بررسی تکنیک‌ های کوچینگ

مشاوره کسب و کار دکتر برقبانی

بررسی تکنیک‌ های کوچینگ

بسیاری از مشاغل مختلف از تکنیک‌ های کوچینگ استفاده می‌ کنند. از صاحبان کسب و کار گرفته که کارمندان خود را هدایت می‌ کنند تا بازاریابان اینترنتی که به مشتریان خود مشاوره می‌ دهند. استفاده از تکنیک‌ های مختلف کوچینگ در محل کار می‌ تواند به ما و اطرافیانمان در بهبود مهارت‌ ها، یادگیری نقش‌ های جدید و رسیدن به اهداف شخصی یا حرفه‌ ای کمک کند. درک چگونگی استفاده از تکنیک‌ های بیزینس کوچینگ می‌ تواند به ما کمک کند تا دیگران را بهتر راهنمایی کنیم، آموزش بدهیم یا در آنها انگیزه ایجاد کنیم. در این مقاله از سایت دکتر برقبانی تکنیک‌ های کوچینگ را با هم مورد بررسی قرار می‌ دهیم.
کوچینگ

منظور از تکنیک‌ های کوچینگ چیست؟

تکنیک‌ های کوچینگ، شیوه‌ ها و روش‌ هایی هستند که به مشتریان و اعضای تیم کمک می‌ کنند تا مهارت‌ های جدید را یاد بگیرند و به اهداف مورد نظر برسند. تکنیک‌ های کوچینگ موفق، موجب ایجاد اعتماد به نفس بیشتر بین اعضای تیم و بهبود روابط آنها و نیز ایجاد انگیزه برای یادگیری بیشتر می‌ شود. با استفاده از روش‌ های کوچینگ، دیدگاهی بیرونی ارائه می‌ دهید که دیگران می‌ توانند از آن برای توسعه فردی خود استفاده کنند. تکنیک‌ های کوچینگ با توجه به رشته و سبک یادگیری اعضای تیم‌ تان می‌ تواند متفاوت باشد.

شرح وظایف مشاور کسب و کار

از تکنیک‌ های کوچینگ در چه مشاغلی استفاده می‌ شود؟

افراد معمولا در زمینه‌ های شغلی زیر از تکنیک‌ های کوچینگ استفاده می‌ کنند:

کوچینگ شخصی یا زندگی

کوچ‌ های زندگی یا شخصی به افراد کمک می‌ کنند تا اولویت‌ ها و اهداف شخصی خود را شناسایی کنند، خودآگاهی را توسعه دهند و مهارت‌ های زندگی مانند ارتباطات، مدیریت استرس و هوش هیجانی را بیاموزند. کوچینگ شخصی بینشی درباره زندگی ایده آل به ما ارائه می‌ دهد و ما را برای انتخاب بهترین زندگی رضایت بخش آماده می‌ سازد. کوچ زندگی ممکن است تقریبا در هر موضوعی از جمله امور مالی، شخصی، روابط، تمرکز حواس و سرگرمی به ما کمک کند.

کوچینگ کاری

کوچ‌ های کاری به افراد کمک می‌ کند تا ضمن شناسایی اهداف حرفه‌ ای خود، تصمیمات شغلی مناسبی بر اساس سبک زندگی خود بگیرند. یک کوچ شغلی می‌ تواند در تعیین مسیر شغلی، ایجاد یک برنامه برای توسعه شغلی یا کسب مهارت‌ های جدید و افزایش شایستگی‌ های کاری به ما کمک کند. کوچینگ کاری همچنین فرصت‌ های شغلی بیشتری برای اعضای تیم ایجاد می‌ کند.

مشاور کسب و کار

کوچینگ کسب و کار

کوچینگ کسب و کار به صاحبان کسب و کار کمک می‌ کند تا ماموریت و چشم انداز شرکت خود را مشخص کنند، آن را با اهداف شخصی خود تطبیق دهند و به طور کلی شرکت یا کسب و کار خود را اداره کنند. کوچ‌ های کسب و کار ممکن است بر روی عملکرد یک تجارت، ساختار سازمان یا رفتار رهبران کسب و کار تمرکز کنند. این افراد ممکن است برای تعیین الگو و روندها، مشتریان را با منابع توسعه حرفه‌ ای مرتبط کنند و اطلاعات کسب و کار را تجزیه و تحلیل کنند.

