مهندسی فروش در صنعت ساختمان

مهندسی فروش در صنعت ساختمان

مهندسی فروش در صنعت ساختمان اهمیت فوق العاده بالایی دارد و به پروژه شما ارزش و اعتبار می بخشد. در بازار رقابتی مانند ساخت و ساز، کار فروشنده فنی بسیار مهم است. در صنعت ساختمان پیمانکاران مجبور هستند  بین هزینه ها و امور مالی تعادل ایجاد کنند. با این حال مصرف کنندگان به چندین جنبه اساسی مانند کیفیت اجرا، به موقع بودن تحویل و امکان تحقق رویاهای معماری خود توجه می کنند. در صنعت ساخت و ساز، موفقیت شرکت شما ارتباط نزدیکی با توانایی تیم های فروش تان در به دست آوردن حداکثر ارزش برای تجهیزات و پروژه های شما دارد.

معرفی مهندسی فروش در صنعت ساختمان

مهندسی فروش در صنعت ساختمان یک رشته حرفه ای دائماً در حال تکامل است که هر ساله پیشرفت ها و روندهای فناوری در آن ظهور می کند. در این زمینه مهندسی فرآیند فروش را داریم که حوزه تجاری جدیدی از کاربرد دانش اقتصادی، اجتماعی و عملی با هدف حوزه فروش است. زمینه های اصلی کاربرد آن شامل تهیه پیشنهادات تجاری فنی، فروش و عمدتاً خدمات به مشتریان می شود.

با پیشرفت سریع تکنولوژی و گسترش دانش محصولات در جهان امروز پیچیده و مدرن تر می شوند. بر همین اساس ما نیز باید مطابق با سلیقه و نیاز مشتریان محصولات خود را به روز کنیم. به اشتغال فرد متخصص و مهندس در زمینه فروش ساختمان مهندسی فروش گفته می‌ شود. مهندسان فروش به صورت مستقیم با مشتریان ارتباط دارند و از خواسته های آن ها مطلع می‌ شوند. این امر باعث می ‌شود که محصولی مناسب با سلیقه آن ها تولید و عرضه شود.

حوزه های فعالیت مهندس فروش

مهندسی فروش در صنعت ساختمان ترکیبی از فروش و مهندسی است که در بازارهای صنعتی و تجاری وجود دارد. تصمیمات خرید در این بازارها متفاوت است و بیشتر بر اساس اطلاعات فنی و تجزیه و تحلیل منطقی صورت می گیرد. در نتیجه، فروش در این بازارها نمی‌ تواند صرفاً به تکنیک ‌های فروش مصرف ‌کننده وابسته باشد. بلکه در عوض به شدت به اطلاعات فنی و حل مسئله تکیه می ‌کند.

اینگونه خریداران را متقاعد می کنند که برای کالاها یا خدمات فروشنده پول خرج کنند تا یک نیاز تجاری را برآورده کنند. بنابراین، یک مهندس فروش فروشنده ای است که ار راه ‌حل‌ های مهندسی آگاهی دارد و می‌ تواند آن ها به کار گیرد. علاوه بر این امر مهندسی فروش در صنعت ساختمان است که می ‌داند چگونه سیستم‌ های مهندسی شده را بفروشد. بنابراین، آن ها نه تنها در زمینه فروش خدمات ارائه خواهند داد، بلکه مشاوره و پشتیبانی نیز ارائه می دهند.

آیا به مهندسی فروش در صنعت ساختمان نیاز است؟

یقیناً اهمیت مهندسی فروش در صنعت ساختمان غیر انکار است. به صورت مختصر چندین مورد از برجسته ترین مواردی که اهمیت مهندسی فروش را نشان می دهند معرفی می کنیم.

