4 راهکار برای برندینگ و بازاریابی برندهای صنعت ساختمان و معماری

برندینگ و بازاریابی برندهای صنعت ساختمان و معماری

بهترین راهکارها برای برندینگ و بازاریابی برندهای صنعت ساختمان و معماری

اگر شما صاحب برندی فعال در صنف سنگ، کاغذ دیواری، کف پوش و دیوارپوش، سیستم های روشنایی، تکنولوژی یا متریال های نوین برای سفت کاری، ساخت و ساز خشک، تکنولوژی و مهندسی نما، افزودنی ها و راهکارهای معماری، شیرالات و سرویس بهداشتی، درب و پنجره و…. هستید، و در پی کسب اطلاعات تخصصی و کاربردی در مورد استراتژی، ایده و راهکارهای هوشمندانه برای بازاریابی در صنعت ساختمان و همچنین افزایش فروش محصولات و خدمات خود در صنعت ساختمان و معماری هستید این مقاله را دنبال نمایید.

 

برندینگ فرآیند تحقیق، توسعه و به کارگیری یک ویژگی متمایز یا مجموعه‌ای از ویژگی‌ها در دفتر معماری شما است، تا مخاطبان شما بتوانند ارتباط معنا داری میان شما و خدماتی که ارائه می‌دهید برقرار کنند.

 

برندینگ فرآیندی تکراری است و نیازمند ارتباط با قلب مشتریان و کسب و کارتان است. این موضوع به دلایل مختلفی مهم است که در ادامه به این موارد می پردازیم.

 

دکتر مجتبی برقبانی

مزایای برندینگ

  • برندینگ به کسب‌و‌کار شما هویتی فراتر از محصول یا خدماتش می‌دهد. به مصرف‌کنندگان چیزی برای ارتباط و مرتبط بودن با آن را می‌دهد.
  • برندینگ کسب‌و‌کار شما را به یاد ماندنی می‌کند. این چهره شرکت شما است و به مخاطبان هدف شما کمک می‌کند تا کسب‌و‌کار شما را در هر رسانه تشخیص دهند.
  • برندینگ از تلاش‌های بازاریابی و تبلیغات شما پشتیبانی می‌کند.
  • برندینگ باعث غرور کارمندان شما می‌شود. وقتی شرکت معماری خود را برند می‌کنید، نه تنها به کسب‌و‌کار خود هویت می‌بخشید، بلکه یک محل کار معتبر و بسیار مورد توجه ایجاد می‌کنید. برندینگ قوی، کارکنان قوی را به همراه می‌آورد.

 

مراحل ایجاد برندینگ در معماری

هدف گذاری کنید

اگر بنیان‌گذار یا مدیر یک شرکت معماری هستید و می‌خواهید اهداف را شناسایی کنید و بفهمید که موفقیت برای شرکت شما چگونه است. فرآیند را با پاسخ به این پرسش آغاز کنید که آیا هدف شما تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ است یا می‌خواهید جایگاهی ویژه از بازار را در زمینه طراحی بوتیک به دست آورید؟ آیا پروژه‌های محلیِ بیشتری می‌خواهید یا علاقه دارید بر روی نوع خاصی از پروژه‌ها تمرکز کنید و برای کار در مکان‌های مختلف گسترش یابید؟

 

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

مخاطبان. اما نه هر مخاطبی؛ مخاطبان و مشتریان هدف شما یا اصطلاحاً کارفرمایی که علاقه‌مندید برای سپردن یک پروژه به شما، پیدایتان کنند.

 

 

مزایای منحصر به فرد خود را تعریف کنید

زمانی که اهداف و مخاطبان خود را بشناسید، آماده خلق برندی هستید که بتوانید آن را بازاریابی کنید.

 

 

در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید برندی خلق کنید که مشتریان در نگاه اول به آن علاقه‌مند شوند. برندی که به آن‌ها این حس را می‌دهد که کار با شما چگونه است و سازمان شما برای چه ارزشی تلاش می‌کند.

 

مشخص کنید که شرکت شما چه نوع پروژه‌هایی را انجام می‌دهد. از لحظه‌ای که مشتریان بالقوه‌تان صفحه شما را مشاهده می کند، باید مشخص باشد که تخصص شما چه نوع معماری‌ای است.

 

هویت بصری خود را طراحی کنید

  1. هویت برند را خیلی جدی بگیرید. لوگو یکی از مهم‌ترین عناصر برندینگ است و باید نشانگر کسب‌وکارتان باشد. مثلاً لوگوی شرکت ساختمای سازه‌کار را نگاه کنید، با دیدن همین لوگو می‌توانید حوزه فعالیت این شرکت را حدس بزنید.

 

  1. وب‌سایت

وب‌سایت باید جذاب باشد، کاربری آسانی داشته باشد و از همه مهم‌تر با موبایل سازگار باشد. باید وب‌سایتتان را طوری طراحی کنید که سرنخ‌های فروش بتوانند اطلاعات موردنیازشان را بدون احساس سردرگمی پیدا کنند. به‌عنوان‌مثال به وب‌سایت شرکت توسعه ساختمانی پارسیان سری بزنید. تمام پروژه‌های ساختمانی این شرکت را به‌راحتی می‌توانید در آن بیابید. این وب‌سایت طراحی مناسبی دارد و تجربه کاربری خوبی را هم فراهم می‌کند. اطلاعات مهمی که مشتری‌های بالقوه در جستجوی آن هستند، با ساده‌ترین روش در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. لینک برقراری ارتباط و اطلاعات تماس هم در بالا و پایین صفحه موجود است تا مشتریان بالقوه به‌راحتی به اطلاعات موردنیاز دست یابند.

