مشاور کسب و کار تبلیغات کیست و چه مزایایی دارد؟

مشاور کسب و کار تبلیغات

مشاور کسب و کار تبلیغات با شناخت دقیق اهداف هر کسب و کار استراتژی های بازاریابی مناسبی برای ارتقاء و دیده شدن آن ارائه ‌می کند. تبلیغات یک فعالیت اساسی برای رشد شرکت است و در جذب مشتری اهمیت بالایی دارد. با این حال، انجام اقدامات تبلیغاتی برای دستیابی اهداف مختلف می تواند در عمل بسیار دشوار باشد. با این حال توسعه کمپین ‌های موفق نیازمند دانش، استراتژی‌ ها و  مهم ‌تر از همه مشاور تبلیغاتی مناسب است. در این مطلب قصد داریم در‌ این زمینه اطلاعات جامع تری در اختیار شما قرار دهیم پس در صورت تمایل ما را همراهی کنید.

معرفی مشاور کسب و کار تبلیغات

مشاور تبلیغات کسب و کار فردی است که مسئول ایجاد و اجرای یک استراتژی بازاریابی برای شرکت هایی است که به خدمات او نیاز دارند. یعنی برنامه بازاریابی متناسب با مدل کسب و کار شرکت شما را با هدف دستیابی به اهدافتان ارائه می کند. علاوه بر این، نه تنها مدل کسب و کار، بلکه منابع موجود، وضعیت فعلی شرکت و چشم اندازهای آینده را نیز در نظر می گیرد، بنابراین نقش چشمگیری در توسعه کسب و کارتان دارد.

مشاور کسب و کار تبلیغات پیامی را که شرکت قرار است به مخاطبان هدف خود منتقل کند تعیین می ‌کند. علاوه بر این امر استراتژی بازاریابی ایده آلی را برای دستیابی به مشتریان مشخص خواهد کرد. مشاور بازاریابی، نتیجه گیری کرده و پاسخ می دهد که چرا وضعیت فعلی به این شکل است و استراتژی های بازاریابی دیجیتال را برای تغییر یا بهبود آن پیشنهاد می کند. یک مشاور از انحرافات احتمالی که ممکن است رخ دهد پیگیری خواهد کرد.

اهمیت مشاوره تبلیغاتی

وقتی نوبت به انجام پروژه ها یا تصمیم گیری استراتژیک در یک کسب و کار می رسد، اغلب این سوال مطرح می شود که آیا بهتر است به خدمات یک شرکت مشاوره اتکا کنیم؟ مشاوره تبلیغاتی سرویسی است که به کارآفرینان کمک می کند تا تصمیماتی را اتخاذ کنند که می تواند منجر به تقویت کسب و کار  آن ها شود.

هدف دیگر همچنین ارائه دیدگاه روشنگرانه برای تغییر در شرکت برای دستیابی به اهداف قاطعانه تر است. از طریق مشاوره تبلیغاتی، می توان نه تنها به تشخیص مشکلات مدیریتی دست یافت، بلکه تجزیه و تحلیل هایی را نیز ارائه کرد. این تجزیه و تحلیل ها می توانند در زمینه کاهش هزینه، برنامه ریزی و ساخت کمپین های مؤثر باشند.

وظایف یک مشاور کسب و کار تبلیغات

با توجه به پیشرفت کسب و کارها و توسعه دیجیتال مارکتینگ وظایف و کارکردهای یک مشاور بازاریابی روز به روز در جنبه‌ های خاص متمرکزتر و تخصصی‌ تر می شود. در همین راستا بعضی از وظایف و خدمات یک مشاور را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می دهیم.

بررسی کسب و کار

بی شک اولین و مهم ترین قدمی که مشاور تبلیغات و برندینگ باید طی کند، انجام وضعیت شرکت است. یعنی تحلیلی از وضعیت فعلی شرکت انجام دهد تا بداند تا آن لحظه چه اقدامات و استراتژی هایی را به کار گرفته است. هنگامی که تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی شرکت انجام شد، محیط شرکت چه در داخل (نقاط ضعف و قوت) و چه از نظر خارجی (تهدیدها و فرصت ها) تجزیه و تحلیل می شود. علاوه بر این باید به شناسایی دقیق رقبای اصلی و محصولاتشان که شرکت با آن ها روبرو است بپردازد.

اهداف و استراتژی ها را تعیین کند

برای مشخص کردن اهداف و اجرای استراتژی‌ های بازاریابی، تعیین اینکه چه کسی هدف قرار می‌ گیرد ضروری است. یک مشاور کسب و کار تبلیغات باید بهترین استراتژی‌ ها را برای پیشرفت شرکت ارائه دهد. علاوه بر این امر این شخص با تعیین اهداف به کسب و کارتان کمک می کند راهکارهای مناسبی را برای دستیابی به آن ها اتخاذ کنید.

