شرح وظایف مشاور کسب و کار را بدانیم

مشاور کسب و کار در تهران

شرح وظایف مشاور کسب و کار را بدانیم

وظایف مشاور کسب و کار شامل موارد مختلفی می‌ شود. این وظایف در زمینه برطرف نمودن مشکلات و ارائه پیشنهادات مختلف جهت ایجاد تغییرات مثبت در روند کسب و کار و رونق گرفتن فروش است. مشاور کسب و کار با تخصص، دانش و تجربه‌ ای که دارد به مدیران مجموعه‌ ها و شرکت‌ های مختلف کمک می‌ کند تا فرصت‌ ها، استعدادها و موقعیت‌ های خوب خود را بشناسند و از آنها برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنند.
علاوه بر آموزش شناخت توانایی‌ ها، بازاریابی تلفنی و آموزش هوش هیجانی به مدیران، یکی دیگر از وظایف مشاوران کسب و کار، ارائه آموزشهای بیزینس کوچینگ به مدیران و رهبران مجموعه‌ ها است. وظایف مهم دیگری نیز بر عهده مشاور کسب و کار است که در ادامه به آنها می‌ پردازیم. اگر شما هم قصد دارید کسب و کار خود را توسعه دهید و به دنبال پیشرفت بیشتر هستید، این مقاله از سایت دکتر برقبانی را تا انتها دنبال نمایید.

شرکت در دوره های بیزینس کوچینگ دکتر برقبانی

مهمترین وظایف مشاور کسب و کار

یک مشاور کسب و کار از ویژگی‌ هایی برخوردار است و باید وظایفی را انجام دهد تا به مدیران مجموعه‌ ها و شرکت‌ ها در جهت رسیدن به موفقیت کمک کند. مشاوران دارای دانش، تخصص و تجربه در زمینه‌ های مختلف کاری هستند و با فراز و نشیب‌ ها و قوانین و قاعده‌ های بازار آشنایی دارند. گاهی اوقات برخی از مشاوران نیز در زمینه‌ های خاصی حرفه‌ ای‌ تر عمل می‌ کنند و تسلط بیشتری بر یک سری موضوعات دارند. از مهمترین وظایف و تعهدات یک مشاور کسب و کار یا بیزینس کوچ می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

نگاه و قضاوت بی طرفانه

یکی از وظایف اصلی مشاور کسب و کار بررسی وضعیت مجموعه و شرکت از بیرون است. مشاور باید با نگاهی بدون تعصب از بیرون مجموعه را زیر نظر گرفته و مشکلات و نواقص آن را بیابد. این مشکلات می‌ توانند در بخش‌ های مختلف مجموعه در حال رخ دادن باشند، از این رو وظیفه مشاور این است که با دقتی ویژه تمام قسمت‌ ها را مورد بررسی قرار دهد تا وضعیت شرکت را به طور کامل متوجه شود.

ارائه پیشنهادات و رفع مشکلات

بعد از بررسی و عیب یابی سیستم کاری و مدیریتی مجموعه، وظیفه بعدی مشاور کسب و کار برطرف کردن این مشکلات است. گاهی اوقات مشاوران از طرف مدیران دارای اختیار تام هستند و می‌ توانند خود اقدام به برطرف کردن موانع و مشکلات کنند. در بعضی اوقات نیز به مدیران و رهبران مجموعه‌ ها پیشنهادات و راه حل‌ هایی ارائه می‌ دهند.
این پیشنهادات و رفع مشکلات و بحران‌ ها باید اصولی و درست باشند و مطابق با مشکلات بررسی شده و پیدا شده ارائه گردند تا کارایی داشته باشند و به نتیجه مطلوبی ختم شوند.

برای درخواست نوبت مشاوره آنلاین کسب و کار کلیک کنید

کمک به افراد برای شناخت توانایی‌ های فردی

از دیگر وظایف مشاور کسب و کار می‌ توان به راهنمایی و کمک در جهت خودشناسی اشاره نمود. این بحث که جزو مسائل آموزشی بیزینس کوچینگ نیز محسوب می‌ شود، بدین صورت است که مشاور با برگزاری جلسات با افراد و طرح سوالات و مسائل مختلف از سطح توانایی‌ ها، استعدادها و نقاط ضعف و قوت آنها آگاهی پیدا می‌ کند. سپس به آنها آموزش هایی مانند آموزش هوش هیجانی در جهت تقویت توانایی‌ ها و رفع نقاط ضعف ارائه می‌ دهد.
یک مشاور کسب و کار وظیفه دارد تا مدیران مجموعه مدنظر را از نظر فردی و ذهنی برای گام برداشتن در مسیر موفقیت آماده کند و به آنها کمک کند تا از تمام ظرفیت‌ های خود برای رشد و توسعه فردی و همچنین پیشرفت و موفقیت در کسب و کار استفاده کنند.
 
