بیزینس کوچینگ دکتر برقبانی

مشاور کسب و کار در تهران

بیزینس کوچینگ دکتر برقبانی

بیزینس کوچینگ فرآیندی است که باعث رشد و پیشرفت کسب و کار می‌ شود. فرقی نمی‌ کند که صاحب کسب و کاری بزرگ یا کوچک هستید و یا در شرف راه اندازی یک شرکت و مجموعه می‌ باشید، بیزینس کوچینگ می‌ تواند به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک کند و در توسعه کسب و کارتان نقش مهمی ایفا کند.
اگر شما هم قصد دارید در شغل خود به موفقیت‌ های بزرگ دست یابید و در کسب و کار خود پیشرفت کنید، این مقاله از سایت برقبانی را تا انتها مطالعه کنید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مفهوم بیزینس کوچینگ، مشاوره کسب و کار و مزایای آن بپردازیم.

مشاوره کسب و کار در تهران

بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس کوچینگ فرآیندی است که کسب و کار شما را از نقطه‌ ای که در حال حاضر در آن قرار دارد، به نقطه‌ ای که تمایل دارید می‌ رساند. در واقع بیزینس کوچینگ یک ابزار قدرتمند برای رسیدن به موفقیت و رشد در کسب و کار محسوب می‌ شود.
بیزینس کوچ یا همان مشاور کسب و کار فردی است که به صاحبان مشاغل کمک می‌ کند تا با درک توانمندی‌ های خود در مسیر پیشرفت کسب و کار گام بردارند و به اهداف خود برسند. با استفاده از روش‌ های بیزینس کوچینگ می‌ توانید با بهره گیری از پتانسیل‌ های مختلف، عملکرد مجموعه خود را بهبود ببخشید و در نتیجه کارایی و راندمان کسب و کار را افزایش دهید.
بیزینس کوچ با داشتن تمام اطلاعات درباره کسب و کار شما و تخصص و دانشی که طی سال‌ ها تجربه بدست آورده، به شما کمک می‌ کند استعدادها و قابلیت‌ های خود را ارتقا دهید و برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید. بیزینس کوچ همانند یک مشاور و راهنما مسیر موفقیت را به شما نشان می‌ دهد و در تصمیم گیری‌ های مهم و بزرگ در کنارتان خواهد بود.

همچنین بخوانید: مذاکرات در فروش

بیزینس کوچینگ برای چه افرادی مناسب است؟

صاحبان کسب و کار مهمترین قشری هستند که نیاز به بیزینس کوچینگ دارند. افرادی که می‌ خواهند یک کسب و کار جدید را راه اندازی کنند و یا افرادی که در حال اداره یک کسب و کار هستند، می‌ توانند از کوچینگ برای رشد و توسعه شخصی و مجموعه خود استفاده کنند.
مدیران و رهبران مجموعه‌ های مختلف با استفاده از مشاوره‌ های بیزینس کوچ، در واقع یک سرمایه گذاری خوب انجام داده‌ اند که باعث سر و سامان گرفتن اوضاع کسب و کارشان شده و سود آنها را افزایش می‌ دهد. امروزه افراد و مجموعه‌ های بسیار موفقی وجود دارند که توانسته‌ اند از قدرت کوچینگ و مشاوره کسب و کار برای رشد و پیشرفت بهره بگیرند و به حداکثر توانایی و پتانسیل خود برسند.
مدیران کسب و کارهای مختلف زمانی که می‌ بینند وقت کافی برای انجام امور گوناگون را ندارند و یا نمی‌ توانند کارمندان خود را کنترل نمایند و مشکلات و مسائلی از این قبیل در کار و مجموعه خود دارند، می‌ توانند از کوچینگ برای رفع آنها و حرکت رو به جلو استفاده نمایند.

