مشاوره کسب و کارهای کوچک

مشاوره کسب و کارهای کوچک

امروزه راه اندازی کسب و کار تبدیل به یکی از دغدغه‌ های اصلی افراد شده است. بسیاری از مردم تمایلی به کار کردن برای دیگران ندارند و می‌ خواهند با راه اندازی کسب و کار خود به استقلال برسند. معمولا راه اندازی کسب و کارها با یک ایده شروع می‌ شوند. ولی موارد مهم دیگری هم برای آغاز فعالیت وجود دارد که حتما باید به آنها توجه کنید و از راهنمایی های یک مشاور کسب و کار بهره مند شوید. به همین دلیل قصد داریم توضیحاتی در مورد مراحل راه اندازی کسب و کار کوچک و نکات مربوط به آن ارائه دهیم.

بررسی تکنیک های کوچینگ

مراحل راه اندازی کسب و کار

مراحل راه اندازی کسب و کار به شرح زیر می‌ باشد:

بیزینس کوچینگ

یافتن یک ایده خوب و مطمئن

امروزه بسیاری از افراد تمایل به داشتن کسب و کاری مستقل دارند، ولی ایده‌ ای ندارند و نمی‌ دانند از کجا شروع کنند. اگر در چنین شرایطی هستید، سعی کنید خارج از چهارچوب فکر کنید. بهتر است با پرسیدن سوالات مختلف به یک ایده و الگو کامل از کسب و کار برسید.
بعد از آن می‌ توانید به جزئیات ایده خود فکر کنید. اگر این ایده موقتی نبود و بازاری برای آن وجود داشت، برای شروع آن یک لحظه هم درنگ نکنید.

بررسی بازار

پیش از هر اقدامی، باید در مورد تقاضای آن و منحصر به فرد بودن ایده تحقیقات لازم را انجام دهید. اگر شما اولین نفری نیستید که آن خدمات را ارائه می‌ دهید، یعنی رقبایی در بازار برای شما وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌ کنیم شیوه‌ ای متفاوت‌ تر از سایرین را انتخاب کنید.
برای فهمیدن نیاز مردم می‌ توانید از مصاحبه با آنها شروع کنید؛ چرا که این کار به یافتن شیوه متفاوت کمک زیادی می‌ کند.

ایجاد طرح اولیه کسب و کار

زمانی که ایده‌ ای برای شروع فعالیت خود پیدا کردید، باید یک نقشه راه تهیه کنید. در غیر این صورت امکان تحقق ایده کسب و کار وجود نخواهد داشت. در واقع وجود یک طرح اولیه برای تمامی استارت آپ‌ ها و کسب و کارهای جدید، امری ضروری و مهم است.
در صورتی که نیاز به دریافت حمایت‌ های مالی دارید، می توانید طرح کسب و کار را تهیه کرده و به موسسات مالی ارائه دهید. پس از مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتن طرح، ایده مورد توجه موسسات مالی، سرمایه گذاران و بانک‌ ها قرار می‌ گیرد. ولی اگر نیاز به حمایت مالی ندارید، یک طرح یک صفحه‌ ای کافی است.

5 روش برای موفقیت در کسب و کار

ارزیابی سرمایه اولیه کسب و کار

هر نوع کسب و کاری بسته به مقیاس آن، هزینه‌ های مختلفی را در بر می‌ گیرد. به همین دلیل باید از همان شروع فعالیت، هزینه‌ های مورد نیاز را مورد بررسی قرار دهید؛ چرا که معمولا در ماه های اول ممکن است سودی دریافت نکنید. به همین دلیل باید بدانید که از دست دادن چه مقدار هزینه‌ ای به زندگی شما آسیبی وارد نمی‌ کند.
در واقع با سنجش ایده می‌ توانید میزان سرمایه مورد نیاز در زمان سودآوری را مورد بررسی قرار دهید. در مرحله بعدی می‌ توانید برآورد کنید که هزینه‌ ها را از چه راهی تامین کنید. بهتر است برای آغاز کسب و کار خود مقداری پس انداز داشته باشید تا به مشکل خاصی برخورد نکنید.
البته راه‌ های دیگری هم برای تامین مالی وجود دارند. یکی از این راه‌ ها دریافت وام‌ های تجاری بانک‌ ها است. در صورتی که شرایط وام گرفتن و پرداخت قسط را ندارید، بهتر است به دنبال یک سرمایه ریسک‌ پذیر باشید. ولی برای متقاعد کردن سرمایه گذار باید طرحی قوی ارائه دهید.
از روش‌ های تامین بودجه می‌ توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • جذب سرمایه‌گذار
  • سرمایه‌گذاران فرشته
  • سرمایه‌گذاری جمعی
  • گرنت
  • وام گرفتن