برنده شدن پروژه های بیشتر

بعد از ساخت یک ساختمان یکی از چالش های بزرگ این است که چگونه آن را سریع به فروش برسانیم. در صورتی که ساختمان شما با موفقیت به فروش برسد قطعاً می ‌توانید پروژه‌ های بیشتری را برنده شوید. با این حال شما زمانی می‌ توانید ساختمان خود را خیلی سریع بفروشید که از دانش یک مهندس فروش استفاده کنید. مهندسی فروش در صنعت ساختمان با به کارگیری دانش و مهارت به کار شما اعتبار بیشتری می بخشد.

روابط بلند مدت با مشتریان

یک نکته اساسی و مهم در صنعت ساختمان سازی این است که بتوانیم روابط طولانی مدتی با مشتریان خود داشته باشیم. این امر به مرور زمان باعث می‌ شود که به مشتریان دائم کسب و کار شما تبدیل شوند. علاوه بر این مورد جلب رضایت مشتریان به مرور زمان باعث افزایش مشتریان شما می شود. مهندسی فروش در صنعت ساختمان سازی به ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان کمک شایانی می کند.

مهندسی واقع بینانه هزینه ها

در صنعت ساختمان سازی مهم است که به هزینه‌ های مختلفی از جمله تجهیزات، مواد و نیروی کار توجه شود. در صورتی که در مراحل مختلف برآورد اصلی این هزینه ها را به دست آورید قطعاً بهتر می توانید یک ساختمان را بسازید. برآورد هزینه ها بدون داشتن دانش و آگاهی کاری دشوار و بسیار زمان بر است. مهندسان با استفاده از داده های قابل اعتماد و ابزارهای نرم ‌افزاری مناسب و با کمک استانداردهای صنعتی می ‌توانند این هزینه‌ ها را محاسبه کنند.

جلوگیری از دست دادن سرمایه

در برخی مواقع ممکن است که هزینه های ساخت پروژه های ساختمانی را دست کم بگیریم. این امر باعث می ‌شود که بیش از بودجه ای که برای ساخت و ساز در نظر گرفتید هزینه کنید.‌ مهندسی فروش در صنعت ساختمان مانع از دست رفتن سرمایه شما می ‌شود. بر همین اساس توصیه می کنیم در ابتدا برای برآورده صحیح هزینه ها از راهنمایی مهندس آگاه استفاده کنید.

پیشی گرفتن از رقبا

در بازار پرتلاطم ساخت و ساز که افراد و سازمان ‌های بسیاری مشغول فروش ساختمان‌ های مختلف هستند رقابت سالم و پیشی گرفتن از رقبا بسیار ارزشمند است. کسب و کار  شما باید ویژگی های مثبتی داشته باشد که شما را از رقبا متمایز کند. مهندسی فروش این امکان را فراهم می‌ کند که با ارائه پیشنهادهای مناسب و متقاعد کننده بتوانید بازار را به دست بگیرید. این امر باعث می ‌شود که وجه کاری شما نیز ارتقاء پیدا کرده و در این صنعت عملکرد خوبی داشته باشید.

توجه به هدف مشتری

شما باید با مشتریانتان ارتباط بگیرید و بتوانید از نظرات و اهداف آن ها پروژه‌ های خود استفاده کنید. طبیعتاً ساختمان هایی که مطابق با سلیقه مشتریان هستند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. یکی از راهکارهای عالی برای اطلاع از نیاز مخاطب و استفاده آگاهانه از آن مشاوره با مهندس فروش در صنعت ساختمان است. این فرد به شما کمک می کند تا با اطلاع از نظر مشتریان بهترین ایده ها را در ساختمان سازی اعمال کنید.

متقاعد کردن مشتریان

نیاز است که بتوانید مشتریان را برای استفاده از خدمات خود به خوبی متقاعد کنید. بدون داشتن تخصص بی شک این امر زمان زیادی طول می کشد و حتی ممکن است اثر بخش نباشد. اما مهندسان فروش می توانند خدمات شما را به خوبی معرفی کنند که برای کسب و کارتان سودآور است. علاوه بر این قادر هستند با تمرکز بر روی نقاط قوتتان شما را از رقبا متمایز کرده و مشتریان را به خرید ترغیب کنند.