ایجاد ارتباط با مشتریان

مهم است که بتوانیم با مشتریان و تیم به صورت شفاهی و کتبی ارتباط موثر برقرار کنیم. یک مشاور کسب و کار تبلیغات با تیم و همچنین مشتریان به خوبی ارتباط برقرار می کند. مشاور برای قراردادها و توافقات تبلیغات  با مشتریان و تامین کنندگان مذاکره می کند. علاوه بر این امر پروژه های بازاریابی و تبلیغات را به طور موثر رهبری و مدیریت خواهد کرد. همچنین مشاور قادر به تجزیه و تحلیل اطلاعات پیچیده و یافتن راه حل برای مشکلات بازاریابی و ارتباط بهتر کسب و کار با مشتریان است.

انجام امور تبلیغاتی به شکل اصولی

یک مشاور باید بررسی کند که تمامی امور تبلیغاتی به شکل اصولی و با توجه به قانون انجام می شوند. این امر به کسب و کارها کمک خواهد کرد که قانونمند کار کنند و به اهداف خود دست یابند. علاوه بر این امر مشاور از بروز مشکلات متعددی در این زمینه جلوگیری خواهد کرد.

بررسی هزینه تبلیغات

مشاور باید بهترین پلتفرم ها را برای تبلیغات انتخاب کند و اینگونه منجر به پیشرفت کسب و کار شود. به عنوان مثال روزنامه یا برخی سایت ها برای تبلیغات مناسب هستند. مشاور باید بررسی کند هزینه تبلیغات در این پلتفرم ها چقدر است و آیا انجام و تکرار تبلیغ ارزش اقتصادی دارد یا خیر.

 مهارت های یک مشاور تبلیغات

همه افراد مهارت ها، دانش و تجربه لازم را برای کار به عنوان متخصص تبلیغات ندارند. تبلیغات  یک رشته پیچیده است که نیاز به درک عمیق مصرف کنندگان، و روند بازار و همچنین مهارت های فنی متنوعی مانند تجزیه و تحلیل داده ها و مدیریت کمپین های تبلیغاتی دارد. داشتن آموزش و تجربه کافی برای ایفای نقش موثر در یک تیم مشاور کسب و کار تبلیغات مهم است.

یک مشاور کسب و کار باید ویژگی ها، قابلیت ها و مهارت های خاصی، اعم از فنی و اجتماعی، داشته باشد تا بتواند وظایف خود را انجام دهد و به طور موثر با مشتریان خود کار کند. مشاوره دکتر برقبانی تمامی این مهارت ها را برای توسعه کسب و کار دارد.

  • مشاور کسب و کار تبلیغات باید بداند که چگونه در زمینه ها و تخصص های مختلف بازاریابی دیجیتال عمل کند.
  • باید در مورد بهینه سازی سئو اطلاعات داشته باشید، زیرا موقعیت طبیعی و بهینه سازی خوب وب سایت، دید بیشتر و در نتیجه نتایج بهتری را برای مشتری فراهم می کند.
  • باید بدانید که چگونه با توجه به نیازهای هر مشتری، استراتژی های متناسب و شخصی سازی شده را اجرا کند.
  • اطلاع از رسانه های اجتماعی و نحوه مدیریت صحیح آن ها
  • باید ابزارها و روش های مختلفی را برای تبلیغات بررسی کنند.
  • تهیه گزارش و تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از آن ها
  • داشتن ذهنی باز و توانایی تفکر خارج از چارچوب برای یافتن راه حل های نوآورانه و موثر بسیار مهم است.

مزایای استفاده از دانش مشاور تبلیغاتی

استفاده از تخصص مشاور کسب و کار تبلیغات می تواند مزیت های بی شماری را به همراه داشته باشد که به بررسی مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت.

ایجاد یک استراتژی کارآمد

برای تبلیغ یک محصول، خدمات یا حتی ایجاد شهرت در بازار، نیاز به استفاده از استراتژی ‌های مناسب است. از طریق مشاوره، کارآفرین قادر بوده بررسی کند که آیا مسیرهای اتخاذ شده در شرکت برای دستیابی به هدف دلخواه کافی است یا خیر. بنابراین مشاور تبلیغاتی به درک نقاط قوت و ضعف سازمان در مورد اهداف تجاری کمک می کند. بنابراین، این سرویس شامل راهنمایی در مورد نیاز به ایجاد استراتژی های کارآمد مطابق با اهداف تجاری است.