بررسی ساختار قانونی کسب‌ و کار

تعریف یک ساختار اولیه برای کسب و کار، پیش از راه اندازی امری الزامی است. البته این ساختار به مرور تغییراتی پیدا می‌ کند. با این حال بهتر است ساختاری ابتدایی برای خود تعریف کنید. در واقع انتخاب ساختار، سخت‌ ترین تصمیم مدیریتی و اولین گام قانونی برای شروع کسب و کار به حساب می‌ آید.
انواع مختلف ساختار یک کسب‌ و کار به شرح زیر است:

  •  سهامی
  •  شراکتی
  •  مالکیت انحصاری
  •  مسئولیت محدود
  •  مسئولیت نامحدود

انتخاب یک نام مناسب برای تجارت خود

یکی از مهم‌ ترین کارهایی که در آغاز فعالیت خود باید انجام دهید، انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کار خودتان است. در واقع نام، همه جنبه‌ های کاری شما را در بر می‌ گیرد. به همین دلیل بهتر است نام را متناسب با ویژگی‌ های کسب و کار انتخاب کنید.
توصیه می‌‌ کنیم پیش از اتمام مراحل راه اندازی کسب و کار به صورت جدی، چند نام مختلف را در نظر بگیرید. در مرحله بعدی از غیر تکراری بودن نام مورد نظر اطمینان حاصل کنید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که یک نام مناسب می‌ تواند به خوبی در ذهن مخاطبان باقی بماند.
بعد از گذراندن این مراحل می‌ توانید برای ثبت نام تجاری خود اقدام کنید.

مشاور کسب و کار در تهران

تهیه مجوزهای لازم

به صورت کلی هر کسب و کاری بسته به نوع فعالیت، نیاز به تعدادی مجوز خواهد داشت. به همین دلیل باید در همان ابتدا در مورد قوانین مربوطه اطلاعات لازم را کسب کرده و کاغذ بازی‌ ها را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که انواع مختلفی از مجوزهای کسب و کار وجود دارد که شما باید مطابق با نوع فعالیت خود  دریافت کنید.

تشکیل یک تیم قوی

یکی از مهم‌ ترین مواردی که برخی از افراد نسبت به آن بی توجه هستند، تشکیل یک تیم قوی و خوب است. در واقع استخدام یک تیم قوی از مهم‌ ترین اقدامات در مراحل راه اندازی کسب و کار می‌ باشد. دقت داشته باشید که اگر خدمات شما دیده نشود، نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توانید به رشد و موفقیت دست پیدا کنید.
به همین دلیل توصیه می‌ کنیم با افراد زیادی در ارتباط باشید و تنها به اطرافیان بسنده نکنید. همچنین پیش از ارائه محصول به بازار و برندسازی، باید تصویری دقیق از محصول یا خدمات خود در ذهن مردم ایجاد کنید. فراموش نکنید که طراحی یک برند و انتخاب نام مناسب تاثیر بسزایی در جلب نظر افراد دارد.

ساختن یک وب سایت قوی

آخرین مرحله راه اندازی کسب و کار، ساخت وب سایت در فضای مجازی است. ولی سایت باید ویژگی‌‌ های خاصی داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

  •  از یک یا دو فونت خوانا و مناسب برای محتوای سایت خود استفاده کنید.
  •  وب سایت به نوعی ویترین کسب و کار شما است. به همین دلیل باید ویژگی‌ های ظاهری آن جذاب و کامل باشد.
  •  در صورتی که تمایل به ارائه خدمات و محصولات خود از طریق وب سایت را دارید، پروسه خرید را ساده و راحت طراحی کنید.
  •  بهتر است برای جذب مشتری با سازمان‌ ها و مشاغل دیگر همکاری کنید و برای آنها تخفیفاتی ویژه در نظر بگیرید.

حضور در شبکه‌ های اجتماعی

از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی می توان به شبکه‌ های اجتماعی اشاره داشت. شما می‌ توانید از پلتفرم‌ های مختلف جهت معرفی برند و خدمات خود استفاده کنید. به همین دلیل حضور پررنگ در شبکه‌ های اجتماعی و برقراری ارتباط موثر بین سایت و شبکه اجتماعی می‌ تواند تاثیر بسزایی در معرفی برند شما داشته باشد.

