مشاوره مدیریت کسب و کار خاص دریافت نمایید و یا حتی یک مربی برای خود استخدام کنید. مهارت‌های ثانویه شما نیز باید مرتباً در حال بهبود باشند. اشتراک در نشریات پیشرو صنعت، خرید دوره های آنلاین، خواندن کتاب و غیره. مهارت های درجه سوم نیز برای آگاهی عمومی صنعت مهم هستند و احتمالاً می توانند با پادکست های گاه به گاه، یوتیوب و جلسات در دفتر مشاوره کسب و کار پوشش داده شوند.

چگونه در 9 مرحله بیزینس کوچ شویم

مرحله 3: یک چارچوب برای کار خود تنظیم کنید

در مرحله بعد، شما باید اهداف کسب و کار خود را تعریف کنید و یک ساختار پشتیبان حول آنها بسازید. برای مثال، همه مربیان تجاری موفق به طور تمام وقت با مشتریان کار نمی کنند. بسیاری از آنها به راه اندازی مرکز مشاوره کسب و کار خود ادامه می دهند و مشتریان را در کنار خود راهنمایی می کنند. علاوه بر این، نحوه تعامل شما با مشتریان نیز می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از مربیان کسب‌وکار ترجیح می‌دهند در مواقع اضطراری (مانند زمین‌های سرمایه‌گذار) در صورت تقاضا، خدمات ارائه دهند. دیگران دوست دارند قرارهای منظمی را تنظیم کنند یا حتی برای مدت کوتاهی به تیم مشتری بپیوندند تا تأثیر بلندمدت قابل توجهی داشته باشند.

مرحله 4: یک استراتژی قیمت گذاری ایجاد کنید

فهمیدن اینکه چقدر باید از مشتریان دریافت کنید، موضوع بسیار حساسی برای همه مربیان جدید کسب و کار آنلاین است. در اینجا نحوه برخورد سازنده به آن آمده است:

در سطح بالا، شما باید هزینه تلاش خود را بدانید. اگر یک شغل تمام وقت یا کسب و کار دارید، نرخ ساعتی شما چقدر است؟ فقط حقوق خود را به اضافه سود سهام یا پاداش بر ساعت کار تقسیم کنید. این کمترین نرخ ساعتی است که نباید از آن عبور کنید. باید بدانید که به عنوان یک مشاوره اقتصادی کسب و کار، شما بر اساس ارزش هزینه می کنید. با مربیان دیگر در منطقه یا جایگاه خود در مورد آنچه که آنها هزینه می کنند صحبت کنید. اطلاع از آنچه مشتریان بالقوه شما آماده پرداخت هستند، به شما کمک می کند تا شروع کنید. اما اجازه ندهید مسئله قیمت‌گذاری شما را کند نماید. فقط یک عدد انتخاب کنید و اولین مشتری خود را پیدا کنید. همیشه می توانید بعداً نرخ های خود را افزایش دهید. شما همچنین می توانید با پول نقد در مقابل حقوق صاحبان سهام، پاداش عملکرد، قرار گرفتن در نگهدارنده یا شارژ هر پروژه قیمت را آزمایش کنید.

مرحله 5: برند شخصی خود را بسازید

بهترین راه برای به دست آوردن مشتریان جدید، از طریق دهان به دهان و ارجاع از سوی مشتریان فعلی شما است. برای اینکه دیگران به راحتی به خودتان مراجعه کنند، باید در کاری به عنوان بهترین مشاور کسب و کار شناخته شوید. ما قبلاً انتخاب یک جایگاه مربیگری را در بالا پوشش داده ایم، اکنون باید در مورد توسعه یک نام تجاری شخصی در آن جایگاه فکر کنید. یک برند شخصی نه تنها شما را به عنوان یک مربی موفق قرار می دهد، بلکه به شما کمک می کند اعتماد دیگران را هم جلب نمایید، شبکه خود را بسازید، مشتریان بیشتری جذب کنید و نرخ های بالاتری را برای کار خود دریافت نمایید. برای ساختن یک برند شخصی، باید چشم انداز، ماموریت و ارزش پیشنهادی خود را مشخص کنید. اطمینان داشته باشید که تمام ارتباطات و محتوایی که تولید می کنید، به برند شما مرتبط است. این گونه در طول زمان می توانید یک برند شخصی ایجاد نمایید که مزایای آن واقعاً طولانی مدت است.