کوچینگ عملکرد

کوچینگ عملکرد به کارکنان کمک می‌ کند تا الزامات شغلی و شایستگی‌ هایی که برای برآورده ساختن این الزامات نیاز است را بهتر درک کنند. علاوه بر این، موجب می‌ شود کارکنان، عملکرد کاری فعلی خود را شناسایی کرده و با درک بهتر فرصت‌ های بهبود عملکرد، زمینه پیشرفت خود را فراهم آورند. کوچ‌ های عملکرد از نزدیک با کارمندان، سرپرستان آنها یا سایر افراد کار می‌ کنند تا به آنها در بهبود عملکرد شغلی‌ شان کمک کنند. آنها همچنین با کارکنان بر روی برنامه‌ های توسعه عملکرد همکاری می‌ کنند. یا به کارمندان موفقی که می‌ خواهند فرصت‌ های جدید شغلی را بدست بیاورند، راهنمایی و مشاوره می‌ دهند.

کوچینگ جانشین پروری

خدمات مشاوره دکتر برقبانی

کوچینگ جانشین پروری به شرکت‌ ها کمک می‌ کند تا کاندیداهای بالقوه برای جایگاه‌ های مدیریت ارشد را ارزیابی و آنها را برای پذیرش نقش‌ های جدید آماده کنند. کوچ جانشین پرور ممکن است با فردی که در حال حاضر جایگاه ارشد در یک شرکت را دارد، کار کند. استراتژی‌ ها و بهترین شیوه‌ ها را به وی آموزش دهد، سپس در انتقال دانش به وی کمک کند. در کوچینگ جانشین پروری، شایستگی‌ هایی که یک کاندید بایستی برای برآورده کردن انتظارات در یک نقش جدید داشته باشد، شناسایی می‌ شوند. سپس برنامه‌ ای برای بهبود این مهارت‌ ها ایجاد می‌ شود.

چطور از تکنیک‌ های کوچینگ استفاده کنیم؟

در ادامه نکاتی جهت استفاده موثر از تکنیک‌ های کوچینگ ارائه شده است:

اهداف SMART را شناسایی کنید.

از تکنیک هدف‌گذاری SMART برای ایجاد دستورالعمل‌ های واضح که نحوه توسعه روابط کوچینگ شما را مشخص می‌ کند، استفاده کنید. منظور از اهداف SMART، اهدافی است که ویژگی‌ های زیر را داشته باشند:
اختصاصی باشند (Specific): این اهداف خاص هستند، دامنه محدودی دارند. برای دستیابی به این اهداف بایستی از طریق طوفان فکری اولویت‌ های اصلی مشخص شود، سپس مراحل رسیدن به هر هدف را جداگانه در نظر گرفت.
قابل اندازه گیری باشد (Measurable): نحوه اندازه‌گیری هر هدف باید مشخص باشد. به این ترتیب، ارائه بازخورد باکیفیت برای شما راحت تر خواهد بود.
دست یافتنی باشد (Attainable):انتظارات معقولی داشته باشید تا مطمئن شوید که می‌ توانید به اهداف دلخواه‌ تان برسید. اهداف بزرگ را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید. سپس روی رسیدن به هر مرحله جداگانه تمرکز کنید.
مرتبط باشد (Relevant): اهداف کوچینگ باید مستقیما با نیاز افراد مرتبط باشد. یک کوچ موفق می‌ داند که چه اقداماتی می‌ تواند به کارمندان در حل مشکلاتشان یا بهبود مهارتشان کمک کند.
محدودیت زمانی داشته باشد (Time-bound): همیشه یک ضرب الاجل معقول برای دستیابی به اهداف کوچ خود داشته باشید.