رقابت بیشتر در بازار

یکی دیگر از مزایای استفاده از مشاور کسب و کار تبلیغات امکان حذف خطاها برای دستیابی به رقابت پذیری بیشتر در بازار است. امروزه هر کسب و کاری باید بتواند از رقبای خود پیشی بگیرد تا موفقیت های بیشتری کسب کند. همچنین همه می دانند که جلوتر ماندن از رقابت به معنای مرجع بودن برای عموم است. مشاوره راهی است که افزایش شناخت در بازار و جذب سرنخ های بیشتر درباره مصرف کنندگان بالقوه را آسان تر می کند. از طریق راهنمایی های مشاور می توان دریافت که کدام اقدامات برای افزایش رقابت پذیری شرکت قاطعانه تر خواهد بود.

شناخت بیشتر مخاطب هدف

سرمایه گذاری در تبلیغات بدون اینکه از قبل بدانیم مخاطبان چه کسانی هستند چه فایده ای دارد؟ برای دستیابی به نتایج مثبت لازم است نیازهای مصرف کننده را بشناسیم و سپس راه حل هایی ارائه دهیم که نیازهای او را برآورده کند. بهترین مشاوره برندینگ راهکارهایی را به همراه کارآفرین مشخص می کند که می تواند به درک بهتر مخاطبان کمک کنند. همچنین به چگونگی توسعه این اقدامات برای ایجاد رشد بیشتر برای سازمان می پردازد.

از هدر دادن منابع خودداری کنید

یکی از بزرگترین مشکلاتی که می تواند سازمان را تحت تاثیر قرار دهد، سرمایه گذاری در سهام بدون درک نیاز واقعی شرکت است. این امر می تواند باعث اتلاف مالی در فرآیندهایی شود که نتیجه ای ندارند. از جمله مزایای بزرگ مشاور این است که امور تبلیغاتی سازمان توسط یک متخصص آموزش دیده بررسی خواهد شد. این مسئول اطلاع رسانی استراتژی هایی خواهد بود که قادر به ایجاد اثرات مولد برای شرکت هستند. به طور کلی مشاور با هدف حل مشکلات مختلف تبلیغاتی مربوط به تجارت مشاوره می دهد.

دسترسی به نظرات تخصصی

یکی از مزایای اصلی استخدام یک مشاور کسب و کار تبلیغات این است که به شما امکان دسترسی به نظرات تخصصی در زمینه خاصی را می دهد. شرکت ‌های مشاوره معمولاً دارای افراد حرفه ‌ای آموزش دیده با تجربه در بخش‌ های مختلف هستند. این به شما امکان می دهد دانش و مهارت های خاصی را به دست آورید که می تواند در موفقیت پروژه شما تفاوت ایجاد کند.

دیدگاه عینی و بیرونی

با همکاری با یک مشاور کسب و کار تبلیغات، یک چشم انداز هدف و خارج از کسب و کار خود به دست می آورید. مشاوران مستقیماً در پویایی داخلی شرکت شما دخالت ندارند که این امر به آن ها اجازه می دهد بی طرفانه کسب و کارتان را تجزیه و تحلیل کنند. این نگاه تازه می تواند به شناسایی فرصت های بهبود، شناسایی مشکلات و پیشنهاد راه حل های نوآورانه کمک کند.

کارایی و صرفه جویی در زمان

استخدام یک مشاور کسب و کار تبلیغات می تواند راهی کارآمد برای رسیدگی به پروژه ها یا وظایف خاص باشد. مشاوران به کار روی پروژه های مشابه عادت دارند و منابع و دانش لازم برای انجام سریع و کارآمد آن ها را کسب کرده اند. این به شما امکان می دهد در زمان و منابع داخلی صرفه جویی کنید، زیرا لازم نیست تیم خود را در زمینه های جدید آموزش دهید یا زمان بیشتری را به پیدا کردن راهکارها اختصاص دهید.

چه زمانی نیاز به استخدام مشاور بازاریابی دارید؟

توصیه می شود زمانی که یک شرکت به نتایج مورد انتظار دست نمی یابد و نمی داند دلایل آن چیست و چگونه آن را حل کند، به خدمات مشاور بازاریابی متوسل شوید. عدم موفقیت می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد، به عنوان مثال استراتژی ها با اهداف و اصول شرکت مرتبط نیستند. علاوه بر این امر عدم انتخاب درست مخاطبین هدف و استفاده نکردن از تخصص مشاور کسب و کار تبلیغات می تواند منجر به نرسیدن به اهداف شود. در این مواقع برای پیشرفت کسب و کار توصیه می ‌شود که حتماً یک مشاور بازاریابی استخدام کنید.

این فرد به تجزیه و تحلیل کسب و کار و همچنین راهکارهای مناسب برای تبلیغات و بازاریابی می پردازد. در واقع بازاریابی فعالیتی است که هر شرکتی باید برای اطمینان از تداوم فعالیت خود انجام دهد. توصیه می شود زمانی که نتایج مورد انتظار به دست نمی آید، از یک مشاور مشاوره دریافت کنید. از این حیث مشاور بازاریابی تخصصی موظف است ابزارهای مناسب را برای تضمین توسعه فعالیت های شرکت علیرغم مشکلات یا مشکلات ارائه دهد.

