تاثیر MBA بر افزایش درآمد

مشاور کسب و کار

تاثیر MBA بر افزایش درآمد

دوره MBA در واقع از زیر مجموعه‌ های رشته مدیریت است. این دوره در طی سال‌ های اخیر مورد توجه بسیاری از مدیران و کارآفرینان قرار گرفته است. دوره MBA به دلیل آموزش‌ ها می‌ تواند برای افراد فعال در زمینه مدیریت کسب و کار، ارتباطات، بازاریابی، فروش و … مناسب باشد. بازاریابی و فروش خدمات و محصولات مهم‌ ترین هدف هر سازمان یا شرکتی است. کوچک و بزرگ بودن شرکت در این مسئله هیچ اهمیتی ندارد، در نهایت هدف بازاریابی و فروش است. به زبان ساده می‌ توان گفت: هیچ کسب و کاری بدون استفاده از روش‌‌‌‌‌ های مختلف بازاریابی و فروش نمی‌ تواند تجارت خود را حفظ و یا آن را گسترش دهد.
در اینجا نقش افرادی که در دوره MBA شرکت کرده و مدرک آن را دریافت نموده اند، در بازاریابی و فروش متمایز می‌ شود. این افراد در بازاریابی و فروش می‌ توانند نقش مهمی را ایفا کنند. افرادی که در دوره MBA شرکت کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اند با پیش بینی رفتارهای مصرف کننده می‌‌‌ توانند برنامه‌ ریزی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هایی انجام دهند. در ادامه به دوره MBA، اهداف و تاثیر آن بر افزایش درآمد اشاره خواهیم داشت.

معرفی خدمات مرکز دکتر برقبانی

دوره MBA چیست و چه اهدافی دارد؟

کلمه MBA در واقع مخفف عبارت Master of Business Administration به معنای دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار است. نگاه آموزشی MBA به مسائل مدیریتی و چالش‌ ها بسیار کاربردی و مفید است. هدف اصلی این دوره تبدیل دانش تئوری و آکادمیک مدیریتی به مهارت کاربردی و اجرایی در مدیریت است.
در طی دوره MBA افراد به صورت کاملا عملی با استفاده از دانش تئوریک مدیریتی در صدد برطرف کردن چالش‌ ها و مسائل مدیریتی بر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آیند. مدیریت علمی و کاربردی برای افرادی مفید واقع می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شود که می‌ خواهند از علم مدیریت خود به منظور بهبود شرایط و کسب و کار خود و یا ارائه خدمات مدیریتی و مشاوره‌ ای به دیگر کسب و کارها استفاده کنند.
امروزه تقاضای کارشناسان، متخصصان و مدیران سازمانی برای آموزش MBA افزایش یافته است. بازاریابی و فروش می‌ تواند دلیل خوبی برای شرکت در دوره MBA باشد؛ چرا که دریافت این مدرک نشان دهنده تسلط فرد بر اصول اثر بخش و رشد و ارتقاء کسب و کار است.

موارد و نکات تاکیدی در MBA

به صورت کلی دوره MBA روی مهارت‌ ها و روش های اجرایی در مورد فروش و بازاریابی خدمات یا کالا کار می‌ کند. مهارت‌ های لازم برای فراگیران MBA شامل: توانایی تجزیه و تحلیل مسائل ریاضی، توانایی در برقراری ارتباط به شکل اثربخش، مهارت در تحلیل شرایط و رهبری تیم کاری، مهارت در استدلال و نتیجه‌ گیری و در نهایت مهارت در حل مسئله است.
کسب درآمد در ازای ارائه خدمات و یا از راه فروش اجناس و دریافت پول از راه‌‌ های تداوم بسیاری از مردم بوده است. در حقیقت فروش بخش اصلی و مهمی از تجارت است. ارائه محصول یا خدمات به بازار نیاز به مصرف کننده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ای مناسب دارد. شناسایی مجموعه مصرف‌ کنندگان مناسب و ایجاد یک برند هنری است که در دل اصول بازاریابی و فروش نهفته است.
با کار کردن به عنوان یک کارشناس بازاریابی و فروش در ایجاد یک برند یا ارتقاء آن مسئول می‌ شوید. البته دقت داشته باشید که در مقیاس سازمانی هم امکان پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی رفتار مصرف کننده و نیاز‌‌‌‌‌‌‌‌های او وجود دارد. به صورت کلی دوره MBA می‌ تواند تحولی در زندگی و درآمد افراد فعال در این زمینه ایجاد کند. این دوره برای افراد خلاق با مهارت‌‌ های ارتباطی خوب و توانایی جذب مشتری بسیار مفید و کاربردی است.
دقت داشته باشید که دامنه آموزش‌ ها در دوره MBA بسیار گسترده است. به طوری که می‌ تواند دانشجویان را به مدیران بازاریابی و فروش موفقی تبدیل کند. به این صورت آنها می‌ توانند به راحتی شرکت‌ ها و سازمان‌‌‌‌‌‌ های خود را تحت تاثیر توانایی های خود قرار دهند.