مرحله 6: یک برنامه مربیگری آنلاین بسازید

یکی از بهترین راه‌ها برای تبدیل سرنخ‌های کوچینگ به مشتریان واقعی، کمک کردن است. آنها ضمن نشان دادن تکنیک مربیگری شما، یک مشکل کوچک را حل می کنند. در دنیای خدمات مربیگری کسب و کار آنلاین، بهترین راه برای انجام این کار ایجاد یک دوره آنلاین است که می توانید با هر کسی به اشتراک بگذارید.

مرحله 7: کسب و کار مربیگری خود را بازاریابی کنید

اکنون که همه چیز را از استراتژی گرفته تا پایه های برند شخصی و یک دوره آنلاین تنظیم کرده اید، زمان آن رسیده است که مشتریان مربیگری بیشتری داشته باشید. پیوستن به جلسات محلی (حضوری یا مجازی) برای صاحبان مشاغل کوچک ایده خوبی است. علاوه بر این، شما باید در رسانه های اجتماعی مرتبط با جایگاه خود بسیار فعال باشید. برای قرار گرفتن در معرض کسب و کارهای بزرگ و مدیران آنها، باید توییتر را نیز در نظر بگیرید. در نهایت، یک وبلاگ و یک خبرنامه راه اندازی کنید. یک وبلاگ به شما کمک می کند تا ایده های خود را آزمایش و شفاف سازی نمایید. همچنین، ترافیک طبیعی را که از موتورهای جستجو می آید را جذب می کنید. خبرنامه می تواند راهی قدرتمند برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت و دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی شما به مخاطبین باشد که احتمال بیشتری دارد، دوره آنلاین شما را خریداری کنند یا شما را به عنوان مشاوره ایجاد کسب و کار استخدام نمایند.

مرحله 8: جمع آوری بازخوردها

تنها راه برای اطمینان از اینکه آموزش کسب و کار شما در مسیر درست قرار دارد، این است تا آنجا که می توانید به ویژه در ابتدای کار بازخورد جمع آوری کنید. برای دریافت بازخورد به طور منظم، باید یک سیستم راه اندازی کنید: بعد از هر مسابقه (مخصوصاً موارد ناموفق)، بپرسید چه چیزی در پیشنهاد شما جالب به نظر می رسد و چه چیزی جالب نیست. از مشتریان قبلی یا فعلی خود گواهی نامه کتبی بخواهید. افراد را تشویق کنید تا برای دوره آنلاین شما نظر بدهند. نظرسنجی هایی را برای مخاطبان و مشتریان خود ارسال کنید تا مطمئن شوید در مسیر درستی قرار دارید.

مرحله 9: تجزیه و تحلیل و بهبود

تمرین مربیگری شما برای همه نیست؛ بنابراین، به ناچار، بازخورد منفی دریافت خواهید کرد. با انتقاد سازنده، تغییرات را به طور مداوم در تمرین خود ادغام نمایید و نحوه تغییر بازخورد خود را در طول زمان پیگیری کنید.

مشاوره کسب و کار دکتر برقبانی، آماده ارائه هر گونه خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. شما می توانید برای رزرو مشاوره در زمینه های مختلف از طریق شماره های ذکر شده در وب سایت این مجموعه اقدام نمایید.

کوچینگ اجرایی چیست؟

کوچینگ اجرایی، کوچینگی است که به مدیران ارشد، مدیران اجرایی و سئوکاران یک سازمان ارائه می شود. شما به‌عنوان کوچ اجرایی، از دانش‌آموزان خود حمایت می‌کنید و با درک نقاط قوت و ضعف، شفاف‌سازی اهداف و برداشتن گام‌هایی برای رسیدن به اهدافشان، به آنها کمک می‌کنید تا رهبران بهتری شوند. 61% از مشتریان می گویند که کوچینگ به آنها کمک کرده تا مهارت های مدیریت کسب و کار خود را بهبود بخشند. مطالعه دیگری نشان می دهد که کوچینگ اجرایی به لطف بهبود در زمینه هایی مانند بهره وری و رضایت کارکنان می تواند ROI 788٪ داشته باشد. متوسط بازگشت سرمایه (ROI) کوچینگ اجرایی می تواند تقریباً 6 برابر هزینه کوچینگ باشد. مربیگری رهبری همچنین می تواند به رهبران زن در زمینه هایی مانند: عملکرد، رفاه، خودآگاهی، رهبری و روابط کمک نماید.

