مشاوره حقوقی و قراردادی در ساخت و ساز شهری

مشاوره حقوقی و قراردادی در ساخت و ساز

مشاوره حقوقی و قراردادی در ساخت و ساز شهری، با توجه به افزایش جمعیت کشور و بزرگتر شدن شهرهای بزرگی مثل تهران تقاضا برای مسکن هم رو به بالا رفته است. به همین دلیل خیلی از افراد به ساخت و ساز املاک قدیمی خود پرداختند تا آنها را به آپارتمان هایی تبدیل کنند که افراد بیشتری امکان سکونت در آن داشته باشند.

برخی از افراد هم که به تنهایی توانایی ساخت ملک و املاک خود را نداشتند با قرارداد های مشارکت در ساخت با پیمانکاران قرارداد بستند. همه این مسائل و همچنین مجوزها و عوارض شهرداری و اداره مالیات منجر به تشکیل طیفی از پرونده های مشابه در دستگاه قضایی شد.

 

پس با توجه به این مسئله ممکن است برای انجام این دسته از اقدامات متوجه ریسک زیادی شوید. برای اینکه بتوانید میزان ریسک اقدامات خود را به حداقل برسانید نیاز است که از یک مشاوره حقوقی که متخصص به امور ساخت و ساز و پیچیدگی های کارهای اخذ مجوز از شهرداری است مشورت بگیرید تا از بروز مشکلات آتی جلوگیری کنید.

 

وظایف مشاور حقوقی ساختمان

 

افرادی که در حوزه ساخت و ساز و خرید و فروش ساختمان فعالیت می‌کنند، ممکن است با مشکلات حقوقی مختلفی در این زمینه مواجه شوند. وظایف مشاور حقوقی ساختمان در چنین شرایطی، راهنمایی افراد برای جلوگیری از ضایع شدن حق و حقوق‌شان و کمک برای رسیدن به آن است.

در واقع دریافت کمک و راهنمایی از یک مشاور حقوقی با تجربه و حرفه‌ای، می‌تواند مانع از به‌وجود آمدن بسیاری از مشکلات حقوقی شده، و افراد در مدت زمانی بسیار کمتر، به نتیجه دلخواه خود می‎رسند. مؤسسه آکادمی کلهر؛ متشکل از یک تیم متخصص و حرفه‌ای است، که در زمینه پیگیری انواع پرونده‌های مربوط به ساختمان و املاک و به نتیجه رساندن آن تجربه زیادی دارند. این کارشناسان می‌توانند، به افرادی که در حوزه املاک فعالیت می‌کنند، مشاوره‌های حقوقی بسیار ارزشمندی را ارائه دهند. در این بحث ما را همراهی کنید، تا با مشاور حقوقی و وظایف مشاور حقوقی ساختمان بیشتر آشنا شویم.

 

تعریف مشاور حقوقی

 

مشاور حقوقی فردی است، که به‌دلیل دانش و تسلطی که نسبت به اصول و قوانین حقوقی دارد، می‌تواند در زمینه‌های حقوقی مختلفی مانند دعاوی، حل اختلافات و امور قراردادها به افراد و شرکت‌ها، مشاوره‌های بسیار سودمندی را ارائه دهد. حضور یک رایزن حقوقی سبب می‌شود، که افراد انتخاب‌های درستی داشته باشند، و متحمل ضررها و خسارت‌های بیشتری نشوند.

 

بررسی وظایف مشاور حقوقی

 

اصلی‌ترین وظیفه یک رایزن حقوقی، ارائه راهنمایی و مشاوره‌های حقوقی و دادن اطلاعات حقوقی مورد نیاز به افراد مختلف است. این مشاور، متن قراردادها را تنظیم کرده و بر روند عقد آن نظارت دارد. در واقع با استفاده صحیح از قوانین و جمع‌آوری اطلاعات دقیق درباره موضوعات، کمک‌های مفیدی را در امور کاری و اداری، مسائل خانوادگی، امور تجاری، مسائل بین‌المللی، املاک و …. ارائه می‌دهند. مشاور حقوقی کیفری، دارای نقش مهمی در امور حقوقی مربوط به روابط خصوصی اشخاص دارد.