یکی از مؤثرترین اقدامات این وب‌سایت قرار دادن اطلاعات کامل و تصاویر بسیار باکیفیت از پروژه‌های این شرکت است. این کار باعث ایجاد حس اعتماد بیشتر می‌شود.

 

  1. . سئو

بعدازآنکه وب‌سایتتان را ایجاد و طراحی کردید، برای افزایش مشتری در شرکت‌های ساختمانی می‌توانید از بهینه‌سازی موتورهای جستجو کمک بگیرید. این‌گونه در صفحه اول نتایج گوگل ظاهر می‌شوید. رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو ترافیک وب‌سایتتان را افزایش می‌دهد. هرچقدر که رتبه‌تان در موتورهای جستجو بالاتر باشد، مشتری‌های بیشتری پیدایتان می‌کنند. تحقیق کلمات کلیدی و بهینه‌سازی وب‌سایت اهمیت زیادی دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم یا یک متخصص استخدام کنید و یا پروژه طراحی وب‌سایت را برون‌سپاری کنید.

 

  1. . شبکه‌های اجتماعی

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های ساختمانی برای ارتباط با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. مشتری‌ها دوست دارند با افرادی کار کنند که شناخته شده و قابل اعتماد هستند. شبکه‌های اجتماعی فرصتی عالی برای نشان دادن جنبه‌های شخصی‌تر کسب‌وکارتان را در اختیارتان می‌گذارد. وقتی به‌طور مداوم از شبکه‌های اجتماعی برای دستیابی به مشتریان بالقوه و ارتباط با مشتری‌های فعلی استفاده کنید، مشتری‌های بیشتری پیدا می‌کنید. به علاوه می‌توانید از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و مسابقات استفاده کنید. اینستاگرام و لینکدین، مناسب‌ترین گزینه‌ها برای کسب‌وکارهای ایرانی هستند.

 

  1. ثبت اطلاعات شرکت در بانک اطلاعات مرجع

وقتی مشتری به دنبال پیدا کردن بهترین ارائه‌دهنده‌ی خدمات در منطقه‌ی خود می‌گردد، گوگل اغلب بهترین وسیله برای ارائه مشخصات کسب‌وکارهای محلی است. به همین دلیل لازم است که شرکت ساختمانی خود را در گوگل‌مپ ثبت کنید. هرچقدر کاملتر بنویسید، مشتریانتان راحت‌تر می‌توانند اطلاعات موردنظرشان را پیدا کنند. این اطلاعات روی رتبه‌بندی‌تان در فهرست‌ها هم اثر می‌گذارد.

 

علاوه بر ثبت موقعیت شرکت در گوگل‌مپ و سایر اپلیکیشن های مسیریابی (مانند نشان)، باید به سراغ مراجع و بانک اطلاعات فارسی هم بروید. افراد برای یافتن شرکت‌های ساختمانی از بانک اطلاعات جامع صنعت ساختمان ایران و مراجع مشابه استفاده می‌کنند. حضور در چنین سایت‌هایی یک راه عالی برای بازاریابی و جذب مشتری در صنعت ساختمان است و باعث می‌شود بهتر دیده شوید.

 

  1. تبلیغات کلیکی PPC

تبلیغات پولی روی جنبه‌ی دیگری از فرایند افزایش مشتری تمرکز می‌کند. شرکت‌های ساختمانی مدت‌ها تصور می‌کردند که تبلیغات پولی برای آن‌ها فایده‌ای ندارد؛ زیرا بسیاری از سرنخ‌هایشان را از بازاریابی دهان به دهان به دست می‌آوردند. اما استفاده از کمپین تبلیغات پولی برای افزایش مشتری در شرکت های ساختمانی اهمیت بالایی دارد.

 

چه در صدر نتایج گوگل هستید و چه نه، نباید از تبلیغات کلیکی غافل شوید. در این روش تبلیغ با پرداخت مبلغی مشخص، تبلیغاتتان را در وب‌سایت‌ها قرار داده و به مخاطبان هدف نشان می‌دهید.

 

ویدئوهای تبلیغاتی هم عالی هستند. مثلاً سایت آپارات را در نظر بگیرد. همه باید قبل از مشاهده‌ی ویدیوی مدنظرشان، یک تبلیغ کوتاه را ببینند. شاید فکر کنید این تبلیغات اثر خاصی ندارند، اما مطمئن باشید که نظر مخاطب هدف را جلب می‌کنند.

برندینگ و بازاریابی برندهای صنعت ساختمان و معماری

 

مشاوره دکتر مجتبی برقبانی، با بهره گیری از تیمی متخصص در حوزه برندسازی و توسعه کسب‌وکار و با سوابق درخشان اجرایی در زمینه برندسازی ساختمان آماده همکاری با پیمانکاران و سازندگان ساختمان در هر مرحله از پروژه می‌باشد.

Rate this post