مشاور کسب و کار در تهران
 
 

تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در جهت رسیدن به موفقیت

یک مشاور کسب و کار باید با بررسی وضعیت مجموعه و همچنین بررسی بازار، به مدیران درباره تعیین اهداف کمک کند. یک مجموعه برای رسیدن به درجات عالی در کسب و کار و افزایش فروش، باید اهداف مشخصی را بر طبق توانایی‌ ها و پتانسیل‌ های خود مشخص نماید و برای رسیدن به آنها تلاش کند.
حال مشاور کسب و کار وظیفه دارد در تعیین این اهداف با توجه به تخصص و دانش خود به مدیران کمک کند و آنها را در راه رسیدن به هدف نهایی یاری نماید.

بازاریابی و ارائه روش‌ های نوین جهت جذب مشتری

آموزش اصول بازاریابی و همچنین به کار بردن روش‌ های مختلف جهت افزایش مشتریان از دیگر وظایف مشاور کسب و کار محسوب می‌ شود. مشاور باید بازاریابی خاصی را برای دستیابی به اهداف فروش توصیه نماید و به مدیران در ارائه برندهای متمرکز، موقعیت یابی و ابزارهای بازاریابی برای هر محصول یا خدمت کمک کند.

سوالات متداول درباره وظایف مشاور کسب و کار

مشاور کسب و کار می‌ تواند به کارمندان آموزشات لازم را ارائه دهد؟

بله. حضور مشاور کسب و کار در یک مجموعه برای همه بخش‌ها و همه افراد از مدیر اصلی گرفته تا مدیران ارشد و کارمندان و … مفید است. یکی از وظایف مشاور کسب و کار آموزش دادن به پرسنل در زمینه‌ های مختلف مانند فروش، تبلیغات و … است.

مشاور کسب و کار در زمینه بازاریابی چه کمک‌ هایی باید بکند؟

یک مشاور باید در مورد صنایع، بازار، برندها، وضعیت رقبا، سهم بازار، نحوه تبلیغات، تجزیه و تحلیل‌ های مختلف و … تحقیقات کاملی داشته باشد و گزارش‌ ها و پیشنهادات و راهکارهای کاربردی ارائه دهد.

وظیفه مشاور کسب و کار در زمینه فروش چیست؟

از مهمترین مواردی که یک مشاور کسب و کار باید در زمینه فروش یک مجموعه به آنها رسیدگی نماید می‌ توان به استخدام فروشنده‌ های حرفه‌ ای پس از مصاحبه و گزینش اصولی، تدوین طرحی جامع و کاربردی برای آموزش نیروهای فروش، توسعه کانال‌ های فروش، استفاده از روش‌ های خلاقانه برای افزایش فروش و هدف گذاری و آموزش مدیران و کارمندان برای فروش بیشتر و کسب موفقیت اشاره نمود.

آیا مشاور کسب و کار باید در جلسات مختلف حضور داشته باشد؟

بله، از وظایف مشاور کسب و کار شرکت در تمامی جلسات کاری مجموعه است. از مهمترین این جلسات می‌ توان به جلسه‌ های عقد قراردادهای کاری و تبلیغاتی اشاره نمود.

مشاور کسب و کار در زمان بحران‌ ها چه وظیفه‌ ای دارد؟

یک مشاور کسب و کار خوب در زمان وقوع بحران‌ های مختلف با تخصص و تسلط خود سعی می‌ کند اثرات منفی بحران را کمتر کند و در جهت رفع مشکل تلاش نماید.

برای دریافت مشاوره و ارتباط با ما

پیام خود را ارسال کنید.

مشاوره کسب و کار

با دکتر مجتبی برقبانی 

شماره تماس : 09362445966

ایمیل : info@drbarghabani.com

سایت : https://drbarghabani.com

سایر خدمات


Facebook


Twitter


Youtube


Whatsapp


Instagram

کلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه برای «دکتر مجتبی برقبانی» محفوظ می باشد.

Rate this post