 

مشاوران حقوقی در امور مختلف چگونه وظایف خود را انجام می‌دهند؟

 

 

رایزن حقوقی با تهیه و تنظیم پیش نویس قراردادها، بر تمامی موارد ذکر شده و نحوه عقد آن نظارت می‌کنند. باید سعی کنند، افراد را نسبت به تمامی بندهای آن آگاه نموده و ابهامی باقی نماند و با آگاهی کامل قرارداد را امضاء کنند، تا متحمل ضرر نشوند. نقش رایزن در این موارد، به‌عنوان یک مشاور حقوقی تجاری است.

 

مشاور حقوقی مربوط به دعاوی و امور کیفری

 

در این مورد رایزن حقوقی، با تنظیم لوایح مورد نیاز می‌تواند، به افراد در زمینه پیگیری دعاوی آن‌ها کمک رساند و خدمات مشاوره ارائه دهد. در مواردی مانند چک بلا محل، قتل، اختلاس، خیانت در امانت، کلاه‌ برداری و سایر موارد این مشاور در امور کیفری، نقش مهمی را ایفا می‌کند. در این شرایط اگر رایزن دارای پروانه وکالت باشد، می‌تواند شخصاً پیگیری پرونده را بر عهده بگیرد.

 

مشاوره حقوقی ساخت و ساز تهران

 

مشاوره حقوقی ساخت و ساز در تهران شخصی است که درزمینهٔ ملکی تخصص لازم را دارد. این موضوع شامل دانش و تجربه در تمامی زمینه‌ها و قوانین مربوط به املاک، قراردادهای ساخت و ساز، ثبت املاک، مالیات املاک و دیگر مسائل مربوط به املاک است.

 

باید دقت داشت با توجه به مهم بودن موضوع ساخت و ساز در شهر تهران چه در حد انبوه و چه در حد یک ساختمان کوچک، هنگام انتخاب یک وکیل و یا مشاور در تهران، باید به تخصص و تجربه ایشان دقت لازم را داشته باشیم.

 

مشاوره ساخت و ساز

مشاوره ساخت و ساز می‌تواند به روش‌های مختلف صورت بگیرد البته باید توجه داشت هر نوع مشاوره یک امتیاز دارد. باید دقت داشت با توجه به شرایط هر شخص، یک نوع از این مشاوره‌ها می‌توانند مناسب باشند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

 

مشاوره ساخت وساز تلفنی

این روش از مشاوره برای زمانی است که شخص عجله دارد و قصد دارد سریعاً اطلاعات ضروری و لازم را، راجع به حل موضوع‌ خود کسب نماید، بسیار مناسب است.

 

مشاوره ساخت و ساز حضوری

چنانچه موضوع مشاوره مهم و پیچیده‌ باشد نیاز است مشاوره به صورت حضوری باشد. به دلیل این‌که با تمرکز و تسلط بیشتری مشاوره دریافت شود و در لحظه می‌توانید شرایط مربوط به موضوع خود را بپرسید و ابهامات را برطرف نماید.

 

بررسی نقش مشاور حقوقی ساختمان

 

همان‌طوری‌که می‌دانیم املاک جمع ملک است، که دارای دو معنا می‌باشد. یکی اینکه ملک به معنی دارایی و اموال و معنی دوم ساختمان و زمین است. منظور ما از مشاور حقوقی ساختمان، یا به زبان دیگر مشاور حقوقی املاک، زمین و ساختمان می‌باشد. این رایزن باید بر روی قوانین و مسائل حقوقی املاک، تسلط کاملی داشته باشد و با تجربه و دقت نظر بالایی که دارد، مراجعان خود را راهنمایی کند. قوانین و قواعد مربوط به زمین شهری، جهاد کشاورزی، شهرداری و ساخت و سازها و…مدام در حال تغییر هستند. این مشاوران باید دائماً اطلاعات خود را به‌روز کنند و تجربه‌‎های زیادی در این عرصه داشته باشند، تا بتوانند مشاوره قانونی و صحیحی را به افراد ارائه دهند.

 

در چه مواقعی باید از راهنمایی‌های یک مشاور حقوقی ساختمان استفاده کرد؟

 

در مواردی دیده می‌شود، که هنگام ساخت و ساز یا خرید و فروش ساختمان، اشتباهاتی رخ می‌دهد که  کمک گرفتن از یک وکیل یا مشاور حقوقی ضرورت پیدا می‌کند.  این موارد شامل:

 