آیا به مهندسی فروش در صنعت ساختمان نیاز است

اهمیت شناخت نیاز مشتری در صنعت ساختمان

فروش پروژه های متنوع صنعت ساخت و ساز فقط مربوط به متقاعد کردن مشتریان نمی شود. در واقع فروش ارائه ساختمانی بی عیب و نقص است که نیاز مشتریان را رفع می کند. برای فروش پروژه‌ های ساختمانی به مهارت مذاکره، ارتباط گسترده و برنامه ریزی نیاز خواهید داشت. فروش این پروژه ‌ها بسیار دشوار است و در بعضی مواقع مدت زمان زیادی به طول می انجامد. با این حال راهکارهای وجود دارد که با استفاده از آن ها فروشندگان صنعت ساخت و ساز می‌ توانند کسب و کار خود را توسعه دهند و پروژه ‌های بیشتری را به دست آورند.

یکی از این راهکارها استفاده از نرم افزارها و ابزارهای مناسب است. به دلیل استفاده همزمان از دانش علمی و فنی مهندسی بخشی ضروری و مهمی از فرایند فروش ساختمان به حساب می ‌آید. دانش علمی و فنی برای برنامه ریزی، طراحی، مدیریت و اجرای پروژه‌ های ساختمانی مورد نیاز است. گروه مشاوران دکتر برقبانی در این زمینه می توانند راهنمایی های جامعی را در اختیار شما قرار دهند.

ویژگی های مهندس فروش

مهندس فروش در صنعت ساختمان باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتواند به کسب و کار شما کمک کند.

دانش فنی در مورد صنعت ساختمان

دانش فنی در زمینه های متنوع مربوط به ساخت و ساز ساختمان به مهندس فروش کمک شایانی می کند. در برخی از شرکت ها اجباری نیست، اما یک نیاز مطلوب است. به طور کلی تخصص ساختمانی این فرد باید در زمینه های مختلفی مانند نوشتن گزارش ‌های دقیق، اجرا، طراحی، ایمنی، کنترل کیفیت و نظارت باشد. در بیشتر مواقع به هر میزان که دانش فنی و تخصص بیشتری داشته باشد در زمینه فروش و مشاوره موفق تر است.

تجربه کاری

افرادی که دارای تجربه کاری بالایی هستند قطعاً می‌توانند بهتر در زمینه مهندسی فروش در صنعت ساختمان عمل کنند. این امر به این دلیل است که بیشتر پروسه‌ های مربوط به صنعت و ساختمان با یکدیگر در ارتباط هستند. بنابراین، داشتن تجربه ساخت و یا دانش در مورد سیستم های ساخت و ساز معمولا به فروشندگان فنی کمک می کند. بر همین اساس بهتر است که این فرد تجربه کاری داشته باشد البته می توان گفت این امر یکی از ضروریات به حساب نمی آید.

مهارت تأثیر گذاری و متقاعد سازی

ما در اینجا در مورد مهارت های مذاکره صحبت نمی کنیم، بلکه منظور ما استعداد تأثیرگذاری بر افراد با استدلال خوب، وضوح، حالت و زبان سازگار با طرف مقابل و شرایط است.  اگر فکر می کنید که چنین مهارتی قابل توسعه نیست، در اشتباهید. اولین قدم این است که واقعاً به مشتریان علاقه مند شوید، ویژگی های آن ها و حتی شخصیت مخاطب خود را در شرکت درک کنید. هنگامی که این تشخیص را انجام دادید بر روی خواسته مشتری تمرکز داشته باشید. این امر در فروش ساختمان باعث می شود مشتری اغلب ارزش بیشتری را در خدمات و پشتیبانی اضافه شده به فروش احساس کند.