سوالات راهبردی بپرسید

در مورد نوع تکنیک‌ های کوچینگ مطالعه کنید و از کوچ خود سوالات راهبردی با پایان باز بپرسید. پرسش‌ های هدفمند و متفکرانه به شما کمک می‌ کند تا پاسخ‌ های دقیقی از کارکنان خود دریافت کنید. این پاسخ‌ ها می‌ تواند زمینه پیشرفت و توسعه عملکرد کارکنان را فراهم آورد.

رویکرد مثبت داشته باشید

هنگام تعامل با مشتری یا یکی از اعضای تیم نگرش مثبت خود را حفظ کنید و نسبت به توانایی آنها برای غلبه بر چالش‌ ها خوش‌ بین باشید. داشتن دیدگاه مثبت می‌ تواند شما را به یک منبع انگیزه و تشویق تبدیل کند.

از اعتماد به نفس شخصی حمایت کنید

کمک به دیگران برای کسب اعتماد به نفس جهت پیشرفت مستقل یکی از نقش‌ های مهم کوچ موفق است. تکنیک‌ های کوچینگ زمانی موثر هستند که دیگران را توانمند و تشویق کنید. علاقه خود را به ایده و اهداف افراد نشان دهید و به آنها انگیزه بدهید تا افکار، نگرانی‌ ها یا دیدگاه‌ شان را با شما در میان بگذارند.

احساس همدلی کنید

همدلی کردن با افراد در زمان کمک به آنها برای بهبود عملکردشان موجب می‌ شود تا موثرترین تکنیک‌ های کوچینگ را انتخاب کنید. هر فرد شخصیت، انگیزه و اولویت‌ های منحصر به فردی دارد. با همدلی کردن می‌ توانید بینش صحیحی درباره نحوه کمک به پیشرفت فرد را کسب کنید.
اگر در زمینه کوچینگ نیاز به راهنمایی دارید، پیشنهاد می‌ کنیم از خدمات مشاوره کسب و کار دکتر برقبانی در تهران بهره‌ مند شوید. کارشناسان مجرب تیم دکتر برقبانی به شما کمک می‌ کنند تا ضمن توسعه کسب و کار خود را در دنیای اینترنتی، در بازار رقابت حرفی برای گفتن داشته باشید.

سوالات متداول

منظور از تکنیک‌ های کوچینگ چیست؟

تکنیک‌ های کوچینگ، شیوه‌ ها و روش‌ هایی هستند که به مشتریان و اعضای تیم کمک می‌ کنند تا مهارت‌ های جدید را یاد بگیرند و به اهداف مورد نظر برسند.

از تکنیک‌ های کوچینگ در چه مشاغلی استفاده می‌ شود؟

کوچینگ شخصی، کوچینگ کاری، کوچینگ عملکرد، کوچینگ کسب و کار و کوچینگ جانشین پروری

در تکنیک کوچینگ جانشین پروری بر روی چه موضوعاتی تمرکز می‌ شود؟

ارزیابی کاندیداهای بالقوه برای پذیرش پست‌ های ارشد سازمانی و آماده کردن آنها برای پذیرش این جایگاه‌ ها.

منظور از هدف‌گذاری SMART در فرایند کوچینگ چیست؟

اهداف کوچینگ باید خاص (Specific)، قابل اندازه گیری (Measurable l)، دست یافتنی (Attainable)، مرتبط (Relevant) و دارای محدودیت زمانی (Time-bound) باشد.

چطور از تکنیک‌ های کوچینگ استفاده کنیم؟

اهداف SMART را شناسایی کنیم، سوالات راهبردی بپرسیم، از اعتماد به نفس افراد حمایت کنیم، همدل باشیم و در نهایت نگرش مثبتی داشته باشیم.

برای دریافت مشاوره و ارتباط با ما

پیام خود را ارسال کنید.

مشاوره کسب و کار

با دکتر مجتبی برقبانی

شماره تماس : 09362445966

ایمیل : info@drbarghabani.com

سایت : https://drbarghabani.com

سایر خدمات


Facebook


Twitter


Youtube


Whatsapp


Instagram

کلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه برای «دکتر مجتبی برقبانی» محفوظ می باشد.

Rate this post