مزایای بیزینس کوچینگ

حال که با پاسخ این پرسش که چگونه بیزینس کوچ شویم آشنا شده اید، وقت آن رسیده است تا مزیت های آن را هم بیان کنیم تا شما تصمیم قاطعانه تری را بگیرید. افرادی که با داشتن مهارت های اجتماعی، توان کمک کردن به دیگران را دارند، می توانند به راحتی بیزینس کوچ شدن را تجربه کنند. هر چند پیشنهاد ما برای وارد شدن به این حوزه، گذراندن بهترین دوره های کسب و کار و دریافت گواهینامه مربوطه است؛ اما این شغل، به طور کامل سازمان‌ یافته نشده است، در نتیجه هر کسی می ‌تواند خود را بیزینس کوچ معرفی نماید. برای شروع و ورود به این حوزه، افراد به سرمایه اولیه زیادی نیاز نخواهند داشت و اگر یک تلفن همراه و لپ‌ تاپ داشته باشند بود می توانند کار را انجام دهند. فراموش نکنید که فعالیت شما در شبکه ‌های اجتماعی، تأثیر بسیاری بر اعتبار و تعداد مراجعین شما خواهد داشت. کوچینگ به‌ صورت فردی و گروهی وجود دارد که اگر فرد کمی خلاق باشد، وارد راه های دیگری برای افزایش درآمد خود خواهد شد. به عنوان مثال، آن ها می توانند با ارائه خدمات و محصولات جانبی، درآمد بالاتری را کسب کنند و یا کتاب ‌هایی در جهت تکمیل آموزش کسب و کار خود، به فروش برسانند.

مشاوره کسب و کار دکتر برقبانی به شما کمک می کند تا تصمیم خود را برای آینده ای درخشان بگیرید.

معایب بیزینس کوچ

شما برای بیزینس کوچ شدن نیاز دارید که معایب آن را هم بدانید؛ چرا که هیچ چیز بدون عیب نمی باشد. همان طور که قبلاً ذکر شد، دریافت گواهینامه بیزینس کوچینگ اجباری نمی باشد؛ اما برای افزایش اعتبار خود، دریافت گواهینامه می‌تواند امری زمان ‌بر باشد. برای ورود به این حوزه، باید مهارت ‌های اجتماعی و صبرتان سطح بالایی داشته باشد. اگر فکر کنید که مراجعین حتماً به کلیه پیشنهادات شما گوش می ‌دهند،کاملاً در اشتباه هستید. باید آگاه باشید که افراد بسیاری از تغییر شرایط و اوضاع می ترسند و از هر راهی، مقاومت می‌کنند. شما باید مطلع باشید که در این کار، زمان زیادی را صرف کنفرانس‌ های ویدئویی، تماس ‌های تلفنی و قرارهای ملاقات خواهید کرد. یادتان باشد که هرگز در کنار مراجعین خود، نباید مشکلات روحی خود را نشان دهید.

مشاوره کسب و کار دکتر برقبانی با سال ها تلاش توانسته است چالش های بسیاری از کسب و کارها را برطرف نماید و آن ها را به برندی معتبر تبدیل نماید.

آیا بیزینس کوچ شدن سخت است؟

خیر، شما تنها باید تمرکز روی هدف خود داشته باشید و مهارت های اجتماعی خود را بالا ببرید.

برای کوچ شدن چه چیزهایی لازم است؟

برای بیزینس کوچ شدن مشخص کردن اهداف، استراتژی ها، چارچوب ها و… ضروری است.

تعدادی ازمزیت های بیزینس کوچینگ را ذکر کنید؟

بیزینس کوچینگ، سرمایه اولیه بالایی را نیاز ندارد و تنها با یک موبایل و لپ تاپ می توان آن را اجرایی کرد.

مهم ترین کار برای بیزینس کوچ شدن چیست؟

ساخت برند شخصی دفتر مشاوره کسب و کار، از مزیت های بیزینس کوچ شدن است؛ زیرا اعتبار بالایی را در بین مراجعین و مخاطبانتان پیدا خواهید کرد.

آیا بیزینس کوچینگ معایبی هم دارد؟

بله این حوزه هم مانند دیگر حوزه ها معایب خود را دارد و یکی از آن ها این است که به صورت کامل شناخته شده نیست.

Rate this post