معایب همکاری با شرکت مشاور کسب و کار

معایب همکاری با مشاور کسب و کار زمانی خود را نشان می دهد که شما از مشاوران غیر متخصص و با مهارت و آگاهی کم کمک بگیرید. در همین راستا باید برای جلوگیری از مشکلات متعدد حتما یک مشاور ماهر را انتخاب کنید. اکنون برخی از معایب همکاری با مشاور غیر متخصص را معرفی خواهیم کرد.

هزینه اقتصادی بعضی مشاوران

یکی از معایب اصلی استخدام بعضی  مشاوران هزینه مالی مرتبط با آن ها است. این افراد مبالغ هنگفتی از افراد طلب می کنند و این امر باعث ایجاد این ذهنیت شده که خدمات مشاوره قیمت بالایی دارند. قبل از استخدام یک مشاور، باید در نظر بگیرید که آیا خدماتی که ارائه می دهد در مقابل مبلغی که درخواست می کنند ارزش دارد یا خیر.

فقدان دانش تجاری

اگرچه مشاوران ممکن است در زمینه خود تخصص داشته باشند، اما ممکن است دانش عمیقی از تجارت خاص شما نداشته باشند. معمولاً این مشاور نمی تواند مشکلات کسب و کار شما را حل کند و راهکارهای مناسبی پیشنهاد دهد. در همین راستا مهم است که اطمینان حاصل شود گروه مشاوره تبلیغاتی زمان لازم را برای درک کسب و کار شما و انطباق توصیه های آن ها با شرایط شما صرف می کند. همچنین این افراد باید دانش و مهارت کافی برای توسعه کسب و کار شما را داشته باشند.

چگونه یک مشاور بازاریابی مناسب استخدام کنیم؟

شرکت های مشاوره بازاریابی زیادی در بازار وجود دارند اما مهم است که مطمئن شوید مجموعه مناسبی را انتخاب کرده اید. انتخاب یک شرکت خوب ضرورت دارد زیرا اطلاعاتی که ارائه می دهند برای توسعه فعالیت های شرکت شما ضروری است. با مشاوره صحیح می توان در اجرای هر فعالیت بازاریابی که شرکت نیاز دارد به نتایج عالی دست یافت.

به طور کلی، مشاوران و شرکت های مشاوره بر اساس سابقه و تجربه خود از سایر شرکت ها متمایز می شوند. در همین راستا قبل از استخدام یک شرکت مشاور تبلیغاتی در تهران به بررسی سابقه و شهرت آن  بپردازید. به یاد داشته باشید، اگر فکر می کنید به یک مشاور بازاریابی نیاز دارید، در استخدام آن ها تردید نکنید. آن ها مطمئناً کمک بزرگی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما به روش صحیح و مناسب خواهند بود.

هزینه مشاور تبلیغات

تبلیغات تضمین می کند که یک شرکت برای مدت طولانی فروش بالایی داشته باشد و در جامعه شناخته شود. اما طبیعتاً نیاز است که مبلغ خاصی را در ازاء خدمات مشاوره کسب و کار تبلیغات به او پرداخت کنید. این مبلغ با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می ‌شود و همین امر سبب شده امکان ذکر دقیق دستمزد وجود نداشته باشد. اما با این حال میزان مهارت مشاور و تجربه وی عوامل مهمی در تعیین دستمزد او خواهند بود.

علاوه بر این امر میزان فعالیت و خدماتی که ارائه می دهد نیز در تعیین هزینه تأثیر گذار هستند. هر شرکت انجام دهنده مبلغ خاصی را از مراجعان و متقاضیان خود دریافت می‌ کند. شما می ‌توانید شرکت ‌های صاحب نام و منصفی مانند مجموعه دکتر برقبانی را برای مشاوره تبلیغاتی انتخاب کنید. این مجموعه در ازاء ارائه خدمات کامل و منحصر به فرد مبالغ مقرون به صرفه ای را از متقاضیان خود دریافت خواهد کرد.

نتیجه

به یاد داشته باشید که هر موقعیتی منحصر به فرد است و آنچه برای یک شرکت کار می کند ممکن است برای شرکت دیگر کارساز نباشد. در همین راستا قبل از تصمیم گیری درباره استخدام مشاور کسب و کار تبلیغات آگاهانه، نیازها و اهداف خاص خود را ارزیابی کنید. اما به طور کلی یک مشاور متخصص به شما کمک می کند با تبلیغات موثر کسب و کارتان را گسترش دهید. در همین راستا شما می توانید از شرکت مشاوره دکتر برقبانی برای تبلیغات و توسعه کسب و کارهای کوچک و بزرگ خود استفاده کنید.

 

Rate this post