تعهد به مشتری

مشتری رها شده توسط فروشنده، اگر گزینه های دیگری داشته باشد، هرگز بر نمی گردد. وقتی صحبت از یک فروش فنی می شود، که تصمیم خرید تنها بر اساس قیمت نیست. بلکه بر اساس جزئیات فنی، تدارکات و به ویژه پشتیبانی ارائه شده توسط تامین کننده نیز، وضعیت بسیار مهم تر است. یک رابطه تجاری بلند مدت خوب فقط با اولین سفارش شروع می شود. ارزش آن را دارد که تعهد خود را نسبت به مشتری حفظ کرده و به هر طریق ممکن به او کمک کنید. این امر در مورد مراقبت از مشتری، با صداقت و شفافیت، عمل به عنوان سخنگوی منافع آن ها، بدون کنار گذاشتن وفاداری به پیمانکار یا کارفرما است.

مدیریت روابط

مهندس فروش در صنعت ساخت و ساز، باید اهمیت کار با گروه‌ های مختلف مردم، از معماران گرفته تا پیمانکاران و نهادهای دولتی را درک کند. ایجاد و داشتن روابط خوب یکی از مواردی است که باعث افزایش ارزش و اعتبار کسب و کار می شود. مهندسی فروش در صنعت ساختمان از طریق مهارت های فروش روابط قوی ایجاد می کند تا در صنعت ساخت و ساز به موفقیت برسید.

هدایت جلسات با مشتریان

در زمینه مشاوره کسب و کار بر روی این نکته تأکید می شود که گوش دادن کلید درک یک پروژه و انتظارات طرف های معامله است. از طریق تکنیک های خاص و اعتماد سازی، مهندس فروش به شما کمک می کند تا روابط با مشتری را ارتقا دهید. همانطور که در مورد نیازها و نگرانی های شرکای مختلف در یک پروژه ساخت و ساز اطلاعات بیشتری کسب می کنید، می توانید اعتماد آن ها را جلب کرده و روند روان تری را تضمین کنید.

مذاکره با مشتریان با کمک مهندس فروش

در ساخت و ساز، هر قرارداد تفاوت های ظریف خود را دارد. مهندس فروش به خوبی می داند که چگونه مذاکرات را به گفتگو با مصالحه تبدیل کند که به نفع همه طرف های درگیر باشد. این فرد به طور ماهرانه با سهامداران مختلف برای دستیابی به توافقات موفق مذاکره می کند. ما می دانیم که در مناقصه ها در صنعت ساخت و ساز تنها با محاسبات ریاضی برنده نمی شوند. از طریق دستورالعمل های دقیق در مورد ارتباطات موثر و ارائه، مهندسی فروش در صنعت ساختمان به شما کمک می کند که رضایت مشتری را جلب کنید.

البته مشاوره های دقیق و کامل نیز در این زمینه به شما کمک شایانی می کند. مشاور فروش مهارت ها و استراتژی های خاصی را که برای موفقیت در فروش در این صنعت منحصر به فرد نیاز دارید به شما ارائه دهد. گروه مشاوره دکتر برقبانی  به شما کمک می کند روابط را مدیریت کرده و جلسات مشتری را هدایت کنید. ما متعهد هستیم که آموزش هایی را به شما ارائه دهیم که با نیازهای صنعت ساخت و ساز سازگار باشد و به شما امکان می دهد در هر پروژه به نتایج استثنایی دست یابید.

اهمیت برندینگ ساختمان

برندینگ ساختمان در صنعت ساخت و ساز اهمیت فوق العاده زیادی دارد اما در برخی موارد مورد توجه قرار نمی گیرد. یک مفهوم نام تجاری به درستی توسعه یافته نقش مهمی در محبوبیت یک شرکت دارد. هویت، ارزش ها و اصول یک برند و همچنین روش های ارتباطی متفکرانه به ایجاد یک ارتباط عاطفی قوی با مشتریان کمک می کند. تعداد شرکت های موجود در بازار هر سال در حال افزایش است و جلب توجه خریداران و حفظ آن ها برای شرکت ها دشوارتر می شود.