مزایای بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ به عنوان راهی موثر در رسیدن به موفقیت از مزایای بسیاری برخوردار است که مهمترین آنها عبارتند از:

  • ترسیم نقشه راه موفقیت
  • انگیزه دادن و تشویق کردن
  • کمک در انتخاب کارمندان مناسب
  • شکوفا نمودن استعدادها و پتانسیل‌ های شما
  • ارتقا دادن مهارت‌ های رهبری
  • رسیدن به دیدگاه واضح از کسب و کار
  • تعیین هدف‌ های درست

فرآیند بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ به طور کلی از 4 مرحله تشکیل شده است:

  • مشخص کردن هدف
  • یافتن پتانسیل‌ ها، استعدادها، مهارت‌ها، توانایی‌ ها و نقاط قوت و ضعف
  • طراحی یک پلن دقیق و برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف
  • ارزیابی میزان پیشرفت در راه رسیدن به اهداف

سوالات متداول درباره بیزینس کوچینگ

آیا افرادی که می‌ خواهند کسب و کار تازه‌ای راه اندازی کنند می‌توانند از بیزینس کوچینگ استفاده کنند؟

فرقی ندارد کسب و کار شما بزرگ باشد و یا اینکه تازه می‌ خواهید یک کسب و کاری را شروع کنید، بیزینس کوچینگ می‌ تواند به روند رشد و پیشرفت شما برای رسیدن به موفقیت و اهداف سرعت ببخشد.

جلسات بیزینس کوچینگ به چه صورت است؟

اولین جلسه بیزینس کوچینگ به معارفه و پرسیدن سوالات مختلف درباره کسب و کار و زندگی می‌ گذرد. جلسه اول از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا مشخص کننده روش کار و نوع همکاری بیزینس کوچ با صاحبان کسب و کار است. سپس در جلسات بعد اهداف مورد نظر تعیین می‌ شوند و تکالیفی مطابق با نوع کسب و کار و اهداف افراد توسط مشاور یا همان کوچ مشخص می‌ گردد. با برنامه ریزی و طراحی پلن برای رسیدن به موفقیت‌ ها و توسعه بخش‌ های مورد نظر کسب و کار اقدامات لازم انجام می‌ شوند.

هزینه استفاده از خدمات بیزینس کوچینگ چقدر است؟

هزینه این فرآیند با توجه به عوامل مختلفی مانند نوع کسب و کار، تعداد جلسات، نوع همکاری طرفین، توافقات مابین بیزینس کوچ و صاحبان مشاغل، مدت زمان استفاده از خدمات بیزینس کوچینگ و … تعیین می‌ شود. همچنین مراکز و افرادی که این خدمت را ارائه می‌دهند هزینه‌ های متفاوتی نسبت به یکدیگر دریافت می‌ کنند. بیزینس کوچ‌ هایی که از مهارت و معروفیت بیشتری برخوردارند و می‌ توانند تاثیرات بیشتر و بهتری را در روند رشد مجموعه و کسب و کار شما داشته باشند حق الزحمه بالاتری نیز دریافت می‌ کنند.

چه کسانی به بیزینس کوچینگ نیاز دارند؟

کوچینگ یک رویکرد روانشناسانه می‌ باشد که امروزه به عنوان یکی از کاربردی ترین راه‌ های بهبود وضعیت افراد شناخته می‌ شود. افرادی که برای کسب و کار خود اهداف بزرگی در سر دارند باید از خدمات بیزینس کوچینگ برای رسیدن سریعتر و بهتر به این اهداف استفاده کنند. مدیران و رهبران مجموعه‌ های مختلف مهمترین اشخاصی هستند که باید برای توسعه سازمان و کسب و کار خود از فرایند بیزینس کوچینگ بهره بگیرند.

فرآیند بیزینس کوچینگ چقدر زمان می برد؟

مدت زمان طی شدن این فرآیند با توجه به نوع کسب و کار و روش‌ های کوچینگ متغیر است.

برای دریافت مشاوره و ارتباط با ما

پیام خود را ارسال کنید.

مشاوره کسب و کار

با دکتر مجتبی برقبانی 

شماره تماس : 09362445966

ایمیل : info@drbarghabani.com

سایت : https://drbarghabani.com

سایر خدمات


Facebook


Twitter


Youtube


Whatsapp


Instagram

کلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه برای «دکتر مجتبی برقبانی» محفوظ می باشد.

Rate this post