  • خریدار از پرداخت مبلغ درج شده در قرارداد خودداری کند.
  • فروشنده ملک فروخته شده را به خریدار تحویل ندهد.
  • فروشنده یا خریدار برای ثبت سند املاک و ساختمان در دفتر خانه رسمی ممانعت کند.
  • مستأجر در موعد تعیین شده خانه را تخلیه نکند.
  • هنگامی که فروشنده در خانه فروخته شده تغییراتی را ایجاد کند، یا مشکلاتی را برای خریدار به‌وجود بیاورد.
  • تعارض در مالکیت ساختمان فروخته شده (ملک همزمان به چند نفر دیگر فروخته شده باشد، یا چند نفر ادعای مالکیت داشته باشند).
  • مشکلاتی در رابطه با سر قفلی، که برای خریدار یا فروشنده ایجاد شود.
  • تصرف عدوانی پارکینگ ساختمان آپارتمانی، به‌وسیله یکی از مالکین در آپارتمان به‌علت تداخل در محدوده دو ساختمان، مشکلات و تعارضاتی به‌وجود بیاید.
  • وجود مشکلات و اختلافاتی درباره پلاک ثبتی ملک یا ساختمان خریداری شده یا فروخته شده

 

Legal and contractual advice in construction -مشاوره حقوقی و قراردادی در ساخت و ساز شهری

مرکز مشاوره دکتر مجتبی برقبانی

 

قراردادهای پیش فروش املاک، بیشترین میزان اختلافات و درگیری‌ها را، در این زمینه به خود اختصاص داده است. متأسفانه بیشتر افراد با ناآگاهی و داشتن اطلاعات کم و ناقص در این مورد، با تنظیم قراردادهای ناصحیح متحمل ضررها و خسارت‌هایی می‌شوند، که ممکن است تا سال‌های طولانی برای آنها جبران نشود. با افزایش چشم‌گیر قیمت مسکن، جرائم و کلاهبرداری‌های زیادی در این زمینه شکل گرفته است. افراد شیاد و کلاهبردار با سوء استفاده از اعتماد مردم، مبلغ زیادی را به‌دست می‌آورند، که تعداد دعاوی آن در دادگاه‌های حقوقی و کیفری بسیار زیاد است.

 

ما مفتخریم که در مجموعه مؤسسات دکتر مجتبی برقبانی،  در زمینه‌های مختلفی از جمله ساختمان، خدمات مشاوره ارائه می‌دهند و در صورت لزوم می‌توانند پیگیری پرونده شما را در این حوزه بر عهده بگیرند. در صورتی که نتوانید، حضوری به این مؤسسه مراجعه کنید، این امکان برای شما فراهم است، که از طریق وب سایت، با شماره تلفن‌های ما تماس گرفته و خدمات مشاوره خود را دریافت کنید. ما هم به‌صورت آنلاین و تلفنی، مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌دهد. توصیه می‌کنیم این فرصت استثنایی را، برای پاسخ به سؤالات و مشکلات خود در زمینه املاک از دست ندهید.

 

از دلایل اصلی کلاهبرداری در زمینه املاک و ساختمان را، می‌توان به اعتماد نابه‌جا و زیاد نسبت به مشاوره املاک‌های خرید و فروش ساختمان و نیز ناآگاهی نسبت به قوانین ساخت و ساز و خرید و فروش املاک دانست. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

 

  • کسب اطلاعات کامل و جامع در مورد ملک مورد معامله و قیمت آن
  • دقت و وسواس زیاد درباره مالکیت رسمی ساختمان
  • ممنوع المعامله نبودن فروشنده یا مالک
  • در خصوص موقعیت جغرافیایی ساختمان مورد معامله و اینکه ملک در موقعیت طرح‌های عمرانی و شهرداری قرار نگرفته باشد، مطمئن باشید.
  • درباره موقعیت کاربری ملک مانند، تجاری یا مسکونی بودن آن اطلاعات کاملی را کسب کنید.
  • اگر کوچک‌ترین سؤال یا نقطه کوری را در معامله دیدید، تا مطمئن نشدن از آن و رفع ابهام، معامله را انجام ندهید. کمک گرفتن از یک مشاور حقوقی ساختمان در چنین مواقعی، بسیار مفید و کارگشا خواهد بود. در واقع سبب می‌شود، با خیالی آسوده خرید فروش خودرا انجام دهید.

مشاوره به سبک دکتر مجتبی برقبانی

دکتر مجتبی برقبانی نگاه متفاوتی نسبت به کسب و کارها دارد.

برای دریافت مشاوره و ارتباط با ما پیام خود را ارسال کنید.

 

مشاوره کسب و کار

با دکتر مجتبی برقبانی

شماره تماس : 09122445966

ایمیل : info@drbarghabani.com

Rate this post