یک تصویر به یاد ماندنی به شما کمک می کند در میان بسیاری از برندهای دیگر متمایز شوید، وفاداری مصرف کننده را به دست آورید و تصویری مثبت ایجاد کنید. نام تجاری به ایجاد روابط بلند مدت با مخاطب هدف و افزایش رقابت کمک می کند. بنابراین، برند سازی نقش بسیار زیادی در جایگاه یک شرکت و ایجاد اعتماد در محصولات آن دارد. در صورتی که در زمینه برند سازی ساختمان دانش و آگاهی لازم را ندارید بهتر است از شرکت ها و مجموعه های فعال که در این زمینه خدمات ارائه می دهند کمک بگیرید.

اهداف برندینگ ساختمان

طبیعتاً کسب و کارها از برندسازی ساختمان اهداف مختلفی دارند که به چند مورد آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • تصویری مثبت در مورد محصولات یا خدمات شرکت ایجاد کنند.
  • یک هدف مهم این است که نام تجاری به راحتی توسط مصرف کنندگان شناسایی و به خاطر سپرده شود، که می تواند احتمال خرید و خرید مجدد را افزایش دهد.
  • برند سازی خوب می تواند باعث ایجاد اعتماد در مصرف کنندگان شود. زیرا یک برند مستحکم و منسجم، حرفه ای بودن و امنیت را در کیفیت محصولات یا خدمات خود منتقل می کند.
  • ارزش بالای محصولات را نشان دهند.
  • ایجاد ارتباط بین شرکت و مشتریانش
  • ایجاد یک مفهوم موقعیت نام تجاری در بازار – شناسایی کلامی و بصری محصول
  • یک استراتژی تبلیغاتی ایجاد کنند.
  • به کسب و کارشان هویت بدهند.
  • اهمیت و ارزش خدمات را به مردم نشان دهند و همچنین شرکت را از رقبا متمایز کنند.
  • یک رویکرد استراتژیک برای برند سازی می‌ تواند به پایداری بلند مدت کسب‌ و کار کمک کند.

مشاور کسب و کار در صنعت ساختمان

در صنعت ساخت و ساز، مواد و فرآیندهای ساختمانی به طور مداوم در حال تغییر هستند. برای موفقیت هر فرآیند، داشتن دانش عمیق از محصولات و مواد موجود در بازار و همچنین آخرین روندها و فناوری‌ ها ضروری است. چیزی که فقط مشاوران فنی می ‌توانند بدانند و مشاور کسب و کار در صنعت ساختمان  آن ها را به شما آموزش می دهد.

مشاور فنی یک متخصص در زمینه خود است که مشاوره و توصیه هایی را در مورد چگونگی دستیابی به بهترین نتایج در یک پروژه ساختمانی ارائه می دهد. داشتن مشاوره فنی متخصص به شما این امکان را می دهد که تصمیمات آگاهانه ای در مورد انتخاب مواد، فرآیندهای ساخت و ساز و برنامه ریزی پروژه بگیرید. این منجر به ساخت یک پروژه کارآمدتر، با کیفیت بالاتر و صرفه جویی در هزینه می شود.

در آخر

مهندسان فروش و نمایندگان فنی فروش باید درک کاملی از محصول یا خدماتی که می فروشند داشته باشند. آن ها باید بتوانند نحوه عملکرد، ارزش تجاری که ارائه می دهد و نتایجی که مشتریان به دست خواهند آورد را با جزئیات توضیح دهند. در حوزه ساخت و ساز کار برای مهندسان فروش دشوارتر است و باید آگاهی و دانش کاملی داشته باشند. مهندسی فروش در صنعت ساختمان با ترکیب فروش و مهندسی منجر به توسعه کسب و کارهای این صنعت می شود. البته در این زمینه نیاز به مشاوره های تخصصی نیز دارید که می توانید از شرکت دکتر برقبانی کمک بگیرید.

Rate this post