تاثیرات دوره MBA فروش و بازاریابی بر زندگی حرفه‌ای افراد

دوره MBA در واقع از افراد، مدیران بازاریابی حرفه‌ ای می‌ سازد. برخی از افراد به اشتباه فکر می‌ کنند پس از گذراندن این دوره شغل آنها به مسئول فروش یا ویزیتوری محدود می‌ شود، در صورتی که این تصور کاملا اشتباه می‌ باشد. پس از گذراندن این دوره افراد به راحتی می‌ توانند در حوزه مدیریت فروش و بازاریابی فعالیت کنند. گذراندن این دوره می‌ تواند مسیر پیشرفت شما را به صورت چشمگیری کوتاه‌ تر کند.

چرا ترکیب بازاریابی و فروش باعث افزایش توانمندی مدیران می‌شود؟

از دیدگاه سنتی می‌ توان گفت بازاریابی و فروش به صورت جداگانه و یا در رقابت با هم می‌‌‌‌‌‌ باشند. ولی باید بدانید که راز موفقیت در تلفیق فروش و بازاریابی است. در ادامه این مفهوم را با یک مثال توضیح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دهیم.
فکر کنید می خواهید سیب بفروشید. در صورتی که بخواهید برای این کار بازاریابی کنید باید به خواص سیب، نحوه انتخاب و … مسلط باشید و بتوانید آن را به مردم انتقال دهید. به این صورت با رعایت اصول فروش می‌ توانید سیب‌ هایتان را با بالاترین قیمت بفروشید و از برگشت مجدد مشتری اطمینان حاصل کنید.
این مثال به صورت واضح نشان دهنده تلفیق بازاریابی و فروش است. شاید به ظاهر این دو مقوله جدا از هم باشند، ولی اگر بخواهید فروش موفق و پایداری داشته باشید، باید از هر دوی این موارد کمک بگیرید. در واقع راز مدیران موفق با فروش بالا همین مسئله باشد.

تاثیرات دوره MBA در فروش و بازاریابی

یکی از معمول‌ ترین مشکلاتی که فارغ‌‌ التحصیلان رشته‌‌‌‌‌‌‌‌ های مختلف با آن درگیر هستند، کاربردی نبودن دانش کسب شده و مفید نبودن آموزش‌ های دانشگاهی است. در واقع در دانشگاه‌ ها مطالب قدیمی و تئوریک، فرمول‌ های بدون کاربرد و سنگین آموزش داده می‌ شود که نهایتا در شرایط تئوری و آزمایشگاهی قابل استفاده هستند. به همین دلیل بخش گسترده‌ ای از آموزش‌ های دوره تحصیل بی‌ فایده می‌ باشند.
این مشکل بزرگ موجب شده که بسیاری از متقاضیان و افراد جویای کار از مدرک و دانش آکادمیک خود استفاده نکنند و یا در آن زمینه شغلی پیدا نکنند و در حرفه‌ ای دیگر مشغول به کار شوند.
متاسفانه شکاف عمیقی بین خواسته‌ های بازار و توانایی فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ ها وجود دارد. دکتر برقبانی یکی از بهترین مشاوران کسب و کار در تهران است. برای مشاوره کسب و کار در تهران و یا مشاوره کسب و کار آنلاین می‌ توانید از طریق شماره درج شده با ما در ارتباط باشید.

تماس با کارشناسان مرکز دکتر برقبانی
02144356710
09362445966

جمع بندی
به صورت کلی MBA اصولی برای تعیین چشم انداز و اهداف سازمانی ارائه می‌ دهد. البته پیدا کردن یک دوره MBA باکیفیت آموزشی خوب از اهمیت فراوانی برخوردار است. برای شرکت در دوره‌ های بازاریابی و فروش MBA دکتر برقبانی می‌‌‌ توانید از طریق شماره درج شده با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا دوره MBA برای همه افراد مناسب است؟

این دوره می‌ تواند برای افراد علاقه‌ مند یا مدیران و بازاریاب‌ های فروش مفید واقع شود.

آیا مدیران و افراد فعال در زمینه بازاریابی و فروش می‌ توانند با شرکت در دوره MBA کسب و کار خود را ارتقاء دهند؟

بله؛ این دوره می‌‌‌‌ تواند تاثیر چشمگیری در موفقیت و ارتقاء کسب و کار این افراد داشته باشد.

آیا دوره‌ های MBA برای افرادی با رشته تحصیلی مرتبط مفید است؟

خیر؛ این دوره می‌ تواند برای تمامی علاقه‌‌‌‌‌‌‌‌ مندان به این حوزه مفید و مناسب باشد.

آیا پیش از شرکت در دوره MBA نیاز به یادگیری مهارت‌ های بازاریابی و فروش وجود دارد؟

خیر؛ در این دوره می‌ توانید به صورت کامل مهارت‌ های لازم را یاد بگیرید.

آیا فقط افرادی که رشته‌ های مرتبط دارند، می‌ توانند بعد از گذراندن دوره MBA موفق باشند؟

خیر؛ همه افراد با گذراندن این دوره به صورت اصولی می‌ توانند در کسب و کار خود موفق شوند.

برای دریافت مشاوره و ارتباط با ما

پیام خود را ارسال کنید.

مشاوره کسب و کار

با دکتر مجتبی برقبانی 

شماره تماس : 09362445966

ایمیل : info@drbarghabani.com

سایت : https://drbarghabani.com

سایر خدمات


Facebook


Twitter


Youtube


Whatsapp


Instagram

کلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه برای «دکتر مجتبی برقبانی» محفوظ می باشد.

Rate this post