مشاوره کسب و کار چیست؟

شاید شما هم در مورد مشاوره کسب و کار چیزهایی شنیده باشید. گفتگوی بین یک متخصص کسب و کار و یک صاحب کسب و کار، مشاوره کسب و کار نامیده می‌ شود. فرقی نمی‌ کند در چه زمینه‌ ای فعالیت می‌ کنید؛ شما می‌توانید در مورد مشکلات، چالش ها، فرصت‌ ها، سابقه کار و سایر مسائل مهم با مشاوره کسب و کار صحبت کنید.
سپس مشاور می‌ تواند برنامه‌ هایی جهت پیشبرد اهداف و رسیدن به موفقیت ارائه کند. البته در بعضی مواقع این گفتگو از سطح مشاوره فراتر رفته و مشاور تبدیل به بیزینس کوچ فرد می‌ شود. بیزینس کوچ تمامی مراحل انجام کار را نظارت کرده و برنامه‌ هایی خاص ارائه می‌ دهد.
برخی از کسب و کارها تنها با یک جلسه مشاوره می‌ توانند چالش‌ ها و مشکلات پیش رو را برطرف کنند. در این بین کسب و کارهایی هم وجود دارند که برای پیشرفت خود نیاز به مشاوره‌ های پی در پی دارند.

لزوم دریافت مشاوره کسب و کار در آغاز فعالیت

شاید فکر کنید که دریافت مشاوره برای تمامی کسب و کارها لزومی ندارد. ولی باید بدانید که هر کسب و کاری به مرور زمان با چالش‌ ها و مشکلات مختلفی رو به رو می‌ شود که در آن زمان نیاز به مشاوره پیدا می‌ کند. به صورت کلی مشاوره می‌ تواند برای کسب و کارهای زیر موثر و مفید واقع شود:

  •  کسب و کارهایی که می‌ خواهند به نوعی فروش خود را افزایش دهند.
  •  کسب و کارهایی که تمایل دارند سهم بیشتری از بازار را هدف قرار دهند.
  •  کسب و کارهایی که رکود بازار و افزایش قیمت‌ ها، آنها را نگران کرده است.
  •  افرادی که می‌ خواهند برای شروع فعالیت خود سرمایه گذار و یا اسپانسر جذب کنند.
  •  افرادی که ایده‌ های خوبی برای کسب و کار خود دارند، ولی در مورد پیاده سازی آن سردرگم هستند.
  •  افرادی که در کار خود غرق شده‌‌‌‌ اند و زندگی شخصی و کاریشان با بحران مواجه شده است.
  •  افرادی که به اشتباه فکر می‌ کنند امکان موفقیت بیشتر در کار و فروش وجود ندارد.
    و …

ارائه مشاوره برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ

فرقی نمی‌ کند کسب و کار شما کوچک و یا بزرگ باشد. شما در هر مقطعی برای پیشرفت و افزایش بازدهی نیاز به مشاوره و راهنمایی پیدا خواهید کرد. استفاده از خدمات بیزینس کوچینگ و مشاوره کسب و کار به صورت آنلاین می‌ تواند یکی از بهترین گزینه‌ ها جهت ارتقاء و پیشرفت کسب و کار باشد. دکتر برقبانی یکی از بهترین بیزینس کوچ‌ های ایران است که با دریافت مشاوره حرفه‌ ای ایشان می‌ توانید مشکلات و چالش های موجود در کسب و کار خود را برطرف کنید.

سوالات متداول

چگونه می‌ توان کسب و کار خود را در ذهن مردم ماندگار کرد؟

با انتخاب یک نام جذاب و متناسب با کسب و کار خود می‌ توانید در ذهن مردم ماندگار شوید.

اولین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار چیست؟

پیدا کردن ایده ای خاص و هوشمندانه اولین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار می‌ باشد.

آیا خدمات بیزینس کوچینگ برای هر نوع کسب و کاری مفید است؟

بله؛ خدمات بیزینس کوچینگ برای هر نوع کسب و کاری می‌ تواند مفید واقع شود.

استفاده از خدمات بیزینس کوچینگ چه تاثیری روی کسب و کار دارد؟

استفاده از خدمات بیزینس کوچینگ باعث ارتقاء و پیشرفت کسب و کار و همچنین برطرف کردن موانع و مشکلات می‌ شود.

آیا برای تبلیغات و معرفی برند و خدمات می‌‌ توان از شبکه‌ های اجتماعی استفاده کرد؟

بله؛ استفاده از پلتفرم‌ های گوناگون برای تبلیغات و معرفی برند و خدمات می‌ تواند مفید واقع شود.

برای دریافت مشاوره و ارتباط با ما

پیام خود را ارسال کنید.

مشاوره کسب و کار

با دکتر مجتبی برقبانی

شماره تماس : 09362445966

ایمیل : info@drbarghabani.com

سایت : https://drbarghabani.com

سایر خدمات

کلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه برای «دکتر مجتبی برقبانی» محفوظ می باشد.

Rate this post